021-88507190

هوا محل جیپور

هوا محل جیپور

بازدید از هوا محل جیپور

هوا محل در جیپور به واسطه معماری خاص خود بسیار معروف است و یکی از مکان های دیدنی هند به شمار می رود. هوا محل یا قصر بادها، کاخی است در منطقه جیپور هند که به علت نمای خاص خود با تعداد بسیار زیادی پنجره کوچک، جلوه متمایزی داشته و به عنوان کاخ سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفته است. در ساخت بنای این کاخ بزرگ از شن ریزه های سرخ و صورتی استفاده شده است و به همین دلیل نمای آن رنگ بسیار روشنی دارد. استاد «لال چاند» در سال 1799 طرح این بنا را پی ریزی کرد و توسط مهاراجا به شکل خدای هندوها، کریشنا و در 5 طبقه بنا شد و نیز در سال 2006 این بنا با هزینه بسیاری بازسازی شد. اگر شما مسافر تور هند می باشید، حتما از این مکان دیدن نمایید و از معماری زیبا و کم نظیر این بنا نهایت لذت را ببرید.

معماری و طراحی بنای هوا محل جیپور 

شکل هرمی و لانه زنبوری این بنا دارای 953 پنجره کوچک، برای حفظ حریم خصوصی شاه و اهل خانه او و همچنین نوعی سیستم تهویه طبیعی طراحی گردید. ارتفاع بنا حدود 15 متر می باشد و ورودی آن در بزرگی است که به حیاط منتهی می شود، علاوه بر ساختمان های کاخ ، موزه ای نیز در یک سمت حیاط وجود دارد که بازدید کنندگان نیز می توانند از آن دیدن نمایند و یکی از جذابیت های این مکان می باشد.
از پنج طبقه این کاخ، تنها سه طبقه آن قابل استفاده می باشد، چرا که برای رفت و آمد در طبقات بالایی باید به حالت خمیده در حرکت باشید. البته به دلیل نوع ساخت و معماری بسیار خوب و طراحی عالی و بی نظیر داخلی بنا و نیز تهویه هوا طبیعی و مطبوع، این کاخ بسیار مورد علاقه حکام وقت بوده است. هوا محل را نمونه ای خیالی از معماری نیز می نامند.

هوا محل جیپور

هوا محل جیپور در کجا قرار دارد 

برای بازدید از این شاهکار معماری مهندسی باید بدانید که قصر در جنوب شهر جیپور و در چهارراه جاده اصلی شهر قرار دارد. ورودی کاخ نیز در پشت ساختمان قرار دارد. شما می توانید با کلیه وسایل نقلیه عمومی از این کاخ زیبا دیدن نمایید.

زمان بازدید و هزینه ی هوا محل جیپور 

شما می توانید همه روزه از ساعت 09:00 صبح الی  17:00 بعد از ظهر از این کاخ دیدن کنید ورودی برای هر نفر 50 روپیه هندوستان می باشد.

بازدید از هوا محل جیپور هندوستان

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW