021-88507190

شبه جزیره کارپاس قبرس شمالی

شبه جزیره کارپاس قبرس شمالی
در قبرس شمالی، شبه جزیره ای دورافتاده در بخش شمال شرقی جزیره قبرس قرار گرفته است که بهترین و زیباترین منطقه در قبرس به شمار می رود. این منطقه کمتر کشف شده در قبرس دارای روستاهای عجیب و مکان های باستانی و تاریخی پنهان می باشد. چنانچه علاقه دارید مکان های دیدنی دست نیافته و بکر را تجربه کنید، در تور لحظه آخری قبرس شمالی، شبه جزیره کارپاس در فاماگوستا را انتخاب کنید و از مناظر و منطقه های بی نظیر و بسیار زیبای آن، نهایت لذت را ببرید. در این شبه جزیره می توانید از سکوت محض و سواحل شنی لذت ببرید و یک استراحت در آرامشی بی بدیل را تجربه نمایید. شبه جزیره کارپاس که در سمت شرق ترکیه واقع شده است، دارای دست نخورده ترین و بکرترین سواحل قبرس می باشد که بیشتر از انسان ها، پاتوق لاک پشت های دریایی است. 
در این منطقه، صومعه های با شکوه ارتودوکس از "آپوستولوس آندریاس" به زیبایی به چشم می آیند. شبه جزیره کارپاس در قبرس شمالی، یکی از مکان های دیدنی قبرس شمالی می باشد که از فاماگوستا تا شمالی ترین نقطه قبرس، امتداد پیدا کرده است. طول و عرض جغرافیایی این شبه جزیره با طول 80متر و عرض 20 متر، یکی از برجسته ترین ویژگی های جغرافیایی جزیره قبرس محسوب می شود. 
شبه جزیره کارپاس فاماگوستا از نظر آبهای زیرزمینی بسیار غنی است، بنابر این طبیعی است که محصولات زراعی بسیاری در این منطقه رشد کنند و کشاورزی، شغل اصلی محسوب شود. در بسیاری از روستاهای این منطقه، تراکتور همچنان از اسب برای شخم زدن استفاده می کنند و وسایلی همانند تراکتور، نوآوری محسوب می شود. بعد از کشاورزی، ماهیگیری به عنوان شغل دوم شناخته می شود. روستای "بوگاز" و نیز "کومیالی"، مراکز اصلی قبرس شمالی هستند که بهترین رستوران های قبرس شمالی را نیز دارند. 
کارپاس با وسعتی برابر 898 کیلومتر مربع، حدوداً 27% از مساحت قبرس شمالی را به خود اختصاص داده است. در سال 2010 آمارگیری انجام شد که طبق آن، تراکم جمعیت به این شکل بوده است که در هر کیلومتر مربع، 26 نفر بوده اند. 
مسافران و گردشگران علاقمند به گشت و گذار می توانند با کرایه اتومبیل، از موزائیک های "آگیا تریادا" در روستای سپاهی دیدن نمایند، و بعد از آن به روستای دورافتاده "دیپکارپاز" در شمال شرقی بروند و از خرابه های "کلیسای آگیوس فیلون" دیدن نمایند و بعد از تماشای جاذبه های توریستی متفاوت همانند صومعه "آپوستولوس آندریاس" و لذت بردن از طبیعت بکر و بی نظیر و آرامشی خاص در این منطقه، در نهایت به ساحل طلایی این شبه جزیره بروند و از تفریحات آبی و غیر آبی این مکان نهایت لذت را ببرند.
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW