021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی آنتالیا (Antalya International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 12 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرودگاه بین المللی آنتالیا، یکی از مهمترین فرودگاه های ترکیه می باشد که در جنوب غربی ترکیه و در کرانه دریای مدیترانه قرار دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با فرودگاه بین المللی آنتالیا 

    شهر آنتالیا یکی از بهترین و مهمترین مراکز گردشگری کشور ترکیه است که در طول سال، به ویژه در تعطیلات، گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان، از جمله ایرانیان، به صورت هوایی به این شهر مدیترانه ای رهسپار می شوند تا بتوانند از جاذبه های توریستی آنتالیا و همچنین از طبیعت بی نظیر آنتالیا نهایت لذت را ببرند. بنابراین برای سهولت در برنامه ریزی برای سفر، با راه های رسیدن به این شهر، از جمله فرودگاه ضروری به نظر می رسد.
    فرودگاه آنتالیا با جابه جایی بیشتر از 20 میلیون مسافر در سال 2015 میلادی، جایگاه دومین فرودگاه پر رفت و آمد ترکیه و پانزدهین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا را به دست آورد. فرودگاه آنتالیا دارای 3 ترمینال می باشد، پایانه 1 و 2 و نیز پایانه پروازهای داخلی. از نوامبر سال 2015 ترمینال 1، به منظور انجام بازسازی و تعمیرات، تعطیل بوده است و تا پایان عملیات ساختمانی تنها از ترمینال 2 و ترمینال پروازهای داخلی استفاده می شود. 
    فرودگاه آنتالیا در 13 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا واقع شده است. فرودگاه آنتالیا با کد یاتا "AYT" و کد ایکائو "ITAI"، فرودگاهی بین المللی در شهر آنتالیاست که فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرده است. در سال 2011 فرودگاه بین المللی آنتالیا به عنوان بهترین فرودگاه اروپا شناخته شد.

    فرودگاه بین المللی آنتالیا 
    راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی آنتالیا 

    🚌 اتوبوس : فرودگاه آنتالیا دسترسی عالی و بسیار خوبی به شبکه اتوبوس رانی شهری دارد. اتوبوس هایی که از جاده 600 گذر می کنند، مسافران را به آسانی از فرودگاه به شهر آنتالیا می رسانند. این اتوبوس ها به صورت منظم هر 30 دقیقه حرکت می کنند و در تمام ترمینال های فرودگاه ایستگاه دارند. 
    🚖 تاکسی : ایستگاه تاکسی های فرودگاه، بیرون سالن پروازهای ورودی هر ترمینال وجود دارد. این تاکسی ها به مقاصد مختلفی حرکت می کنند . کرایه این تاکسی ها بسته به نوع مسیر متغیر هستند، ولیکن قبل از سوار شدن روی تابلوی هر ایستگاه م یتوانید کرایه مسیر انتخابی را مشاهده نمایید.
    این راه ها برای افرادی است که بلیط هواپیما آنتالیا را جداگانه و به صورت شخصی خریداری می نمایند، افرادی که تور آنتالیا را رزرو می کنند، می توانند بدون نگرانی و یا دغدغه ای از ترانسفر فرودگاهی برای رفت و آمد از فرودگاه بین المللی آنتالیا به محل اقامت خود استفاده نمایند. 

    فرودگاه بین المللی آنتالیا

    امکانات فرودگاه آنتالیا

    • اینترنت : اینترنت وای فای رایگان در قسمت CIP و VIP فرودگاه و همچنین در رستوران های موجود در سالن پروازهای داخلی قابل دسترس می باشد. در سایر قسمت های فرودگاه نیز می توانید با پرداخت هزینه از اینترنت موجود، استفاده نمایید. 
    • اطلاعات فرودگاه : اطلاعات فرودگاه در سالن پروازهای ورودی و خروجی و هر 3 ترمینال وجود دارد. کارمندان این بخش به زبان های انگلیسی، روسی، آلمانی و ترکی مسلط هستند. در طول فصول پر گردشگر، راهنماهای ویژه ای در سرتاسر فرودگاه وجود دارند و به مسافران تازه ورود کمک می کنند. 
    • تبدیل ارز : بانک گارانتی در این فرودگاه چندین شعبه دارد و انواع خدمات مالی، همانند تبدیل ارز را برای مسافران به راحتی و در زمان بسیار کوتاهی انجام می دهد. این شعبات در ترمینال های 1 و 2 و نیز ترمینال ورودی وجود دارند و به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می دهند. 
    • خرید : فروشگاه بدون مالیات یا به عبارتی دیگر، دیوتی فری در قسمت پروازهای ورودی و خروجی وجود دارد و به صورت 24ساعته باز می باشند. در این فروشگاه ها می توانید انواع سوغاتی، پوشاک و صنایع دستی را بدون احتساب مالیات خریداری نمایید. فروشگاه های خرده فروشی دیگری نیز در فضای فرودگاه وجود دارند و به صورت 24 ساعته نیز باز هستند و به مسافران خدمات ارائه می دهند.
    • رستوران : در محوطه فرودگاه و همچنین داخل هر یک از ترمینال های فرودگاه آنتالیا، رستوران ها و غرفه های مواد غذایی مختلفی وجود دارد. برخی از این رستوران ها به صورت 24 ساعته باز هستند و انواع غذای ترکی و کباب و فست فود و نوشیدنی را به مسافران عرضه می کنند. 
    • سالن استراحت : در فرودگاه آنتالیا سالن های استراحت متعددی وجود دارد که امکانات و خدمات رفاهی ویژه ای را برای مسافران فراهم می کنند. برای ورود به این سالن ها باید هزینه ای پرداخت نمایید.
    • دستگاه خودپرداز : در تمام ترمینال ها و محوطه فرودگاه دستگاه های خودپرداز وجود دارد. 
    • مرکز درمانی : در فرودگاه آنتالیا مرکز خدمات درمانی و کلینیک وجود دارد و به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات درمانی و اورژانسی به مسافران هستند. 
    • پارکینگ : در ترمینال پروازهای داخلی و ترمینال پروازهای بین المللی محلی برای پارک ماشین نیز وجود دارد. در این پارکینگ ها امکان پارک کوتاه و بلند مدت اتومبیل وجود دارد. پارک در پارکینگ ترمینال داخلی تا 15 دقیقه اول رایگان است. 
    • سایر امکانات : از دیگر امکانات و خدمات فرودگاه بین المللی آنتالیا می توان به اتاق نوزاد، انبار بار و چمدان و اتاق بازی کودکان اشاره کرد. 

    فرودگاه بین المللی آنتالیا

    پروازهای مسافربری از ایران به فرودگاه بین المللی آنتالیا

    1. ✈ هواپیمایی کرندون ایرلاینز 
    2. ✈ هواپیمایی معراج 
    3. ✈ هواپیمایی اطلس
    4. ✈ هواپیمایی آزال
    5. ✈ هواپیمایی ترکیش ایرلاین
    6. ✈ هواپیمایی لوفت هانزا
    7. ✈ هواپیمایی امارات
    8. ✈ هواپیمایی قطر ایرویز
    9. ✈ هواپیمایی پگاسوس
    10. ✈ هواپیمایی قشم ایر
    11. ✈ هواپیمایی آتا
    12. ✈ هواپیمایی زاگرس
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW