021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی پنانگ (Penang International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 08 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    به این جهت که کشور مالزی مقصد بسیاری از مسافران و توریست های سرتاسر دنیا و خصوصاً ایرانیان است، اگر به مالزی سفر کرده باشید و یا سفری در آینده داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که با فرودگاه بین المللی پنانگ بایان لپاس(Penang Bayan Lepas)، آشنا شوید. پنانگ بایان یکی از فرودگاه های بزرگ و مجهز کشور مالزی محسوب می شود.
    در سال 1935 در ایالت پنانگ، فرودگاه بین المللی ساخته شد و به بهره برداری رسید. فرودگاه پنانگ نزدیک به 1 قرن است که در حال فعالیت است و شاید به همین دلیل بتوان گفت که قدیمی ترین فرودگاه کشور مالزی، این فرودگاه است. البته در طی سال های متفاوت این فرودگاه همواره مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. آخرین باری که فرودگاه پنانگ مورد بازسازی قرار گرفت بین سال های 2009 الی 2013 بوده است. این بازسازی ها فقط شامل بازسازی نیست بلکه توسعه و نوسازی را هم در بر می گیرد. بازسازی اخیر به منظور ارائه خدمات و امکانت بیشتر به مسافران تور مسافرتی پنانگ انجام شده است. بر اساس آخرین آماری که از نظر جا به جایی از این فرودگاه منتشر شده است، سالانه بیشتر از ۶ میلیون مسافر در این فرودگاه جا به جا می شوند.
    از بسیاری از مقصدهای مهم قاره آسیا به این فرودگاه پرواز صورت می گیرد. فرودگاه بین المللی پنانگ قطب اصلی خطوط هوایی همانند : ایر آسیا(AirAsia)، فیرفلای(Firefly)، مالزیا ایر(Malaysia Air)، ماس کارگو(MASkargo) و مالیندو ایر(Malindo Air) است. نکته قابل توجه این است که فعلا در حال حاضر پروازی بین ایران و فرودگاه پنانگ وجود ندارد، به عبارتی شما قادر به رزرو بلیط هواپیما به پنانگ به صورت مستقیم از تهران نیستید.

    فرودگاه بین المللی پنانگ

    نام فرودگاه بین المللی پنانگ: Penang Bayan Lepas
    کد یاتا : PEN
    کد ایکائو : WMKP
    نوع فرودگاه : همگانی
    فاصله تا مرکز شهر : 16 کیلومتر
    فاصله تا تهران : 5982 کیلومتر
    فاصله زمانی تا تهران : 8 ساعت
    ارتفاع از سطح دریا : 3 متر
    ترمینال : 1 ترمینال

    ترمینال فرودگاه بین المللی پنانگ

    فرودگاه پنانگ جزو فرودگاه های بزرگ کشور مالزی به شمار می رود و در این مورد، در رده ی سوم قرار می گیرد اما با این حال نسبت به دیگر فرودگاه های شهر های مرکزی کوچک تر است. به همین علت این فرودگاه تنها یک ترمینال دارد که همه ی امور پرواز های داخلی و بین الملل از همین ترمینال صورت می گیرند. این ترمینال از 2 طبقه مختلف تشکیل شده است که هر کدام مختص به پرواز های متفاوت است. در طبقه همکف، پرواز های ورودی و در طبقه بالا پروازهای خروجی انجام می شوند.

    فرودگاه بین المللی پنانگ

    راه های دسترسی به فرودگاه

    تاکسی : چنانچه بخواهید از تاکسی استفاده کنید، نسبت به دیگر وسایل نقلیه ی موجود در فرودگاه، همانند دیگر نقاط دنیا باید هزینه ای بیشتر را پرداخت کنید. با این تاکسی ها، تا مرکز شهر، مسیری 25 دقیقه ای را طی می کنید.
    اتوبوس : برای این که مسافران فرودگاه بین المللی پنانگ در آسایش باشند، شرکت اتوبوس رانی "رپید پنانگ" با استقرار 5 خط اختصاصی فقط برای فرودگاه پنانگ، راحتی مسافران را فراهم کرده است. ساعت کاری این اتوبوس ها از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 23 شب می باشد. زمان حرکت اتوبوس ها از ترمینال های فرودگاه هر 30 دقیقه یک بار است.

    فرودگاه بین المللی پنانگ

    امکانات فرودگاه بین المللی پنانگ

    در فرودگاه بین المللی پنانگ برای مسافران امکانات زیادی فراهم شده است. می توان با اطمینان گفت که این فرودگاه به دور از وظیفه اصلی که در صنعت هواپیمایی دارد، می تواند یک مرکز تفریحی نیز به شمار رود. 
    در ترمینالی که در این فرودگاه موجود است، شما می توانید از خدمات و امکاناتی همانند : کافه های مختلف، رستوران، خدمات بانکی، صرافی، دفاتر مخصوص اجاره ی ماشین و فروشگاه های متعدد استفاده کنید.
    در فرودگاه پنانگ یک باشگاه گلف و زمین مخصوص گلف نیز وجود دارد که شما با پرداخت هزینه ی ورودی می توانید از این کلاب استفاده کنید.
    ۲ هتل "آستین هتل پنانگ" و "اکوآ تریال پنانگ" در نزدیکی این فرودگاه واقع شده اند و می توانید از خدمات اقامتی این فرودگاه استفاده کنید.
    همچنین می توانید از دو فروشگاه "جامبول" و "کوئینز بی"، فرودگاه بین المللی پنانگ دیدن کنید و در صورت نیاز خرید های خود را در این فروشگاه ها انجام دهید.

    فرودگاه بین المللی پنانگ

    امیدواریم این مطلب که راهنمای سفر به پنانگ بود تا با فرودگاه آن آشنایی بیشتری پیدا کنید در سفرتان کمکتان کند.

    جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت رسمی آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    فرودگاه بین المللی پنانگ

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW