021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک (Suvarnabhumi Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 11 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی، فرودگاه اصلی شهر بانکوک و پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور تایلند به حساب می آید. بانکوک پایتخت کشور تایلند و یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در سفر به کشور تایلند است. فرودگاه سووارنابومی به عنوان اصلی ترین فرودگاه بانکوک سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از نقاط مختلف دنیا می باشد و قطب اصلی شرکت هواپیمایی "تای ایرویز" به شمار می رود.

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

    اطلاعات کلی فرودگاه

    فرودگاه سووارنابومی یک فرودگاه بین المللی با کد یاتا "BKK" است و یکی از دو فرودگاه بین المللی شهر بانکوک، پایتخت تایلند محسوب می شود. فرودگاه سووارنابومی در 25 کیلومتری بانکوک قرار دارد و با 3240 متر مربع مساحت، یکی از بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی در منطقه جنوب شرق آسیا می باشد. این فرودگاه به عنوان قطب اصلی برای ایرلاین هایی مثل تای ایرویز،  تای اسمایل ایرویز (Thai Smile Airways) و بانکوک ایرویز (Bangkok Airways) فعالیت می کند. هم اکنون فرودگاه سووارنابومی با جابجایی سالانه حدود 54 میلیون مسافر دوازدهمین فرودگاه پرتردد در جهان و نهمین فرودگاه شلوغ آسیا به شمار می رود. این فرودگاه دو ترمینال برای پروازهای خارجی و یک ترمینال برای پروازهای داخلی دارد و بیش از 80 ایرلاین در این فرودگاه در حال فعالیت هستند.

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

    دسترسی به فرودگاه سووارنابومی

    وسائل حمل و نقل بسیاری در این فرودگاه وجود دارند که شما را به بانکوک و سایر قسمت های تایلند می رسانند. لیموزین، تاکسی، اتوبوس های فرودگاه و اتوبوس های محلی، مرتب بین فرودگاه و شهر بانکوک در تردد هستند. همچنین ایستگاه مترو نیز در فاصله کمی از فرودگاه قرار دارد.

    اتوبوس های ویژه فرودگاه

    اتوبوس های ویژه فرودگاه در چهار مسیر از فرودگاه به شهر بانکوک حرکت می کنند. ایستگاه مرکزی این اتوبوس ها، بیرون سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره 1 قرار دارد.

    اتوبوس های محلی
    این اتوبوس ها از بزرگراه کنار فرودگاه در حرکت اند و در مقابل فرودگاه سووارنابومی توقف می کنند.

    تاکسی

    ایستگاه تاکسی های فرودگاه در محوطه بیرونی پروازهای ورودی واقع شده است. در این فرودگاه سه نوع تاکسی وجود دارد : تاکسی های دارای مجوز، تاکسی دارای مجوز و بدون کیلومترشمار و تاکسی های بدون مجوز.
    به مسافرانی که به این شهر زیبا سفر می کنند توصیه می شود که برای ایمنی و آسودگی خود از تاکسی های مجوزدار استفاده کنند. این تاکسی ها مجهز به کیلومتر شمار می باشند و کرایه آن ها بر اساس مسافت طی شده و عوارض بزرگراه محاسبه می شود. در مورد تاکسی هایی که کیلومترشمار ندارند باید گفت که کرایه آن ها توافقی است و می بایست قبل از سوار شدن در مورد کرایه با رانندگان توافق کنید. تاکسی هایی که مجوز ندارند ممکن است هزینه کمتری دریافت کنند اما استفاده از آن ها به گردشگران توصیه نمی شود.

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

    قطار

    ایستگاه قطار دون موانگ (Don Muang) تنها 500 متر با فرودگاه سووارنابومی فاصله دارد. تابلوهای راهنما در ترمینال، شماره مسیر این ایستگاه را به شما خواهند داد. این قطار از ایستگاه هوآ لامپونگ (Hua Lumpong) در مرکز شهر بانکوک حرکت می کند. ساعات کاری این قطار از 6:00 صبح تا 20:00 است.

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

    امکانات فرودگاه سووارنابومی

    دسترسی به اینترنت
    اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه موجود می باشد و هر مسافر تا 2 ساعت می تواند از این سرویس استفاده کند.
    اطلاعات فرودگاه
    دفتر اصلی اطلاعات فرودگاه سووارنابومی در سالن پروازهای خروجی، نزدیک گیت های 5 و 6 قرار گرفته است. همچنین باجه اطلاعات دیگری نیز در کنار گیت 3 و دو باجه دیگر در مجاورت گیت های 3، 4 و 7 و 8 وجود دارد.

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

    خدمات مالی و تبدیل نرخ ارز
    برای تبدیل ارز می توانید به شعبه های کازیکورن بانک (Kasikorn bank) و سیام بانک (Siam Commercial Bank) مراجعه کنید.
    فروشگاه بدون مالیات (Duty-free) در طبقه چهارم ساختمان فرودگاه وجود دارد و انواع محصولات و کالاها را بدون مالیات به فروش می گذارند. علاوه بر آن، فروشگاه های خرده فروشی مثل سوپرمارکت، فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی نیز در سرتاسر محوطه فرودگاه وجود دارد.
    رستوران
    در فرودگاه سووارنابومی یک فود کورت وجود دارد که به صورت ۲۴ ساعته باز است و انواع غذاهای تایلندی و بین المللی را به مسافران ارائه می دهد. همچنین رستوران های دیگری در فرودگاه موجود هستند که طیف متنوعی از غذاهای سنتی تایلند را سرو می کنند.
    مرکز خدمات درمانی
    در کل ساختمان فرودگاه 5 کلینیک وجود دارد که به ارائه انواع خدمات اورژانسی و درمان های سرپایی می پردازند.

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

    حمام و دوش
    در سالن های فرست کلاس لوییس تاورن ترانزیت هتل (Louis’ Tavern Transit Hotel ) و لوییس تاورن سی آی پی (Louis’ Tavern CIP ) می توانید از سرویس حمام و دوش استفاده کنید.این سالن ها در ترمینال پروازهای بین المللی قرار دارند و تمامی مسافران، صرف نظر از نوع بلیط هواپیما، می توانند با پرداخت هزینه از کلیه امکانات رفاهی آن ها استفاده کنند.

    علاقمندان سفر به بانکوک می توانند از این راهنمای سفر در بدو ورود خود به بانکوک استفاده نمایند، برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر می توانید از طریق ارتباط با ما، هر اطلاعات لازم و کافی را کسب نمایید.

    فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW