021-88507190

تفریحات هیجان انگیز باتومی (بهشت گرجستان) !

راهنمای سفر م.مقیمی 05 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باتومی یک شهر توریستی جذاب است.جاذبه های گردشگری باتومی متنوع و جذاب هستند و توریستانی که از سراسر دنیا به این شهر جذاب سفر میکنند از این همه زیبایی شگفت زده خواهند شد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    10 تفریح فوق العاده جذاب در باتومی
    باتومی یک شهر توریستی جذاب است.جاذبه های گردشگری باتومی متنوع و جذاب هستند و توریستانی که  از سراسر دنیا به این شهر جذاب سفر میکنند از این همه زیبایی شگفت زده خواهند شد. از هتل های بین المللی گرفته تا رستوران ها و مکان های توریستی شگفت انگیزی که هر توریستی با هر سلیقه ای را از سفرش به گرجستان و شهر زیبای باتومی راضی نگه می دارد. با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید تا بهترین اماکن تفریحی باتومی را به شما معرفی کنیم.
    مجسمه علی و نینو
    مجسمه علی و نینو که در خلیج باتومی واقع شده است، نماد عشق جاودانه و بی حد و مرز است. این مجسمه توسط یک هنرمند گرجی ساخته شده است و به یکی از زیباترین و رویایی ترین جاذبه های گردشگری باتومی تبدیل شده است. این مجسمه به صورت متحرک طراحی شده است و هر 10 دقیقه یک بار در هم ادغام می شوند و یک پیکره را تشکیل می دهند و بعد از هم دور می شوند و از هم فاصله می گیرند . در واقع این مجسمه زیبا، نشانگر عشق بی فرجام اما جاودانه علی و نینو، دو شخصیت داستان معروف گرجی که توسط کوربان سعید نوشته شده، هستند. داستان این کتاب درباره عشق رویایی علی، مسلمانی از آذربایجان و نینو، دختر مسیحی گرجی است که در این مجسمه به خوبی نمود پیدا کرده است.

    مجسمه معروف علی و نینو گرجستان

    برج الفبا
    شهر مدرن باتومی پر از آسمان خراش های دیدنی است. یکی از این آسمان خراش های زیبا، برج الفباست. این آسمان خراش نشانگر خاص بودن الفبای گرجی و مردمانش است. برج الفبا در نزدیکی مجسمه علی و نینو واقع شده است و یکی دیگر از اماکن دیدنی باتومی به شمار می آید. برج الفبا 130 متر ارتفاع دارد و با الهام از دی ان ای ساخته شده است و درون آن 33 حرف الفبای گرجی به خوبی نمود پیدا کرده است. هر کدام از این حروف الفبای آلومینیومی 4 متر ارتفاع دارند. شما می توانید به بالای برج الفبا نیز بروید و چشم انداز 360 درجه زیبای شهر باتومی را تماشا کنید.

    برج الفبا گرجستان

    برج چاچا
    در محدوده برج الفبا و مجسمه علی و نینو، یک جاذبه گردشگری دیگر نیز وجود دارد که به آن برج چاچا می گویند. اطراف برج چاچا 4 فواره درست شده است و به همین دلیل به آن برج فواره نیز گفته می شود.

    برج چاچا گرجستان

    تلکابین آرگو
    این تلکابین که در سال 2012 در باتومی ساخته شده است، یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری باتومی است که باید حتما از آن دیدن کنید. این تلکابین مسافتی حدود 2.5 کیلومتر را طی می کند و تا ارتفاع 252 متری شما را بالا می برد. در پایان شما می توانید از ارتفاع چشم انداز شگفت انگیز شهر را تماشا کنید. علاوه بر این یک کلیسای کوچک و یک کافه در ایستگاه بالایی تلکابین آرگو نیز وجود دارد که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید.

    تله کابین آرگو گرجستان

    میدان پیازا
    میدان پیازا پر از هتل های زیبا، کافه های جذاب و معماری های خیره کننده است، پس حتما زمانی از اقامتتان در باتومی را به گشت و گذار در میدان پیازا اختصاص دهید. طراح گرجی میدان پیازا، سبک ها و استایل های مختلف را برای دیزاین این میدان معروف باتومی تلفیق کرده است. 

    میدان پیازا در شب

    میدان اروپا
    میدان اصلی شهر باتومی، میدان اروپاست که باید در طی سفرتان به گرجستان با تور گرجستان ارزان قیمت از آن دیدن کنید. میدان اروپا فواره ای موزیکال دارد که به جذابیت آن افزوده است، پس حتما در میدان اروپا گشتی بزنید و از ساعت نجومی و مجسمه مدیا در وسط آن دیدن کنید.

    نمای میدان اروپا در روز

    در بلوار ساحلی باتومی گشت و گذار کنید
    بلوار باتومی در سال 1884 ساخته شد، اما با گذر زمان تغییرات زیادی کرده است و جاذبه های گردشگری بیشتری به آن افزوده شده است. این بلوار 7 کیلومتری از خلیج باتومی شروع می شود و در آن جاذبه های گردشگری متنوعی با معماری های زیبا برای توریستان وجود دارد. علاوه بر جاذبه های گردشگری که در ابتدای مقاله از آن ها یاد شد، اماکن دیدنی بیشتری نیز در بلوار باتومی وجود دارد که می توانید در کنار آن ها عکس های زیبا بگیرید، از فواره های متنوع بلوار دیدن کنید و یا در کافه های جذاب آن یک قهوه خوش طعم میل کنید.

    مجسمه عشق در گرجستان

    طعم آدجارولی خاچاپوری را در باتومی امتحان کنید
    این نوع خاص خاچاپوری در باتومی یافت می شود و نوعی پیتزا است که از پنیر و خمیر درست می شود. شکل آن شبیه یک قایق است و در یک اجاق آجری پخت می شود. بعد از خارج شدن از اجاق به آن یک تخم مرغ خام و کره اضافه می کنند. برای خوردن آن باید همه محتویات آن را با هم مخلوس کنید. یک تکه از خمیرش را جدا کنید و آن را وارد مخلوط پنیر و تخم مرغ و کره بکنید و میل کنید.

     خاچاپوری غذای معروف گرجی

    از باغ گیاه شناسی باتومی دیدن کنید
    باغ گیاه شناسی باتومی توسط یک گیاه شانس روسی در سال 1912 تاسیس شد. این باغ گیاه شناسی در یک شهر کوچک در 10 کیلومتری باتومی واقع شده است. شما می توانید از چشم انداز زیبای این باغ به خط ساحلی استفاده کنید و در کنار گیاهان جذاب آن عکس بگیرید.

    باغ گیاه شناسی گرجستان

    با دلفین ها بازی کنید
    بازدید از دلفیناریوم باتومی می تواند یک راه عالی برای اتمام سفر جذابتان به باتومی باشد. این دلفیناریوم یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار می آید و نمایشی زیبا از دلفین ها را در آن می توانید تماشا کنید. با پرداخت هزینه اضافی از بلیط ورودی می توانید بعد از تمام شدن اجرا با دلفین ها بازی کنید.
    اگر شما هم قصد سفر به شهر زیبای باتومی را دارید، با همکاران ما در مهرپرواز تماس بگیرید تا بهترین و  تور لحظه آخری گرجستان را به شما پیشنهاد کنیم.

    دلفیناریوم باتومی گرجستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW