021-88507190

دریای سیاه

دریای سیاه

 بازدید از دریای سیاه 

دریای سیاه که گاه از آن به عنوان دریای اکسین نیز یاد می شود، این دریا با مساحت 168.500 مایل مربع به عنوان یکی از دریاهای حاشیه اقیانوس اطلس طبقه بندی می شود. دریای سیاه یکی از مهمترین ویژگی های زهکشی اروپا است که دارای چندین رودخانه شناخته شده جهان، مانند دانوب و دنیستر است که به داخل آن سرازیر می شود. درباره عمق دریای سیاه می توان گفت که این دریا نسبتاً عمیق است و عمیق ترین نقطه آن 7257 فوت است. حال ممکن است این سوال بوجود بیاید که دریای سیاه کجاست؟ در جواب این سوال می توان گفت شش کشور با دریای سیاه، یعنی اوکراین، روسیه، بلغارستان، رومانی، گرجستان و ترکیه با بسیاری از شهرهای برجسته در ساحل مانند استانبول، بورگاس و سوچی مرز دارند. دریای سیاه با چندین کوه مانند کوه های کریمه، Strandzha و کوه های قفقاز احاطه شده است.

نام های تاریخی دریای سیاه

دریای سیاه در طول تاریخ خود، به ویژه توسط یونانیان باستان به عنوان دریای نامهربان یاد می شده است. یونانیان باستان، به نقل از جغرافیای Strabo، به دلیل مشکل در جهت یابی در آبهای خود، از دریا به این عنوان یاد می کردند. دلیل احتمالی دیگر برای انتخاب این نام این بود که قبایل وحشی در ساحل دریای سیاه زندگی می کردند. به دلیل خرافات جوامع یونان باستان، این نام بعداً به دریای مهمان نواز تغییر یافت. شما می توانید در تور استانبول از این دریای بی نظیر دیدن نمایید.

دریای سیاه

چرا به این دریا سیاه می گویند

یکی از سوالات پرتکرار این است که چرا به دریای سیاه سیاه می گویند؟ در پاسخ می توان بیان کرد به گفته چندین متخصص، معروف ترین آن Rüdiger Schmitt، نام دریای سیاه از اصطلاح یونانی Póntos Áxeinos ریشه دارد. اصطلاح "اکسینوس" ریشه در زبان ایرانی از کلمه axšaina دارد که به اشیاء با رنگ تیره اشاره دارد. یونانیان این اصطلاح را تصویب کردند و آن را متناسب با زبان خود تغییر دادند. این دریا همچنین به زبان های دیگر مانند ترکی عثمانی به جایی گفته می شود که از آن به عنوان دریای سیاه یاد یا به بحر سیه یاد می شود.
غالباً گفته می شود که این نام ، دریای سیاه در اشاره به رنگ آب بوده است. اصلی ترین دلیل اعتقاد این تئوری این بود که در طول زمستان طوفان های شدید دریا را لرزاند و باعث شد آب آن سیاه شود. ملوانان متعاقباً از آن به عنوان دریای سیاه یاد کردند. اعتقاد بر این بود که رنگ سیاه این آب به دلیل اشیاء پرتاب شده به دریا است. افراد بسیاری از اشیاء پوشیده شده در لجن سیاه را کشف کردند که توضیحی برای انتخاب نام است.
سیاه رنگی است که معمولاً با مرگ همراه است و یکی از توضیحات احتمالی برای نام دریا این است که بقایای کسانی که در آبهای آن هلاک می شوند هنوز هم می توانند در کنار دریا پیدا شوند. جدا از بقایای انسانی، زباله های چندین کشتی در بستر دریا واقع شده است. ویژگی های تیره واقع در امتداد کف آن ممکن است در انتخاب نام نقش داشته باشد.
یکی از معروف ترین نظریه هایی که سعی در توضیح منشاء اسم دارد این است که سیاه به قطب شمال اشاره دارد. آثار هیرودوت معمولاً به عنوان شواهد اصلی در حمایت از این نظریه ذکر شده است. در زمان های قدیم استفاده از رنگ ها به جای نقاط کاردینال معمول بود. یکی از دلایل عدم پذیرش این فرضیه به این دلیل بود که فقط افرادی که در جنوب دریا زندگی می کردند می توانستند آن را دریای سیاه بنامند. کسانی که در سواحل شمالی آن زندگی می کردند، آن را دریا جنوبی می دانستند. 
مهرپرواز برای شما مسافران نوروزی پیکج هایی ویژه ای در نظر دارد. شما می توانید با تور استانبول نوروز به این شهر زیبا سفر کنید و در سواحل زیبا آن به گشت و گذار بپردازید.

نمایی زیبا از دریای سیاه

زندگی در زیر دریای سیاه 

زندگی دریایی سیاه پر از شگفتی است و درست از خط موج سواری شروع می شود. در حالی که در کف شنی کم عمق قرار دارد با خرچنگ ها، صدف ها و ماهی روبرو می شویم که به سختی قابل تشخیص است و همیشه رنگ آنها را با رنگ کف زیر مطابقت می دهد: obies، ماهی های صاف، مالت های قرمز و طلایی-خاکستری ،stargazer ، pipefish و ... یک اجتماع بنتوری بسیار ویژه از کف شنی دریای سیاه توسط مراتع زیر آب دریای زوسترا شکل گرفته است.
متنوع ترین و جالب ترین زندگی دریایی دریای سیاه در زیستگاه های صخره ای پایین قرار دارد. در آب بسیار کم عمق، ماکرو جلبک های چند رنگ، براق های روشن روشن، میگوها و شقایق های دریایی را می یابیم.
جنگل متراکم از جلبک های قهوه ای Cystoseira barbata از عمق زانو آغاز می شود و تا 10-15 متر ادامه می یابد. چندین گونه از پیچ بین شاخه های قهوه ای زندگی می کنند و لانه های آنها را تشکیل می دهند. حلزون های دریایی مینیاتوری در امتداد شاخه های جلبک می لغزند و حاشیه آنها را دور می زنند، سخت پوستان کوچک و کرم های دریایی می چرخند. خرچنگهای سنگی بزرگ و درخشان ترین ماهی های دریای سیاه  سه گانه قرمز در اینجا پنهان شده اند. حیوانات دریایی و گیاهان دریایی سیاه و کوچکتر و پررنگ تر برای کشف آنها نیاز به تلاش بیشتری دارند، اما از چیزهای بزرگ و درخشان تعجب آور نیستند مانند خرچنگ تقریبا نامرئی Macropodia longirostris که بوته های جلبک را در حال رشد می کند.

اهمیت اقتصادی دریای سیاه

دریای سیاه بسیاری از مزایا را برای ملل پیرامون خود فراهم می کند، از جمله فراهم کردن زمینه های ماهیگیری، به ویژه برای ماسوره. دریای سیاه همچنین یکی از محبوب ترین مناطق توریستی منطقه است.
همین حالا بلیط هواپیما استانبول خود را رزرو نمایید و با رزرو هتل های لوکس استانبول یک سفر خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

غروب خورشید در دریای سیاه

شما باید از این مقاصد در سفر به استانبول دیدن نمایید:

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW