021-88507190

جاهای دیدنی ویتنام

گردشگری مهرپرواز 20 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ویتنام از جمله کشورهایی است که زیبایی‌ طبیعی آن زبانزد خاص و عام است. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری از جاهای دیدنی ویتنام هستید، این مقاله یک راهنمای جامع است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاهای دیدنی ویتنام شامل مناظر زمردین، سواحل خیره‌کننده و شهرهای پرانرژی و دوست‌داشتنی، این کشور را به‌طور شگفت‌انگیزی به یک مقصد منحصربه‌فرد برای سفر تبدیل کرده است. این کشور مملو از جاذبه‌های دیدنی است؛ بنابراین، قبل از برنامه‌ریزی برای سفر خود، بهتر است با این مکان‌ها آشنا باشید تا بهترین خاطره را از سفر خود بسازید. اگر قصد دارید بدانید بهترین جاهای دیدنی ویتنام کجاست، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قرار است با زیبایی‌های پیش رویتان در این کشور بی‌نظیر، آشنا شوید.

    شهرها؛ اولین جاهای دیدنی ویتنام

    ویتنام یکی از غنی‌ترین مکان‌های فرهنگی برای بازدید شناخته می‌شود و سفر به این کشور، مطمئنا جزو خاطراتی است که تا آخر عمر به یاد خواهید داشت. در این کشور، شهرهای پرجنب‌وجوش و زیبا و فرصت‌های مختلفی برای ماجراجویی و برای تمام سلایق وجود دارند. در ادامه دیدنی ترین شهرهای ویتنام را که ارزش بازدید دارند، به شما معرفی می‌کنیم.

    1. هانوی (Hanoi): هانوی، پایتخت ویتنام، یکی از شهرهای پرانرژی این کشور است که به‌خاطر غذاهای خیابانی متنوعش شهرت دارد. در این شهر، همچنین موزه‌های مختلفی وجود دارند که درک بسیار خوبی از تاریخ و فرهنگ ویتنام به شما می‌دهند.
    2. هوی آن (Hoi An): هوی آن که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است، شما را در تاریخ غرق می‌کند. در این شهر شلوغ و زیبا، می‌توانید لحظاتی منحصربه‌فرد را در معابد، خیابان‌ها، رستوران‌ها و... تجربه کنید.
    3. هوشی مین (Ho Chi Minh): هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام که با نام «سایگون» هم شناخته می‌شود، مکانی فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد طعم متفاوتی از غذاها را تجربه کنید. این شهر همچنین، زیستگاه جانوران متنوع و شامل جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی است.
    4. دا لات (Da Lat): دا لات یک مکان عجیب و همچون بهشتی است که با کاج‌ها، دریاچه‌ها، باغ‌های زیبا، آبشار، جشنواره‌های مختلف و... احاطه شده است.
    5. هیو (Hue): بازدید از شهر هیو، شما را با تاریخ سلطنتی ویتنام آشنا می‌کند و همین‌طور، می‌توانید از گردش در کاخ‌ها و تماشای تئاترهای مختلف لذت ببرید.
    6. نین بین (Ninh Binh): اگر اهل ماجراجویی در فضای باز و گذراندن اوقات خود در طبیعت هستید، نین بین انتخابی فوق‌العاده برای شماست.

    شهرها از اولین جاهای دیدنی ویتنام

    عکسی از شهر نین بین

    پل دست خدا (پل طلایی)

    دو دست سنگی عظیمی که از کوه‌های مرکز ویتنام بیرون می‌آیند، ممکن است مانند ویرانه‌های باستانی خزه‌دار و ترک‌خورده به نظر برسند؛ اما فریب نخورید. آن‌ها مشبک‌های سیمی کاملا جدید و تکیه‌گاه‌هایی برای یک پل عابر پیاده خیره‌کننده هستند که آن را به یکی از نقاط دیدنی ویتنام تبدیل کرده‌اند.

    پل طلایی (Cau Vang)، واقع در تپه‌های Ba Na Da Nang، به‌دلیل مجسمه دو دست غول‌پیکرش که گویا پل را نگه داشته‌اند، به پل دست خدا مشهور است. این دست‌ها به‌گونه‌ای حکاکی شده‌اند که ظاهری فرسوده داشته باشند تا به نظر برسد که سال‌هاست در این‌جا قرار دارند. با رفتن به این پل، علاوه بر تماشای سازه‌ای شگفت‌انگیز، می‌توانید مناظر جذابی را هم ببینید.

    آدرس:

    XXVW+WCQ, Hoà Phú, Hòa Vang, Đà Nẵng, Vietnam

    پل دست خدا از معروفترین جاهای دیدنی در ویتنام

    تصویری از پل دست خدا

    خلیج ها لونگ؛ از زیباترین جاهای دیدنی ویتنام

    خلیج ها لونگ، ثبت‌شده در سایت میراث جهانی یونسکو و از زیباترین جاهای دیدنی ویتنام، به‌دلیل آب‌های زمردین و درخشان، قندیل‌های آهکی سربه‌فلک‌کشیده و جنگل‌های بارانی سرسبز، شهرت جهانی دارد. در این خلیج بی‌نظیر، می‌توانید کروزی شبانه رزرو کنید و با عبور از میان آب‌ها، شاهد شگفتی‌های این منطقه باشید.

    ناگفته نماند که بیش از دو هزار جزیره و دهکده با مناظری باشکوه در این بخش وجود دارند که می‌توانید غرق تماشای هر کدام شوید. خلیج ها لونگ در شمال شرقی ویتنام واقع شده است و از هانوی، حدود 4 ساعت رانندگی دارد. شما می‌توانید به‌راحتی با یک وسیله نقلیه شخصی یا یک تور مسافرتی به این خلیج دیدنی برسید.

    خلیج ها لونگ از بهترین جاهای دیدنی ویتنام

    تصویری از خلیج ها لونگ

    پارک ملی فونگ نها که بانگ

    پارک ملی فونگ نها که بانگ، واقع در استان کوانگ بن، از میراث جهانی یونسکو است و منظره‌ای خیره‌کننده از دریاچه‌های فیروزه‌ای، غارهای باستانی و کوه‌های جنگلی را به نمایش می‌گذارد. در این پارک می‌توانید برخی ورزش‌ها و ماجراجویی‌های جذاب را تجربه کنید.

    یکی از شگفتی‌های این پارک، غار سون دونگ، بزرگ‌ترین غار جهان است که قدیمی‌ترین سیستم صخره‌های آهکی را دارد؛ طوری که قدمت آن به 400 تا 450 میلیون سال قبل برمی‌گردد. این غار یکی از شگفت‌انگیزترین مکان های دیدنی ویتنام و جزو جاذبه‌هایی است که حتما برای یک بار هم که شده، باید آن را ببینید.

    پارک ملی فونگ نها که بانگ از زیباترین جاهای دیدنی ویتنام

    عکسی از پارک ملی فونگ نها که بانگ

    ییلاقات منطقه ساپا؛ از جذاب ترین جاهای دیدنی ویتنام

    ساپا در بالای کوه‌های هوآنگ لین سون و در شمال غربی ویتنام واقع شده و مشرف به مزارع برنج پلکانی دره موونگ هوآ است. این منطقه از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ویتنام و مقصدی رویایی برای کسانی است که به کوهنوردی و تماشای طبیعت بی‌نظیر علاقه دارند. البته کوهنوردی تنها سرگرمی منطقه ساپا نیست؛ بلکه می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی و تله‌کابین آن هم لذت ببرید.

    لازم به ذکر است که بهترین زمان برای بازدید از ییلاقات زیبای ساپا همان بهترین زمان سفر به ویتنام یعنی بین مارس تا مه و بهترین راه برای رسیدن به این منطقه، یک سفر 8 ساعته با قطار شبانه از هانوی است.

    هوئه

    هوئه پایگاه قدرت فرهنگی و سیاسی آخرین سلسله امپراتوری ویتنام بود؛ به همین دلیل، جاذبه‌های تاریخی دیدنی مانند معابد و سازه‎های امپراتوری سلطنتی را در دل خود جای داده است. مسلما بازدید از هوئه، شما را در حال‌وهوای زندگی سلطنتی غرق می‌کند و تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم می‌زند. در هوئه همچنین، بارها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی ویتنام، خصوصا غذاهای گیاهی را امتحان کنید.

    هوئه از مکان های دیدنی در ویتنام

    تصویری از شهر هوئه

    جزیره فو کوک، جزایر بزرگ در جاهای دیدنی ویتنام

    جزیره فو کوک، بزرگترین جزیره ویتنام و دارای زیباترین سواحل با ماسه‌های سفید است که توسط درختان نخل و نارگیل احاطه شده‌اند. ساحل شگفت‌انگیز، آب‌های شفاف و مناظر سرسبز استوایی باعث شهرت این جزیره شده‌اند. فو کوک که تنها 45 کیلومتر از نوک جنوبی ویتنام و فقط 4 کیلومتر از کامبوج فاصله دارد، از بهترین جاهای ویتنام برای گذراندن تعطیلات در منطقه‌ای سبز و دلنشین است. 

    جزیره فو کوک سواحل بکر متعددی دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را به نمایش می‌گذارند و برای استراحت در محیطی آرام گرفته تا انواع فعالیت‌های هیجان‌انگیز، مناسب‌اند. شما همچنین، در این منطقه می‌توانید گونه‌های نادری از گیاهان و حیات وحش را تماشا کنید. همین‌طور، اسنورکلینگ، غواصی و ماهی‌گیری، به‌دلیل حیات دریایی غنی این جزیره، محبوبیت زیادی دارند.

    جزیره فو کوک از جزایر بزرگ ویتنام

    عکسی از جزیره فو کوک

    کرانه شمالی

    در کرانه شمالی ویتنام، مناظر طبیعی چشم‌نوازی وجود دارند که هرگز از خاطرتان نخواهند رفت. محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری ویتنام در کرانه شمالی، شامل پارک ملی فونگ نها که بانگ، هوئه، هانوی، خلیج ها لونگ و نان شان می‌شوند.

    همین‌طور، استان‌های دیدنی هانوی، نین تون، کائو بانگ، کوانگ نین و کوانگ بن هم در این کرانه واقع شده‌اند. به عبارتی، می‌توان گفت کرانه شمالی ویتنام، تمام آن چیزی را که از یک سفر فراموش‌نشدنی انتظار دارید، در اختیارتان خواهد گذاشت.

    کرانه شمالی از مراکز دیدنی ویتنام

    تصویری از کرانه شمالی

    حفاظتگاه طبیعی پو لانگ؛ از جاهای دیدنی ویتنام ثبت شده در یونسکو

    نه چندان دور از هانوی، این حفاظتگاه دیدنی در میان شالیزارهای سبز برنج واقع شده است. این منطقه در سال 2003، در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. در حفاظتگاه طبیعی پو لانگ، شما می‌توانید از شالیزارها و باغ‌های زیبا عبور و با یک قایق بامبو سنتی، در حال تماشای مناظر طبیعی دلنشین، در رودخانه گردش کنید.

    ناگفته نماند که این منطقه، محل زندگی خرس سیاه کمیاب آسیایی، ببر هندی، فیل، گورخر آسیایی و انواع درختان نخل است. چیزی که در حفاظتگاه پو لانگ انتظارتان شما را می‎کشد، فراتر از تصورتان است و از دیدن آن‌ هرگز سیر نمی‌شوید.

    حفاظتگاه طبیعی پو لانگ از جاهای دیدنی ویتنام ثبت شده در یونسکو

    عکسی از حفاظتگاه طبیعی پو لانگ

    کاخ استقلال

    یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی هوشی مین ویتنام، کاخ استقلال یا کاخ اتحاد است. این کاخ در ابتدا در سال 1868، به‌عنوان محل زندگی فرماندار فرانسوی ساخته شد. پس از آن، کاخ استقلال، سرنوشت پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت و امروزه، یک مکان تاریخی محبوب در شهر هوشی مین برای بازدیدکنندگان خارجی و داخلی به شمار می‌رود. همچنین برای برخی از جلسات و پذیرایی‌های دولتی، از این کاخ استفاده می‌شود.

    آدرس:

    Ben Thanh, District 1, Ho Chi Minh City, Vietnam

    کاخ استقلال از جاهای دیدنی ویتنام

    عکسی از کاخ استقلال

    موزه بقایای جنگ؛ تاریخ در جاهای دیدنی ویتنام

    یکی دیگر از جاهای دیدنی ویتنام در شهر هوشی مین، موزه بقایای جنگ است. در این موزه می‌توانید آثار باقی‌مانده از جنگ ایالات متحده به ویتنام و نخستین جنگ چین و هند با استعمارگران فرانسوی را ببینید. هر کدام از بخش‌های این موزه، به نمایش قسمت‌هایی از جنگ مانند وسایل شکنجه، خودروهای زرهی، توپخانه، بمب، سلاح‌های پیاده‌نظام آمریکا، تصاویر مربوط به جنگ و... اختصاص دارد.

    موزه بقایای جنگ، بدون شک، بینشی ارزشمند از فصلی تعیین‌کننده در تاریخ ویتنام و در نتیجه، درک عمیق‌تری از این کشور به بازدیدکنندگان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به ویتنام و هوشی مین، حتما از این موزه آموزنده بازدید کنید.

    آدرس:

    Phường 6, District 3, Ho Chi Minh City 700000, Vietnam

    موزه بقایای جنگ از جاهای تاریخی ویتنام

    تصویری از موزه بقایای جنگ

    معبد کائو دای

    در حدود 90 کیلومتری شمال غربی شهر هوشی مین، یکی از خاص‌ترین معابد ویتنام را خواهید دید. معبد کائو دای ساختمان مذهبی مقدسی است که با هدف اتحاد فرقه کائو دای ساخته شد. این فرقه در واقع، ترکیبی از مذهب‌های مختلف مانند بودیسم، مسیحیت، تائوئیسم و تعالیم کنفسیوس است. 

    معبد کائو دای دارای ساختمانی زیبا و رنگارنگ است که هر رنگ نشانی از یک مذهب خاص دارد. داخل معبد هم، مجسمه‌های بودا، عیسی مسیح و خدای هندو، برهما را خواهید دید که با آرامش کنار هم ایستاده‌اند. همچنین 28 ستون در تالار اصلی معبد وجود دارند که توسط 28 اژدها احاطه شده‌ و نمادی از 28 تجلی بودا هستند.

    آدرس:

    891 Đ. Trần Hưng Đạo, Phường 1, Quận 5, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam

    معبد کانو دای ویتنام

    عکسی از معبد کانو دای

    روستای فرانسوی ها در میان جاهای دیدنی ویتنام

    دا نانگ یا روستای فرانسوی‌ها، واقع در تپه‌های بانا، شما را به دل کوه‌های آلپ فرانسه می‎برد. این روستا که از قرن نوزدهم باقی مانده، کاملا به سبک گوتیک و معماری فرانسوی ساخته شده است و با رفتن به آن، گویی به اروپای قدیم سفر می‌کنید. شما می‌توانید از طریق تله‌کابین که یکی از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های جهان است، به بالای تپه‌های بانا برسید و از مناظر زیبای آن و همچنین معماری جذاب روستای فرانسوی‌ها لذت ببرید.

    دا نانگ یا روستای فرانسوی‌ها در ویتنام

    عکسی از روستای فرانسوی‌ها

    جزایر چام

    جزایر چام که در نزدیکی ساحل هوی آن قرار دارند، دارای بهترین سواحل ویتنام هستند. این جزایر گرانیتی، حدود 3 هزار سال پیش، محل زندگی مردم چم بوده و اکنون به یکی از جاهای زیبای ویتنام برای گردش و تفریح تبدیل شده‌اند.

    از سری جذابیت‌های این جزایر، می‌توان به آب‌های درخشان و نیلگون، شن‌های سفید و بی‌نظیر، غذاهای دریایی لذیذ و فعالیت‌هایی مانند ماهی‌گیری و غواصی اشاره کرد.

    جزایر چام از جاهای دیدنی ویتنام

    تصویری از جزایر چام

    برج چام، پسر من

    برج چام، پسر من به‌عنوان شاهدی بر میراث فرهنگی غنی تمدن چم و مکانی جذاب و مهم در ویتنام است که نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ غنی تمدن چامپا دارد. این برج در دره‌ای باریک قرار گرفته و توسط کوه‌های جنگلی احاطه شده است.

    برج چام، پسر من، دارای معماری منحصربه‌فرد و نمادی از دوره تاریخی و متفاوت پادشاهی چامچا است. این برج که از مهم‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی ویتنام و آسیا به شمار می‌رود، حتما ارزش بازدید را دارد.

    دهکده نارگیل؛ جذابیت لایتناهی در جاهای دیدنی ویتنام

    دهکده نارگیل یکی از مناطق دیدنی و از بهترین جاهای دوچرخه سواری در ویتنام است که در بخش هوی آن قرار دارد. شما می‌توانید با دوچرخه، در این دهکده سفر کرده و همزمان، خانه‌های سنتی منحصربه‌فردی را تماشا کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های این دهکده، سفر با قایق‌های سبدی و رفتن به جنگل نارگیل است؛ در حالی که می‌توانید ماهی‌هایی که زیر پایتان شنا می‌کنند را ببینید. 

    با رفتن به دهکده نارگیل، شما فرصتی خواهید داشت تا برخی از تکنیک‌های ماهی‌گیری سنتی و نحوه پارو زدن با قایق‌های سبدی بامبوی ویتنامی را بیاموزید که قطعا تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی خواهد بود.

    دهکده نارگیل از زیباترین نقاط ویتنام

    تصویری از دهکده نارگیل

    ساحل نها ترنگ

    یکی از معروف‌ترین سواحل ویتنام، ساحل هلالی سفید و جذاب نها ترنگ با چشم‌انداز کوهستانی خیره‌کننده است. در اطراف ساحل، باغ‌ها، پارک، استراحتگاه‌های مجلل و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران وجود دارد.

    فعالیت‌هایی مانند قایقرانی، کایت‌برد و غواصی، به‌دلیل آب‌وهوای عالی در تمام سال در ساحل برقرارند. در این ساحل فوق‌العاده، ضمن شرکت در این فعالیت‌ها و دیگر ماجراجویی‌های خاطره‌ساز، شما می‌توانید از آرامش و زیبایی منطقه هم نهایت لذت را ببرید یا به شنا کردن و آفتاب‌گرفتن بپردازید.

    ساحل نها ترنگ ویتنام

    عکسی از ساحل نها ترنگ

    تونل های کو چی؛ از بهترین جاهای دیدنی ویتنام

    تونل‌های کو چی هم جزو بهترین جاهای دیدنی ویتنام، در منطقه کو چی شهر هوشی مین هستند. این تونل‌ها، به طول 250 کیلومتر، در زمان جنگ با فرانسه ساخته شدند و در جنگ با آمریکا هم مورد استفاده قرار گرفتند. سربازان از این تونل‌ها به‌عنوان پناهگاه و همچنین راهی برای رسیدن به بیمارستان، انبار اسلحه، انبار مواد غذایی و... استفاده می‌کردند.

    گفته می‌شود در مجموع، حداقل 45 هزار مرد و زن ویتنامی در دفاع از تونل‌های کو چی در طول جنگ ویتنام جان خود را از دست داده‌اند. امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند از برخی قسمت‌های امن تونل و مراکز فرماندهی و تله‌های انفجاری بازدید کنند. همچنین می‌توانند یک وعده غذایی شامل غذاهایی که سربازان ساکن در تونل‌ها می‌خوردند را امتحان کنند.

    آدرس:

    Phú Hiệp, Củ Chi, Ho Chi Minh City, Vietnam

    تونل های کو چی ویتنام

    تصویری از تونل‌های کو چی

    دلتای مکونگ

    دلتای مکونگ که در نزدیکی هوشی مین قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین مناطق ویتنام است. آبراه‌های پرپیچ‌وخم، جنگل‌های دیدنی، بازارهای شناور رنگارنگ و مزارع سرسبز برنج، این بخش را احاطه کرده‌اند. شما می‌توانید با قایق در طول مکونگ سفر کرده و در بازارهای شناور آن توقف کنید؛ جایی که تاجران و کشاورزان در حال خرید و فروش میوه، سبزیجات و ماهی هستند.

    از دیگر سرگرمی‌های این بخش می‌توان به دوچرخه‌سواری و پرسه‌زدن در دهکده‌های آرام آن اشاره کرد؛ در حالی که، کودکانی را می‌بینید که پشت گاومیش‌ها سوار شده‌اند و کشاورزانی که از مزارع برنج خود مراقبت می‌کنند.

    دلتای مکونگ ویتنام

    تصویری از دلتای مکونگ

    تفرجگاه موئی نه؛ تفریح در جاهای دیدنی ویتنام

    از جاهای تفریحی ویتنام، می‌توان به تفرجگاه موئی نه در فاصله چهار ساعته با شهر هوشی مین اشاره کرد. این تفرج‌گاه مملو از استراحتگاه‌های ساحلی شیک، کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می‌کند. موئی نه یکی از منحصربه‌فردترین مناطق در ویتنام است؛ چراکه در این‌جا تپه‌های شنی با دریا تلاقی می‌کنند و منظره‌ای خاص به وجود می‌آورند.

    موئی نه بدون شک پایتخت آدرنالین در ویتنام است. با دسترسی به دو بخش دریایی و شنی، انجام انواع ورزش‌ها و ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز مانند کایت‌سرفینگ، قایقرانی، موج‌سواری، دوچرخه‌سواری روی تپه‌ها و بسیاری دیگر از تفریحات در این بخش، امکان‌پذیرند.

    جزایر کون دائو

    مجمع‌الجزایری زیبا، متشکل از 16 جزیره، با نام جزایر کان دائو، در سواحل جنوبی ویتنام قرار دارد. در بین این 16 جزیره، کون سان بزرگترین و تنها جزیره مسکونی به شمار می‌رود؛ با این حال، حتی جزایر خالی از سکنه هم سرشار از زیبایی‌ها و سواحل دلنشین‎ هستند.

    کون دائو در گذشته به‌عنوان زندانی برای اسیران جنگی استفاده می‌شد؛ اما امروزه، به‌عنوان یکی از مقاصد کلیدی و محبوب ویتنام شناخته می‌شود. این جزایر همچنین از نظر تنوع زیستی غنی هستند و از همین رو، مکانی عالی برای غواصی محسوب می‌شوند. بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر هم بخش اصلی برای لانه‌سازی لاک‌پشت‌های دریایی به شمار می‌روند.

    جزایر کون دائو از زیباترین مکان های دیدنی ویتنام

    تصویری از جزایر کون دائو

    پارک ملی کت تین؛ از جاهای دیدنی اطراف ویتنام

    پارک ملی کت تین در منطقه جنوبی ویتنام، تقریبا 155 کیلومتر دورتر از شهر هوشی مین واقع شده است. این ذخیره‌گاه جنگلی حدود 720 کیلومترمربع را پوشش می‌دهد و از جالب‌ترین جاهای دیدنی ویتنام محسوب می‌شود. این پارک ملی، زیستگاه گیاهان و جانوران ارزشمند مانند گیبون گونه طلایی، خرس، فیل، آهو و بسیاری از انواع پرندگان استوایی است.

    در مسیرهای سرسبز این پارک، شما می‌توانید پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید و همزمان از تماشای مناظر چشم‌گیر آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که کت تین، به‌دلیل نزدیکی به شهر هوشی مین، یک مقصد محبوب در میان مردم محلی، برای گذراندن آخر هفته است.

    پارک ملی کت تین از جاهای دیدنی اطراف ویتنام

    تصویری از پارک ملی کت تین

    پارک ملی با به

    پارک ملی با به که در فاصله 240 کیلومتری از شهر هانوی و در استان باک کان قرار دارد، شامل تپه‌های دیدنی، صخره‌های آهکی بلند و بیش از 550 گونه گیاهی می‌شود. همچنین حدود 353 نوع پروانه، 65 نوع پستاندار و سمندر ویتنامی کمیاب هم در این پارک زندگی می‌کنند.

    بهترین راه برای گردش در این پارک، یک سفر دریایی آرام در طول رودخانه است که شما را به اطراف غارهای پونگ و دریاچه با به می‌برد. با این حال، پیاده‌روی در مسیرهای مخصوص پارک هم راهی عالی برای دیدن زیبایی‌های سرسبز آن است.

    پارک ملی با به ویتنام

    تصویری از پارک ملی با به

    دریاچه هوان کیم؛ از جاهای دیدنی باشکوه ویتنام

    دریاچه آرام و دوست‌داشتنی هوان کیم از جاهای دیدنی هانوی ویتنام و درست در مرکز آن است. کلمات زیبای زیادی برای توصیف این دریاچه استفاده می‌شوند، مانند باشکوه، رویایی، اسرارآمیز و... و همین باعث شده است که گردشگران زیادی، چه از میان مردم محلی و چه از سراسر جهان، جذب هوان کیم شوند. این دریاچه خانه لاک‌پشت‌های زیادی است و اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید آن‌ها را هنگامی که از آب بیرون می‌آیند تا حمام آفتاب بگیرند، تماشا کنید.

    جالب است بدانید که افسانه زیبایی درباره این دریاچه وجود دارد که بر اساس آن، در اواسط قرن 15، از سوی بهشت، شمشیری جادویی برای امپراتور لو لوی فرستاده شد تا از آن برای بیرون راندن چینی‌ها از ویتنام استفاده کند. پس از جنگ، یک لاک‌پشت طلایی غول‌پیکر شمشیر را گرفت و در اعماق این دریاچه ناپدید شد تا شمشیر را به صاحبان الهی خود بازگرداند.

    دریاچه هوان کیم ویتنام

    تصویری از دریاچه هوان کیم

    مهمانخانه هانگ نگا؛ از عجیب ترین جاهای دیدنی ویتنام

    مهمان‌خانه هانگ نگا که عموما به‌عنوان «خانه دیوانه» و «خانه افسانه‌ای» هم شناخته می‌شود، یک ساختمان غیرمتعارف در شهر دا لات و از خاص‌ترین جاهای دیدنی ویتنام است. طراحی کلی این ساختمان به یک درخت غول‌پیکر شباهت دارد که از عناصر طبیعی مانند حیوانات، قارچ‌ها، تار عنکبوت و... در ساخت آن الهام گرفته شده‌ است.

    این مهمان‌خانه دارای ۱۰ اتاق موضوعی است که در هر کدام از یک حیوان به‌عنوان تم استفاده شده؛ برای مثال اتاق ببر، اتاق عقاب، اتاق مورچه و اتاق کانگورو. همه این اتاق‌ها با حیوان مربوط به خود ارتباط دارند و تمام دکور و لوازم داخل آن‌ها، مرتبط با همان حیوان است.

    از زمان افتتاح هانگ نگا در سال 1990، این ساختمان به‌دلیل معماری منحصربه‌فرد خود شناخته شده و همچنین به‌عنوان یکی از ده ساختمان عجیب جهان در روزنامه مردم چین فهرست شده است.

    مهمانخانه هانگ نگا از عجیب ترین جاهای دیدنی ویتنام

    عکسی از مهمانخانه هانگ نگا

    خلیج بای تو لونگ

    خلیج بای تو لانگ در شمال شرقی ویتنام، در 30 کیلومتری خلیج ها لونگ واقع شده است. در بای تو لونگ هم شما می‌توانید مانند خلیج ها لونگ، صخره‌های آهکی و آب‌های زلال و نیلگون را ببینید؛ در حالی که از شلوغی‌های ها لونگ خبری نیست. این همان چیزی است که خلیج بای تو لونگ را از خلیج خواهرش، یعنی ها لونگ متمایز می‌کند.

    بهترین راه برای تماشای زیبایی‌های خلیج بای تو لونگ، سفرهای دریایی است؛ اما می‌توانید هنگام پیاده‌روی هم، گونه‌های مختلف پرندگان و پروانه‌های رنگارنگ را مشاهده کنید.

    خلیج بای تو لونگ ویتنام

    عکسی از خلیج بای تو لونگ

    تپه های شنی موی نه

    تپه‌های شنی موی نه که به خاطر رنگ سفید و قرمزشان معروف‌اند، منظره‌ای چشم‌گیر در سواحل جنوبی ویتنام ایجاد کرده‌اند. این تپه‌ها سدی در برابر طوفان‌ها و فرسایش ساحل تشکیل می‌دهند و زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری در حال انقراض هم هستند.

    از جذابیت‌های این منطقه می‌توان به این مورد اشاره کرد که تپه‌های شنی سفید هنگام طلوع خورشید منظره‌ای خیره‌کننده شکل می‌دهند؛ در حالی که، تپه‌های ماسه‌ای قرمز هنگام غروب خورشید جلوه‌گر می‌شوند.

    تپه های شنی موی نه از جاذبه های گردشگری ویتنام

    تصویری از تپه‌های شنی موی نه

    جاهای دیدنی ویتنام را تا ابد فراموش نخواهید کرد

    ویتنام را می‌توان جزو مقاصد گردشگری خارق‌العاده آسیایی دانست که برای همه افراد، با هر سلیقه‌ای، چیزی برای ارائه دارد. سواحل، خلیج‌ها، پارک‌ها، غارها، دریاچه‌ها و هزاران جاذبه دیدنی در این کشور، در انتظار گردشگران، از سراسر دنیا هستند. ما در این مطلب سعی کردیم جذاب‌ترین جاهای دیدنی ویتنام را به شما معرفی کنیم؛ هر چند که توصیف زیبایی‌های این کشور، در کلام نمی‌گنجد و تنها باید این جاذبه‌ها را به چشم ببینید تا به معنای واقعی زیبایی ایمان بیاورید. حتی می‌توانید با خرید تور ویتنام تا حدی از هزینه‌های سفر خود بکاهید. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به ویتنام دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما در آژانس مهرپرواز، در تلاشیم تا بهترین خاطره از سفر را برای شما رقم بزنیم.

    سوالات متداول

    1. چه جاذبه‌های دیدنی معروفی در ویتنام وجود دارد؟

    ویتنام دارای جاذبه‌های فراوانی است که شامل شهرهای تاریخی مانند هانوی و هوشی‌مین، خلیج هالونگ با صخره‌های کریستالی و سواحل زیبای نه‌ترانگ می‌شود. همچنین، بازارهای محلی، معابد باستانی، رودخانه‌های خوش آب و هوا، و جنگل‌های استوایی نیز از دیگر جاذبه‌های ویتنام هستند.

    2. چه زمانی بهترین فصل برای سفر به ویتنام است؟

    به طور کلی، فصل بهار (فوریه تا آوریل) و پاییز (اکتبر تا دسامبر) به عنوان بهترین فصول برای سفر به ویتنام شناخته می‌شوند. در این زمان آب و هوا مناسب است و بارش‌ها به حداقل می‌رسد، بنابراین مسافران می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ویتنام نهایت لذت را ببرند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW