021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه استانستد لندن (London Stansted Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 05 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر لندن دارای 6 فرودگاه بین المللی با اهمیت می باشد که بین آنها فرودگاه "استانستد"، سومین فرودگاه بزرگ لندن به شمار می رود و سالانه حدود 24 میلیون مسافر را جابه جا می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر لندن دارای 6 فرودگاه بین المللی با اهمیت می باشد که بین آنها فرودگاه "استانستد"، سومین فرودگاه بزرگ لندن به شمار می رود و سالانه حدود 24 میلیون مسافر را جابه جا می کند. با اهمیت ترین و مهمترین فرودگاه لندن، "هیترو" می باشد، ولیکن برای پروازهای ارزان تر می توانید به فرودگاه استانستد بروید. این فرودگاه امکانات مناسب و خوبی دارد و نیز مسافران بسیاری برای سفر به لندن از آن استفاده می نمایند. آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مطلب، اطلاعات کامل تر و بیشتر و مفیدی را درباره فرودگاه استانستد لندن برای شما آماده کرده تا بتوانید از آن نهایت استفاده را داشته باشید.

    معرفی فرودگاه استانستد لندن
    این فرودگاه در فاصله 68 کیلومتری شمال شرقی مرکز لندن قرار گرفته است و به بیشتر از 170 مقصد اروپا، غرب آسیا، آمریکای شمالی و مرکزی و نیز شمال آفریقا پرواز دارد. فرودگاه استانستد، پایگاه تعدادی از ایرلاین های ارزان قیمت مهم اروپا می باشد و بزرگترین پایگاه ایرلاین "ریانیر" (با داشتن بیشتر از 130 مقصد)، محسوب می شود. طبق آمار، در سال 2015 بعد از فرودگاه های هیترو، گاتویک و منچستر، چهارمین فرودگاه پر تردد و پر ازدحام بریتانیا بوده است. 
    تعداد مسافرین این فرودگاه از سال 1997 الی 2007، افزایش قابل توجهی داشته است، به صورتی که در 12 ماه منتهی به اکتبر 2007، تعداد افراد مراجعه کننده آن به 24میلیون نفر رسیده بود. 
    در سال 1996، توانستند برج مراقبت فرودگاه استانستد، کامل کنند و از بلندترین سازه های بریتانیا به شمار می رود. برج مراقبت این فرودگاه در بخش جنوبی فرودگاه و در امتداد بنای ترمینال اصلی واقع شده شده است و پوشیده شده از شیشه های سبز رنگ می باشد که جایگزین برج مراقبت قبلی شده است. 

    فرودگاه استانستد لندن

    امکانات فرودگاه استانستد لندن
    این فرودگاه کاربردی و بسیار مفید، برای جذب مسافران بیشتر امکانات بسیاری را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهد. از برترین و بهترین امکانات این مجموعه می توان به رستوران، فروشگاه، میزهای تعویض ارز و شرکت های کرایه اتومبیل اشاره کرد. این امکانات در سالن پروازهای خروجی که در طبقه همکف قرار گرفته است، نیز وجود دارند. 
    اینترنت رایگان: از اینترنت رایگان در کل مساحت فرودگاه می توانید استفاده نمایید ولیکن به مدت محدود و بعد از آن نیز می توانید با پرداخت هزینه نیز از اینترنت استفاده کنید. 
    اطلاعات: مرکز اطلاعات فرودگاه، در سالن ورودی پروازهای بین المللی قرار گرفته است و در آن می توانید هر نوع اطلاعاتی درباره پروازها، حمل و نقل عمومی و نیز جاذبه های گردشگری لندن را کسب نمایید. در این مراکز اطلاع رسانی، خدماتی از جمله پرینت و کپی و فکس نیز انجام می شود. 
    اتاق های کنفرانس: برای افرادی که برای کارهای تجاری به این منطقه سفر می کنند، اتاق های کنفرانسی تعبیه شده است. این اتاق جلسه ها در هتل های رادیسون بلو و نیز هیلتون قرار دارند، همچنین اتاق جلسه ای در مرکز تجارتی فرودگاه وجود دارد که تمامی اتاق های کنفرانس دارای پروژکتور، خدمات پرینت و نیز تلفن می باشند.

    فرودگاه استانستد لندن

     

    اطلاعات جامع درمورد فرودگاه استانستد لندن
    نام فرودگاه: فرودگاه استانستد لندن (London Stansted Airport)
    کد یاتا: STN
    کد ایکائو: EGSS
    ارتفاع از سطح دریا: 106 متر
    نوع فرودگاه: عمومی
    تعداد ترمینال: یک ترمینال اصلی

    ترمینال های فرودگاه استانستد لندن
    تنها ترمینال موجود در فرودگاه استانستد لندن در سال 1991 بنا شده است و سالانه به صورت تقریبی، 24 میلیون مسافر را به بیشتر از 190 مقصد دنیا جابه جا می کند. ترمینال اصلی، در سال 2008 با هزینه ای معادل 50 میلیون پوند، وسیع تر شد و امکانات جدید و به روز تری را برای آن ایجاد کردند. برای کارهای کنترل پاسپورت و چک این، برای پروازهای بین المللی و داخلی، بهتر است از 2 ساعت قبل تر در فرودگاه حاضر باشید. بنای ترمینال این فرودگاه، ساختمانی مستطیل شکل و شیشه ایست که شامل سه بخش می باشد: سالن پروازهای خروجی، سالن پروازهای ورودی و چک این.

    فرودگاه استانستد لندن

     

    هتل های فرودگاه استانستد لندن
    در این فرودگاه هتل های مقرون به صرفه ای برای کسانی که برای تجارت به این شهر سفر می کنند و یا کسانی که مجبور هستند یک شب را در این شهر بگذرانند وجود دارد. این هتل ها نسبت به قیمت بسیار مناسب، اتاق های با کیفیتی را به مسافران ارائه می دهند. اکثر این هتل ها در فاصله بسیار کمی از فرودگاه استانستد لندن قرار گرفته اند و دارای اتاق های ساده و لوکس هستند. چنانچه برای کار و تجارت به لندن سفر کرده اید، می توانید از این هتل ها و نیز از اتاق های کنفرانس و جلسه این هتل ها، برای کار و یا جلسات کاری خود استفاده نمایید.

    فرودگاه استانستد لندن

     

    دسترسی به فرودگاه استانستد لندن
    اتوبوس: یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین راه های جابه جایی در لندن، اتوبوس است. بهتر است پیش از آنکه اتوبوس سوار شوید و از آن برای رفت و آمد استفاده نمایید، به صورت آنلاین، "اوستر کارت" رزرو کنید. این کارت هوشمند که برای حمل و نقل می باشد، رفت و آمد را در شهر بسیار راحت می کند و تخفیف های خوبی را برایتان به ارمغان می آورد. در فرودگاه استانستد لندن، شرکت های مختلفی اتوبوس های خود را مستقر کرده اند، همانند نشنال اکسپرس، ایزی باس و تراویژن. با توجه به زمان رسیدن خود، و نیز نوع رفت و آمد و مقصدتان، می توانید مناسب ترین آن را انتخاب نمایید. به عنوان مثال، اتوبوس های اکسپرس به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند و آخرین مقصد آنها، ایستگاه ویکتوریا می باشد. 
    تاکسی: بیرون از ساختمان ترمینال اصلی، به صورت 24 ساعته شبانه روز، تاکسی هایی مشاهده می کنید که ئارای تاکسی متر هستند، ولیکن این موضوع را به خاطر بسپارید که در ساعت های آخری شب، قیمت آنها بیشتر می باشد. چنانچه برای اولین بار است که به این شهر می روید و یا بارتان زیاد است، بهتر است از تاکسی های فرودگاهی استفاده نمایید تا به راحتی شما را بدون توقف و مستقیم به هتل محل اقامتتان ببرد. لازم به ذکر است که فاصله فرودگاه استانستد لندن تا شهر زیاد می باشد که این امر باعث می شود که کرابه تاکسی گران شود.
    قطار: قطارهای اکسپرس استانستد که از طبقه پایین فرودگاه قابل دسترس می باشد، بهترین و مناسب ترین راه برای برای رسیدن سریع و راحت به شهر می باشد. این قطارها هر 15 دقیقه یکبار از ایستگاه راه می افتند و مسافران را در حدود 30 دقیقه به مرکز شهر می رساند. قطارهای اکسپرس استانستد از ساعت 05:30 صبح الی 12:30 بامداد در حال فعالیت هستند. آخرین ایستگاه قطار های فرودگاه، خیابان لیورپول در لندن می باشد که یک منطقه خوب تجاری محسوب می شود. 
    ترنسفر فرودگاهی: چنانچه با تور اروپا به لندن، این شهر بسیار زیبا سفر کرده اید، می توانید به راحتی از ترانسفر فرودگاهی برای رفت و آمد از فرودگاه به هتل و بالعکس استفاده نمایید.

    فرودگاه استانستد لندن

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW