021-88507190

بهترین حمام های ترکی استانبول را بشناسید (قسمت دوم)

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 27 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر به استانبول بدون دیدن حمام های ترکی کامل نخواهد بود! بخور دادن، حمام کردن و ماساژهای گوناگون در یکی از حمام های استانبول، یکی از مهمترین کارهایی است که باید در استانبول انجام دهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ازحمام های ترکی مهيج و با مزه در استانبول چه ميدانيد؟
    سفر به استانبول بدون ديدن حمام هاي ترکي کامل نخواهد بود! بخور دادن، حمام کردن و ماساژهاي جوان کننده در يکي از حمام هاي استانبول، يکي از مهمترين و مهيج ترين تجربه هايي است که بايد در سفر به ترکيه داشته باشيد.حمام کردن به سبک قديمي لذتي است که قرن هاست از هنجارهاي مدرن اجتماعي حذف شده است. شما مي توانيد يک برنامه بخور، حمام و ماساژ در استانبول براي خودتان تدارک ببينيد. اما شايد قابل توجه ترين جنبه هاي اين تجربه، ديدن معماري زيبا با سنگ هاي مرمر، ستون هاي بلند و جزئيات پيچيده و رنگارنگ و هنري آن و همچنين تجربه اي متفاوت از سنت هاي ترکيه و معماري سنتي اين شهر باشد. وقتي با تور استانبول به استانبول رفتيد، ديدن اين 7 حمام ارزشمند را که در 2 مقاله براي شما عزيزان فراهم شده است را از دست ندهيد! با بخش دوم این مقاله جذاب همراه ما باشيد:
    4-حمام بیلربی (Beylerbeyi)
    این حمام نزدیک مسجد آن است و به خاطر نمای چوبی آن که به سبک عثمانی ساخته شده است، به راحتی شناسایی می شود.  سلطان عبدالحمید اول دستور ساخت این ساختمان را در اواخر سال 1800 داد و آن را به مادرش رابیا سرمی کادین اختصاص داد.  به طور سنتی، همیشه در کنار مساجد حمام ساخته می شد. چرا که از درآمد حمام برای تعمیر و نگهداری مسجد هزینه می کردند و درآمد آن درواقع برای کل مجموعه مهم تلقی می شد.سقف چوبی و ارزشمندی این حمام درمحل بین قسمت سرد و گرم حمام و همچنین چشمه مرمرین حمام از مشخصه های بارز این حمام می باشد که دیدنشان خالی از لطف نیست. در این حمام نیز یک سنگ داغ وجود دارد. علاوه بر آن، حمام بیلربیی چهار اتاق شخصی و 13 چشمه دارد. دیدن این حمام را در سفرتان به استانبول از دست ندهید. این حمام صبح ها به خانم ها و غروب ها به آقایان خدمات می دهد.

    بهترين حمام هاي ترکي استانبول را بشناسيد

    5- حمام کیلیک علی پاشا
    یکی از طراحی های دیگر سینان، معمار مشهور عثمانی این حمام است که نام خود را از برده ای گرفته است که در طی سفرش به قسطنطنیه به یک قهرمان قدرتمند تبدیل شد و در آن زمان بسیار مشهور بوده است. او یکی از فرمانده های قرن 16 و بخش جدایی ناپذیر پیروزی های عثمانی بوده است.حمام کیلیک علی پاشا که بزرگترین ساخته سینان است، گنبدی با 51 فوت ارتفاع و 45 فوت پهنا دارد که آن را به یکی از خاص ترین حمام های استانبول تبدیل کرده است. در سال های اخیر، حمام درطی هفت سال بازسازی شد، اما جزئیات ارزشمند آن حفظ شده است. چشم های فیل که از شیشه ساخته شده است، سنگ های مرمرین، حکاکی های روی سنگ و گنبد های آن فقط تعداد کمی از عناصر دیدنی این حمام هستند  که به صورت اصیل بازسازی شده اند و استایل اصلی خود را حفظ کرده اند.

    بهترين حمام هاي ترکي استانبول را بشناسيد

    6-حمام خرم سلطان ایا صوفیه  (Hagia Sophia)
    اکثر حمام های مشهور و همین طور حمام هاسکی به وسیله معمار عثمانی، سینان ساخته شده است. به این خاطر که سینان ماهر ترین و مشهور ترین معمار عثمانی بوده است. این حمام در اواسط قرن 16 به دستور همسر سلطان سلیمان یعنی خرم سلطان در محل حمام های باستانی متعلق به زمان 100-200 سال بعد از مسیحیت، ساخته شد. این حمام در میان مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی ساخته شده است و به همین دلیل مردمی که به یکی از این دو مسجد برای عبادت می رفتند، به راحتی می توانستند به حمام خرم سلطان نیز بروند و از آن استفاده کنند .این حمام در سال 1556 میلادی ساخته شد و عموم مردم می توانستند از آن استفاده کنند. بعدها تا اوایل قرن 20 این حمام یک زندان و انبار نفت و کاغذ تبدیل شد و تا سال 2007 بازار مشهور فرش بوده است. از سال 2008 تا سال 2011 حمام با تعمیر و بازسایی نهایی ساختمان به وسیله هزاران فوت مربع مرمر درخشان شد.  امروزه این حمام تجملی ترین حمام شناخته می شود و دلیل آن لفاف پنبه ای و ابریشمین و کاسه حمام طلایی آن می باشد.

    بهترين حمام هاي ترکي استانبول را بشناسيد

    7-حمام سلطان مهری ماه (Mihrimah Sultan Hamam)
    این حمام که در اواسط دهه 1500 ساخته شد، یک هدیه دیگر از سلطان سلیمان است که این بار به دخترش مهری ماه تقدیم شد. دو حمام در استانبول با این نام ساخته شده است. یکی در ادیرنکاپی و دیگری در اسکودار که هر دوی آن ها توسط سینان، معمار مشهور عثمانی ساخته شده اند، حمام ادیرنکاپی یک حمام طبقه ای است. افسانه ها حاکی از آن است که قصه این حمام به عشق بین سینان و دختر سلیمان برمی گردد و به همین دلیل سینان این حمام را بدون اجازه سلطنتی ساخته است.  در میان حمام سلطان مهری ماه نیز یک گنبد عظیم وجود دارد که در آن اتاق های لاکچری شخصی وجود دارد و همچنین سنگ های گرمی در مرکز آن وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند روی آن ها دراز بکشند و گرم شوند. تسهیلات مدرنی مثل یک استخر بزرگ و وان حمام داغ به این حمام اضافه شده است که البته تاریخ دانان بسیار از آن انتقاد کرده اند و به نظرشان اضافه شدن این امکانات مدرن، حمام را از حالت تاریخی خود دور کرده است.

    بهترين حمام هاي ترکي استانبول را بشناسيد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW