021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 07 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    با بهترین فرودگاه دنیا، فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپورآشنا شوید. این فرودگاه دارای حمل و نقل عالی به سراسر سنگاپور است و هر امکاناتی که فکرش را کنید که برای حضور در یک فرودگاه برای شما لازم است را برای شما در معرض استفاده می گذارد.
    فرودگاه بین المللی چانگی، فرودگاهی با استانداردهای بسیار بالا می باشد. در جهان فرودگاه های بسیار خوبی وجود دارد اما چه عواملی باعث شده که یک فرودگاه در دو سال متوالی یعنی در سال های 2016 و 2017 به عنوان بهترین فرودگاه آن هم در سطح جهان شناخته شود؟ با ما باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید. فرودگاه چانگی سنگاپور در نیمه شرقی این جزیره قرار گرفته و همان گونه که اشاره کردیم، حمل و نقل خوبی به تمامی نقاط شهر سنگاپور دارد. این فرودگاه بهترین فرودگاه جهان می باشد که به عنوان برترین پل ارتباطی بین اروپا و استرالیا نیز نام برده شده است. همچنین نقش بسیار مهم این فرودگاه در ارتباط با قسمت جنوب شرقی آسیا را نیز نباید دست کم گرفت. نکته جالب توجه این است که بدانید، فرودگاه چانگی هیچ گونه پرواز داخلی ندارد و کلیه پرواز هایی که در این فرودگاه به زمین می نشینند و یا پرواز می کنند، تماماً بین المللی هستند.
    این نکته را بهتر است بدانید که فرودگاه چانگی، کاربری نظامی هم دارد. این فرودگاه در سال 1981 ساخته شده است و زیر نظارت شرکت هواپیمایی سنگاپور و شرکت سیک ایر(SilkAir)، اداره می شود. دراین فرودگاه پرواز های کم هزینه نیز صورت میگیرد و از این نظر می توان گفت که چانگی بسیار مورد علاقه ی این گونه ایرلاین ها می باشد. آژانس مسافرتی مهرپرواز قصد دارد تا امروز شما را با این فرودگاه بی نظیر بیشتر آشنا کند.

    فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

    اطلاعات کلی از فرودگاه

    نام فرودگاه بین المللی چانگی: Singapore Changi Airport
    کد یاتا: SIN
    کد ایکائو: WSSS
    نوع فرودگاه: همگانی و نظامی
    فاصله تا مرکز شهر سنگاپور: 25 کیلومتر
    ارتفاع از دریا: ۷ متر
    ترمینال: 4 پایانه

    فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

    ترمینال های فرودگاه بین المللی چانگی

    فرودگاه چانگی دارای 4 ترمینال است که از 1 تا 4 نام گذاری شده اند.
    ترمینال شماره ی 1: معمولاً پرواز های کم هزینه و ارزان قیمت از این ترمینال انجام می شود. اما در ترمینال 2 و 3 نیز پروازهای ارزان انجام می شود اما مرکزشان در ترمینال شماره 1 می باشد.
    ترمینال شماره 2: اکثر پرواز ها در ترمینال  2 انجام می گیرد. اگر روزی مسیرتان به سنگاپور افتاد یا تور گردشگری سنگاپور مقصدتان بود و خواستید به چانگی بروید، مسیرتان را به راننده ای که شما را می رساند بگویید، آن ها می دانند شما را کدام ترمینال پیاده کنند.
    ترمینال شماره ی 3: در این ترمینال خطوط هواپیمایی همانند نیوزیلند، آیسانا، خطوط هوایی چین، چین شرقی، اتیوپیایی، لایون ایر، خطوط هوایی ملی میانمار، هواپیمایی قطر، عربستان، چین، تایوان، کره، ژاپن، هند، استرالیا، نیوزیلند، اروپا، آمریکا، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی و برخی دیگر از هواپیمایی ها پرواز می کنند.
    ترمینال شماره ی 4: در این ترمینال ایر آسیا گروپ، کاتای پسفیک، چبو پاسفیک ایر، اسپرینگ ایر ویز و خطوط هوایی ویتنام و کره، پرواز های خود را انجام می دهند. برای رفتن به ترمینال شماره ی 4 می توانید از سرویس اتوبوسی های رایگان شاتل بهره مند شوید.

    فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

    راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی چانگی

    🚖 تاکسی : شرکت های متفاوتی در مقابل ترمینال های این فرودگاه تاکسی هایی گذاشته اند تا مسافران به راحتی بتوانند از آنها استفاده نمایند. شرکت های Premier Taxis و Citycab نمونه ای از این شرکت ها هستند.
    🚇 قطار : فرودگاه چانگی به خط شرقی و غربی خطوط مترو متصل است. شما می توانید با هزینه ای بسیار کم خود را به مرکز سنگاپور برسانید.
    🚌 اتوبوس : شما می توانید با پرداخت هزینه ای متوسط با اتوبوس های شاتل، هم به مرکز شهر و هم به اکثر هتل های مشهور شهر بروید.

    فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

    امکانات فرودگاه بین المللی چانگی

    در فرودگاه بین المللی چانگی به مسافران، خصوصاً در زمان تاخیر و یا لغو پرواز، خیلی سخت نمی گذرد. باغ های مصنوعی در محوطه فرودگاه، سالن آرایشی و خدمات بهداشتی، سالن ورزشی همراه با استخر شنا همگی از امکانات تفریحی این فرودگاه به شمار می روند. 
    در بیشتر نقاط فرودگاه، صفحات نمایش بزرگ قرار داده شده است که برنامه های روز دنیا را پخش می کند.
    در فرودگاه باغ پروانه ها و استخر ماهی نیز وجود دارد!
    از فروشگاه های بی نظیر این فرودگاه حتما دیدن کنید. می توانید در آن فروشگاه ها خرید خوبی دشته باشید.
    رستوران های مختلفی در ترمینال ها موجود است. هم می توانید غذاهای آسیایی و محلی و نیز غذاهای بین المللی و فست فودی را نوش جان کنید. همچنین کافه های خوبی در این ترمینال ها وجود دارد که برای استراحت و نیز نوشیدن و میل کردن میان وعده ها بسیار مناسب هستند.

    مشخصات فرودگاهی می تواند یک راهنمای سفر بسیار خوب برای شروع سفرتان باشد، بنابراین هر آنچه را که در سفرتان باید بدانید را از مشاورین ما بخواهید و از طریق تماس با آژانس به سوالاتتان رسیدگی کنید و یا حتی از وبسایت رسمی ما مطالعه نمایید.

    فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW