021-88507190

با تاریخچه پرفراز و نشیب قلعه آنکارا آشنا شوید

گردشگری پ.هنرکار 29 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با قلعه تاریخی آنکارا، یکی از جاذبه های دیدنی آنکار در کشور ترکیه آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با قلعه تاریخی آنکارا، یکی از جاذبه های دیدنی آنکار در کشور ترکیه آشنا شوید.

    قلعه آنکارا با تاریخی پربار

    قلعه آنکارا Ankara Castle یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی آنکارا است که با وجودی که تاریخ دقیق ساخت اولیه آن نامشخص است، برخی معتقدند که هیتها (امپراطوری باستانی که 1600 سال پیش از میلاد در شمال آناتولی حکومت می کردند) که دارای پادگان نظامی در آنکارا بودند، این قلعه را ساختند. با این حال چون تاریخ دقیقی از ساخت آن مشخص نشده باستان شناسان احتمال می دهند که قدمت به دوران رومی، سلجوقی و عثمانی می رسد که در طول سالهای مختلف بنای آن مورد بازسازی قرار گرفت.

    قلعه آنکارا بر فراز تپه ای صخره ای با دامنه های شیب دار ساخته شده شده و دارای دیواره های داخلی و خارجی می باشد. دیواره های داخلی با ۴۲ برج مختلف ولی دیواره های خارجی ۲۰ برج دارد و وسعت آن حدود 43 کیلومتر مربع می باشد. بالاترین نقطه قلعه Akkale or Alitaşı نامیده می شود که در قسمت جنوبی شرقی قرار گرفته است. (  برای آشنایی با سایر جاذبه های دیدنی، مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.)

    قلعه آنکارا-مهرپرواز

    یکی از دو ورودی قلعه نیز دارای یک سنگ نوشته است که به امپراطوری ایلخانان مغول (بخش جنوب غربی) تعلق دارد در حالی که بخش شمال غربی با توجه به دست نوشته های یافت شده مربوط به امپراطوری سلجوقی است. با اینکه بیشتر دیوارهای خارجی در طول زمان آسیب دیده ولی دیوارهای داخلی همچنان سالم باقی مانده است.

    در طول هجوم اقوام مختلف، این قلعه مورد آسیب و تخریب زیادی قرار گرفت که نخستین حمله و تخریب آن در قرن 2 دوم قبل از میلاد صورت گرفت. در سال 214 میلادی، امپراطوری رم شرقی دیوارهای تخریب شده را مجددا بازسازی کردند ولی مدتی بعد پارسها به فرمانروایی اسکندر در طول جنگ بین سالهای 222 تا 260 کاملا قلعه آنکارا را تخریب کردند. در قرن 7 میلادی باز هم رومیها این قلعه را بازسازی کردند تا اینکه کنستانتین بزرگ پادشاه رم، با ساخت یک دیوار بیرونی جدید، مرزهای جدیدی برای شهر ایجاد کرد.در سال 1073، قلعه بدست امپراتوری سلجوقی افتاد و در دوران عثمانی در سال 1832، پسر ابراهیم پاشا قلعه را بازسازی کرد.

    امروز تماشای دیواره های بیرونی این قلعه با ارتفاع ۱۴ تا ۱۶ متری برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. خانه های قدیمی آنکارا که در داخل دیوار بیرونی قلعه نیز هستند بسیار زیبا بوده و از چوب، گلدان و کاشی ساخته شده اند. از داخل قلعه تضاد بسیار زیبایی از یک منطقه قدیمی با آنکارای جدید قابل مشاهده است و مکان ایده عالی برای تماشای این شهر در سرتاسر آنکارا می باشد که در تور آنکارا می توانید بر فراز این قلعه شهر زیبای آنکارا را تماشا کنید.

    قلعه آنکارا-الفبای سفر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW