021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی لنکاوی (Langkawi International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 12 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزیره فوق العاده زیبای لنکاوی که به داشتن جاذبه های گردشگری متعدد و بسیار زیبا، غذاهای لذیذ و همچنین سرگرمی های مفرح معروف می باشد، در ایالت "کداح" مالزی قرار دارد. لنکاوی یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مقاصد گردشگری در مالزی است و گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. مسافران تور لنکاوی پاییز 97 برای رفت و آمد به این جزیره شگفت انگیز می بایست از این فرودگاه استفاده نمایند. فرودگاه بین المللی در جنوب غربی جزیره واقع شده است و با نوسازی های پی در پی امروزه می تواند حدود 2.5 میلیون مسافر را در سال جابه جا کند. 
    آن دسته از افرادی که تمایل دارند به لنکاوی سفر کنند، می بایست مقداری اطلاعات خود را درباره این جزیره زیاد نمایند. نقطه شروع گردشگری در هر مقصدی، فرودگاه، پایانه و یا مرزی است که از آن عبور می کنید. بنابر این راهنمای سفر به لنکاوی با شناخت بیشتر فرودگاه آن آغاز می شود. مهرپرواز مطلبی برایتان فراهم آورده است تا بتوانید با فرودگاه بین المللی لنکاوی بیشتر آشنا شوید.

    فرودگاه بین المللی لنکاوی

    فرودگاه بین المللی لنکاوی در منطقه "پادانگ متسیرات" در جنوب غربی جزیره لنکاوی قرار دارد که تنها فرودگاه جزیره لنکاوی برای تمامی پروازهای داخلی و خارجی می باشد. فرودگاه دارای باند آسفالت به طول 4.000 متر است که در سال 2015 تقریباً 2.5 میلیون مسافر را جابه جا کرده است. در این فرودگاه هر دوسال یکبار، نمایشگاه بین المللی دریایی و هوافضا برگزار می شود که در آن آخرین فناوری های هوایی و دریایی به نمایش در می آید و گردشگران داخلی و بین المللی بسیاری دارد. 
    پس از اتمام استفاده هایی که ارتش ژاپن و بریتانیا از این فرودگاه کردند، تا قبل از سال 1987 اینجا تنها یک باند کوچک برای فرود داشت که روزانه حدود 20 مسافر را جابه جا می کرد، ولیکن پس از تغییرات بسیاری که صورت گرفت، در سال 1988 اولین پرواز بین المللی از این فرودگاه انجام شد. ساخت فرودگاه مدرن در سال 1991 آغاز شد و در ماه دسامبر سال 1993 به پایان رسید. کم کم جزیره لنکاوی با محبوبیت بسیاری که پیدا کرده بود، که باعث شد در سال 1995 صورت پذیرفت تا فرودگاه بین المللی لنکاوی بتواند در سال 2.5 میلیون مسافر را مدیریت کند.

    فرودگاه بین المللی لنکاوی

    اطلاعات کلی از فرودگاه لنکاوی

    نام فرودگاه: فرودگاه بین المللی لنکاوی (Langkawi International Airport)
    کد یاتا: LGK
    کد ایکائو: WMKL
    نوع فرودگاه: همگانی
    ارتفاع از سطح دریا: 9 متر
    ترمینال ها: 1 ترمینال

    ترمینال فرودگاه لنکاوی

    فرودگاه لنکاوی هیچ چیز پیچیده ای ندارد و مب توانید به راحتی به تمامی بخش های آن دسترسی داشته باشید. بعد از پیاده شدن از هواپیما، با کمی پیاده روی می توانید به ترمینال فرودگاه برسید. به محض ورودتان به داخل ترمینال، در سمت راست خود کانترهای کرایه اتومبیل به چشمتان می خورد. چنانچه تمایل دارید اتومبیل کرایه کنید، بهتر است به صورت آنلاین کرایه انجام دهید تا هزینه کمتری را برای اجاره بپردازید. در همین قسمت تعدادی فروشگاه و رستوران نیز وجود دارد که می توانید برای خرید و میل کردن غذا از آنها استفاده نمایید. 
    سالن خروجی که در کنار سالن ورودی قرار گگرفته است نیز تعدادی فروشگاه کوچک دارد. این سالن معمولاً عصرها و شب ها شلوغ است و باید برای "چک این" در صف های نسبتاً طولانی بایستید. معمولا ترمینال خروجی ترافیک زیادی دارد به ویژه اگر پرواز شما برای عصر یا شب باشد، بنابراین حتماً 2 ساعت قبل از پروازتان، خود را به فرودگاه برسانید.

    فرودگاه بین المللی لنکاوی

    امکانات فرودگاه لنکاوی

    بانک: تنها بانک فرودگاه بین المللی لنکاوی در کنار سالن ورودی قرار گرفته است که همه روزه به جز شنبه و یکشنبه از ساعت 09:00 الی 16:00 باز می باشد.
    دستگاه خود پرداز: 2 دستگاه خود پرداز در سالن ورودی وجود دارد که اگر مسافری وجه نقد همراه نداشته باشد و یا نیاز به دستگاه خودپرداز داشته باشد، می تواند به راحتی از آن استفاده نماید.
    تلفن عمومی: اگر که نیاز است تماسی بگیرید ولی هنوز سیم کارتی تهیه نکرده اید، و یا از تلفن همراه نمی خواهید استفاده کنید، چند تلفن عمومی بیرون درب سالن ورودی وجود دارد تا بتوانید از آنها استفاده نمایید.
    چرخ دستی: چنانچه مقدار بار شما زیاد است و یا حمل چمدان و یا ساک دستی برایتان دشوار است، جای نگرانی نیست! در فرودگاه می توانید به صورت رایگان از چرخ های دستی استفاده نمایید.
    کرایه اتومبیل: شرکت های مختلفی در فرودگاه هستند که به راحتی با انتخاب هرکدام می توانید از آنها خودرو کرایه نمایید.
    فروشگاه: چنانچه تمایل دارید بعد از پروازتان کمی خرید داشته باشید، می توانید از چند فروشگاه موجود در سالن ورودی استفاده نمایید، در سالن خروجی هم فروشکاه هایی هست که معمولاً اجناس آنها از فرودگاه کوالالامپور ارزان تر است. 
    رستوران: اگر بعد از پروازتان احساس گرنسگی داشتید، می توانید از رستوران های سالن ورودی استفاده کنید.
    مرکز اطلاعات: مرکز اطلاعات فرودگاه لنکاوی درست روبه روی بانک قرار گرفته است که می توانید اطلاعاتی که لازم دارید را از آنجا به دست آورید.

    فرودگاه بین المللی لنکاوی

    دسترسی به فرودگاه بین المللی لنکاوی

    جزیره لنکاوی سیستم حمل و نقل عمومی ندارد،بنابراین برای رفت و آمد از فرودگاه به محل اقامتتان بهتر است یا تاکسی بگیرید و یا اتومبیل کرایه کنید، و از آنجایی که کرایه تاکسی بسیار گران است، بهتر است پول خود را صرف کرایه اتومبیل کنید، به این شکل آزادی بسیاری برای رفت و آمد نیز دارید. 
    تاکسی: آسان ترین راه و بهترین گزینه برای رفت و آمد استفاده از تاکسی است. در فرودگاه تاکسی های بسیاری وجود دارند که کرایه آنها برای مسیرهای متفاوت، مختلف می باشد. شما می بایست قبل از سوار شدن به تاکسی، کرایه آن را در کانتر سالن ورودی پرداخت نمایید. 
    کرایه اتومبیل: اجاره خودرو در لنکاوی قیمت عاقلانه ای دارد، حتی اگر به صورت آنلاین اجاره خود را انجام دهید، قیمت ها ارزان تر هم می شود. یک کانتر کرایه اتومبیل در نزدیکی درب بیرونی سالن ورودی وجود دارد که معمولاً نرخ های استانداردی را ارائه می دهد ولیکن تخفیف نمی دهد. بنابر این بهتر است شانس خود را در آژانس مسافرتی امتحان نمایید، این افراد بیرون از سالن ورودی منتظر مسافرانی هستند که خواهان کرایه اتومبیل هستند و تخفیف های خوبی می دهند.
    جهت رزرو بلیط هواپیما و یا رزرو هتل می توانید با همکاران ما در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید.

    فرودگاه بین المللی لنکاوی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW