021-88507190

جذاب ترین جشنواره ای که در فصل زیبای پاییز در ترکیه برگزار می شود!

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 02 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جذاب ترین جشنواره ای که در پاییز برگزار می شود با اینکه در ماه سردی از سال برگزار می شود ولیکن نتوانسته از تعداد گردشگران که برای حضور در این جشنواره به شهر قونیه آمده اند، کم کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هر سال از 10 الی 17 دسامبر (19 الی 26 آذر) جشنواره یا مراسمی برای بزرگداشت مولانا در شهر قونیه ترکیه برگزار می شود. این مراسم دارای آئین ها و رسوم و مناسک بسیار خاصی است که گردشگران تور ترکیه پاییز 97 را به سمت خود می کشاند. گرچه که این جشنواره در ماه سردی از سال برگزار می شود ولیکن نتوانسته از تعداد گردشگران و توریست هایی که برای حضور در این جشنواره به شهر قونیه در کشور ترکیه آمده اند، کم کند. 
    آژانس هواپیمایی مهرپرواز برایتان مطلبی فراهم آورده تا به صورت دقیق تر و بهتری با این شاعر و مراسم و مناسکی که برای بزرگداشت وی در قونیه برگزار می شود آشنا شوید. 

    جذاب ترین جشنواره ای که در فصل زیبای پاییز در ترکیه برگزار می شود!

    جلال الدین محمد بلخی که به مولانا معروف است، از مهمترین و برجسته ترین شاعران ایرانی بوده است که در قرن نهم می زیسته. مولانا در شهر بلخ پا به دنیا گذاشت و در کودکی به سمرقند سفر کرد و در آنجا سکونت کرد. ولیکن بعد از مدت زمان کوتاهی به شهر قونیه واقه در ترکیه امروزی نقل مکان کردند. مولانا از نظر علم هم بسیار انسان دانا و در کل دانشمندی بود که شاگردان بسیاری نیز داشت. در یکی از روزهایی که با کاروان خود از مراسم موعظه ای که داشت، بازمی گشت، در مسیر با فردی به نام شمس تبریزی روبه رو شد و آشنایی آنها باعث شد تا نه تنها زندگی، بلکه ادبیات ایران و جهان نیز دگرگون شود.
    اشعار مولانا همگی مربوط به ستایش و حمد پروردگار هستند و تمثیل هایی بسیار زیبا از قرآن مجید در اشعار این شاعر معروف ایرانی وجود دارد. در مقدمه کتاب مثنوی ترجمه شده به زبان عربی، آن را "هذا کتاب المثنوی، وهو اصول الدین" معرفی کرده است که درواقع منظورش این است که این کتاب اصول دین است. کتاب مثنوی از جمله آثار پرمعنا و بسیار معروف و محبوب مولانا در دوران زندگی وی بوده است. مولانا زمانی اقدام به نوشتن مثنوی کرد که شمس، وی را برای همیشه ترک کرده بود. 

    جذاب ترین جشنواره ای که در فصل زیبای پاییز در ترکیه برگزار می شود!

    در دهه های اخیر شناخت مولانا در جهان سرعت نسبتا زیادی گرفته است و این شاعر ایرانی از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار شده است. به این منظور بعد از ترجمه فردی به نام "کولمن بارکس" در آمریکا بیشتر از 500 هزار نسخه به فروش رسید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که شعرهای مولانا برای تمامی جهانیان زیبا و بسیار پرمعنا به شمار می رود. 
    مولانا بعد از درگیری بسیار با تب سوزان، در غروب سال 1273 زمانی که 59 سال داشت از دنیا رفت. نکته قابل توجه این است که مراسم عزاداری برای او به مدت 40 شبانه روز به طول انجامید. 
    مراسم بزرگداشت مولانا هر ساله به مدت 7 روز انجام می شود. این مراسم از 10 الی 17 دسامبر و در شهر قونیه برگزار می شود. برنامه هایی که در جشنواره بزرگداشت مولانا انجام می گیرد عبارتند از: پخش موسیقی های عرفانی، حرکات و رقص سماع برای مدح پروردگار و همچنین سخنرانی هایی برای شناخت بیشتر و بهتر این شاعر بزرگ ایرانی. همه ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر برای حضور در این جشنواره به قونیه سفر می کنند که ایرانیان در صدر آنها قرار دارند. 

    جذاب ترین جشنواره ای که در فصل زیبای پاییز در ترکیه برگزار می شود!

    مراسم سماع را پیروان مذهبی مولانا هرشب در سالن مرکز فرهنگی مولانا برگزار می کنند و به صورت فرضی مرکزی را به منظور خورشید در نظر می گیرند و افرادی به دور آن نقطه همانند گردش سیاره ها بر روی مدار به دور خورشید می چرخند. حالت دست ها در حرکات سماع یکی به سمت بالا یعنی آسمان و دیگری به سمت پایین یعنی زمین قرار می گیرد که این معنای دریافت انرژی های مثبت از آسمان و دفع انرژی های منفی به سمت زمین است. 
    برای خرید بلیط هواپیما می توانید به صورت آنلاین و از طریق وبسایت ما اقدام نمایید و برای این بازه زمانی بلیط خود را رزرو نمایید تا بتوانید سفری بسیار خاطره انگیز را در فصل بسیار زیبای پاییز برای خود رقم بزنید.

    جذاب ترین جشنواره ای که در فصل زیبای پاییز در ترکیه برگزار می شود!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW