021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان (Zvartnots International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 07 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان به شمار می رود و به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی از گذشته تا به امروز محل رفت و آمد گردشگران خارجی بسیاری از جمله ایرانیان بوده است. از این رو، فرودگاه بین المللی زوارتنوتس نقش بسیار مهمی در جابه جایی گردشگران و توریست های تور لحظه آخری ارمنستان را به عهده دارد. 
    با وجود مسیرهای جاده ای شهر ایروان، اکثر گردشگران سفرهای هوایی را به این شهر ترجیح می دهند و از این رو فرودگاه بین المللی ایروان، مهمترین فرودگاه کشور ارمنستان و پایگاه اصلی حمل و نقل بین المللی ایروان به شمار می رود. این فرودگاه پس از فرودگاه حیدر علی اف در باکو، پر ترددترین فرودگاه در منطقه قفقاز محسوب می شود. 
    این مطلب یک راهنمای سفر به شمار می رود چرا که ما در این مطلب به صورت کامل فرودگاه بین المللی زوارتنوتس را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در بدو ورود به ایروان از آن استفاده کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

    آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

    فرودگاه بین المللی ایروان در سال 1971 و در شهر ایروان ارمنستان تاسیس شد. برای طرح و ساخت و معماری این فرودگاه مسابقه ای در سال 1970 در ایروان برگزار شد. تیم های طراحی بسیار معروفی در این مسابقه با تم معماری شرکت کردند و به صورت مشترک مقام اول را کسب کردند. مدتی بعد بازسازی و توسعه در این فرودگاه صورت گرفت. ساخت ترمینال جدید و بازسازی مجدد قسمت هایی از فرودگاه در جهت شروع و راه اندازی پروازهای داخلی برای حکومت شوروی انجام شد. هنگامی که حکومت شوروی منحل شد و بعد از آن استقلال کشورهای بسیاری از جمله ارمنستان اعلام شد، در سال 1998 یک ترمینال کارگوی جدید در این فرودگاه ساخته شد. 
    این فرودگاه بین المللی در نزدیکی شهر زوارتنوتس ارمنستان و در 12 کیلومتری غرب ایروان است و چون نزدیک ترین فرودگاه به پایتخت ارمنستان است، آن را فرودگاه ایروان نیز می نامند. فرودگاه بین المللی زوارتنوتس تنها فرودگاه بین المللی کشور ارمنستان است. این فرودگاه پر ترافیک ترین فرودگاه در کشور ارمنستان محسوب می شود. فرودگاه بین المللی ایروان پذیرای بسیاری از پروازهای خطوط هوایی متفاوت در جهان است که بیشتر آنان پروازهای عادی و چارتر ایرلاین های ایرانی است.

    شرکت های هوایپمایی ایران که به این فرودگاه پرواز دارند عبارت از: شرکت هوایی آسمان، از فرودگاه بین المللی امام خمینی، شرکت هوایی نفت، از فرودگاه اصفهان که پرواز های فصلی به این مقصد برگزار می کند، ماهان ایر، از فرودگاه بین المللی مشهد، و فرودگاه امام خمینی، شرکت هوایی تابان، که به صورت  پروازهای فصلی از فرودگاه‌های بین المللی تبریز و اصفهان. پروازهای چارتر به مقصد ارمنستان از شرکت هواپیمایی معراج و فرودگاه امام خمینی صورت می پذیرد. از ایرلاین های خارجی که به این فرودگاه پرواز دارند نیز می توان از ایژین ایرلاینز، ایرفلوت، ایر عربیا، اطلس گلوبال، ایر فرانس، آرمنیا ایر کمپانی، بروکسل ایرلاینز، چک ایرلاین، فلای دبی، بلاویا و…. بسیاری از ایرلاین های دیگر از سراسر دنیا است.

    آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

    اطلاعات اصلی فرودگاه بین المللی ایروان

    کد یاتا: EVN
    کد ایکائو: UDYZ
    ارتفاع از سطح دریا: 865 متر
    ترمینال ها: سه ترمینال مجزا

    آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

    ترمینال های فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

    فرودگاه بین المللی ایروان دارای 3 ترمینال است که ترمینال شماره 1 آن از سال 1971 میلادی، به عبارتی در همان سال ابتدای تاسیس فرودگاه شروع به کار کرد. به علت فضای کوچک و کم نور بودن ترمینال 1، ابتدا پروازهای ورودی این ترمینال و سپس کلیه پروازهای این بخش از سال 2006 به بعد به پایانه شماره 2 انتقال پیدا کرد. در آخر در سال 2011 فعالیت این ترمینال خاتمه یافت و بسته شد. بعد از این جابه جایی سالن های دو ترمینال شماره 1 و 2 از طریق یک پل به یکدیگر متصل شده اند. پایانه شماره 1، بر طبق اعلام مسئولین فرودگاه، به دلیل معماری خاص معماری خاص و متفاوتش به عنوان یک اثر ملی ثبت خواهد شد. ترمینال شماره ی 2 هم دارای 2 ساختمان مجزا برای هم پروازهای ورودی و هم پروازهای خروجی می باشد.  ترمینال شماره ی 2 دارای 21 میز پذیرش، 9 در ورودی و گنجایش 3.5 میلیون مسافر در سال می باشد. و در آخر، ترمینال شماره ی 3 نیز مختص به پروازهای VIP و مخصوص می باشد.

    آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

    راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

    تاکسی: برای سهولت در رفت و آمد به فرودگاه می توان از تاکسی های فرودگاه استفاده کرد و به همین علت تاکسی های بسیاری در فضای بیرونی این فرودگاه آماده خدمت رسانی به مسافران هستند. چنانچه تمایل دارید ایمن تر و مطمئن تر سفر کنید، می توانید از تنها تاکسی رسمی فرودگاه یعنی تاکسی های "ایرو" استفاده نمایید.
    اتوبوس: اتوبوس های شهری با شماره 201 مسافران را به مرکز شهر و بالعکس جابه جا می کنند.

    آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

     
    امکانات فرودگاه بین المللی ایروان

    فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان امکانات بسیار زیادی همانند فروشگاه های متفاوت، کافه ها و رستوران های مختلف و بین المللی و محلی دارد و به راحتی در دسترس مسافران می باشند.
    امکان حمل بار و بسته بندی بار هم در این فرودگاه وجود دارد.
    صندلی های راحتی برای استراحت مسافران نیز در فرودگاه تعبیه شده است. 
    برای رفاه حال مسافران سیگاری نیز کابین هایی مخصوص در فرودگاه قرار گرفته است.
    برای سفرهای خارج از کشور داشتن پاسپورت الزامی می باشد که چنانچه ندارید و یا نیاز به تمدید دارد، می توانید با در دست داشتن مدارک لازم برای پاسپورت، به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید و طی چند روز پاسپورت خود را تحویل بگیرید. همچنین هنگام سفرهای خارجی در فرودگاه، می بایست عوارض خروج از کشور پرداخت نمایید. 

    آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW