021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی پوکت (Phuket International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 26 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرودگاه بین المللی پوکت در شمال جزیره پوکت و 32 کیلومتری از مرکز شهر پوکت قرار گرفته است و سومین فرودگاه پررفت و آمد در تایلند از نظر تعداد مسافر است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پوکت به دلیل جاذبه های فوق العاده زیبای طبیعی و سواحل زیبا در سال های اخیر به شدت مورد استقبال گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است و به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. همچنین به دلیل امکان اخذ ویزای راحت و هزینه به نسبت ارزان سفر به تایلند و پوکت، این منطقه گرمسیری را به یکی از چند انتخاب اول گردشگران، به ویژه گردشگران ایرانی برای سفر و تفریح انتخاب کرده است. جزیره پوکت یکی از جزایر معروف و دیدنی کشور تایلند است که بسیاری از گردشگران در سفر به تایلند مستقیما تور پوکت را رزرو می کنند، یا با تهیه بلیط هواپیمای پوکت، به این جزیره زیبا سفر می کنند.

    فرودگاه بین المللی پوکت

    فرودگاه بین المللی پوکت در شمال جزیره پوکت و 32 کیلومتری از مرکز شهر پوکت قرار گرفته است. پوکت یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و می توان گفت به اندازه بانکوک شناخته شده و مشهور است. فرودگاه بین المللی پوکت سومین فرودگاه پررفت و آمد در تایلند از نظر تعداد مسافر است. در سال گذشته مجموعا بیش از 15 میلیون مسافر ورودی و خروجی از این فرودگاه استفاده کرده اند. کد یاتا فرودگاه بین المللی پوکت HKT می باشد.
    فرودگاه پوکت دو ترمینال دارد، ترمینال 1 برای پروازهای خارجی استفاده می شود و ترمینال 2 به پروازهای داخلی تایلند اختصاص دارد. در سال 2014 ترمینال جدیدی به اسم ترمینال X ویژه پروازهای چارتر افتتاح شد. این ترمینال جدید ظرفیت جابجایی 5 میلیون مسافر را در سال دارد. مسافران تور مسافرتی پوکت برای رفت و آمد هوایی خود می بایست از این فرودگاه استفاده نمایند.

    فرودگاه بین المللی پوکت

     راه های دسترسی فرودگاه پوکت

    🚌 اتوبوس : اتوبوس هایی که با لوگوی بزرگ «اتوبوس فرودگاه» مشخص شده اند، مرتب و با زمان بندی ساعتی از مرکز شهر پوکت به فرودگاه حرکت می کنند. استفاده از اتوبوس معمولا کم هزینه ترین روش برای رسیدن به مرکز پوکت می باشد.
    🚖 تاکسی : تاکسی های فرودگاه در جایگاه ویژه تاکسی در بیرون ساختمان پایانه قرار دارند و مسافران را به مرکز شهر و مناطق مختلف جابجا می کنند.

    فرودگاه بین المللی پوکت

    امکانات فرودگاه پوکت

    اینترنت : اینترنت وای فای رایگان در سرتاسر محوطه فرودگاه پوکت وجود دارد.مسافران می توانند تا ۲ ساعت به طور رایگان از اینترنت استفاده کنند و بعد از آن نیز می توانند با پرداخت هزینه از اینترنت استفاده نمایند.
    اطلاعات فرودگاه : در مرکز سالن هر دو ترمینال فرودگاه مراکزی برای ارائه اطلاعات و خدمات به مسافران و رفاه حال آنان تعبیه شده است.
    خدمات بانکی و ارز : در سالن پروازهای ورودی فرودگاه چهار مرکز تبدیل ارز و در سالن پروازهای خروجی یک مرکز تبدیل ارز موجود می باشد. دستگاه های خودپرداز ATM نیز در تقاط مختلف فرودگاه وجود دارد.
    رستوران : رستوران اصلی فرودگاه در طبقه سوم قرار دارد و انواع غذاهای مخصوص تایلندی و بین المللی را به مسافران ارائه می دهد. کافی شاپ ها و کافه های متعدد دیگری نیز در سرتاسر فرودگاه وجود دارند و انواع نوشیدنی و اسنک را در اختیار مسافران قرار می دهند.
    خرید : در فضای فرودگاه پوکت بیشتر از 10 فروشگاه وجود دارد. چهار فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) نیز در سالن پروازهای خروجی بین المللی و یک فروشگاه دیوتی فری در سالن پروازهای ورودی وجود دارد که انواع محصولات و کالاها را بدون هزینه مالیات به مسافران عرضه می نماید.
    سالن استراحت : با پرداخت هزینه می توان برای استراحت به سالن های استراحت فرودگاه پوکت می توان رفت. این سالن ها خدمات و امکانات رفاهی ویژه ای برای مسافران فراهم می کنند.
    مرکز خدمات درمانی در سالن پروازهای خروجی وجود دارد و از ساعت 6 صبح الی 24 به ارائه خدمات درمانی سرپایی و اورژانسی می پردازد.
    پارکینگ فرودگاه گنجایش بیش از 400 وسیله نقلیه را دارد و امکان پارک کوتاه مدت و طولانی مدت اتومبیل برای مسافران نیز وجود دارد.

    فرودگاه بین المللی پوکت

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW