021-88507190

جشنواره ارواح گرسنه یا فستیوال پور تور(Por Tor) در پوکت تایلند

رویدادها و فستیوال ها ش.مافی 30 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پور تور یا ارواح گرسنه رویدادی مهم برای اقوام چینی ساکن پوکت می‌باشد. معابد با گل های زیبا، شمع و غذاهای مخصوص پر می‌شوند. بومیان برای رفتگان غیر خویشاوند خود غذا تهیه می‌کنند و معتقد هستند برای 1 ماه درهای جهنم بر تمام رفتگان بسته خواهد بود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنواره ارواح گرسنه یا فستیوال پور تور(Por Tor) در پوکت تایلند

    پور تور یا ارواح گرسنه رویدادی مهم برای اقوام چینی ساکن پوکت می‌باشد. معابد با گل های زیبا، شمع و غذاهای مخصوص پر می‌شوند. بومیان برای رفتگان غیر خویشاوند خود غذا تهیه می‌کنند و معتقد هستند برای 1 ماه درهای جهنم بر تمام رفتگان بسته خواهد بود.
    این مراسم زیبا و معنوی را می‌توانید در معابد چینی پوکت یا در معبد اصلی چینیان به نام تک بل (Tek Bel) تجربه کنید.
    سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این فستیوال به تایلند سفر می کنند و تور تایلند برای این فستیوال ها ارائه می شود.

    فستیوال ارواح تایلند

    چه چیزی را نباید در این فستیوال از دست دهید؟ 

     مرکز اصلی این مراسم در معبد سنگ تک بل (Seng Tek Bel) و یا معروف به پور تور کنگ (Por Tor Kong) برگزار می‌شود و به مدت 7 شبانه روز این مراسم به طول می‌انجامد. دقت داشته باشید که در معابد دیگر فقط به مدت 2 تا 3 روز این مراسم را برگزار خواهد شد، پس به شما پیشنهاد می‌دهیم این مراسم پر از رنگ و نور را حتما در همین معبد خارق العاده تجربه کنید.
    در نزدیکی معبد پور تور بازار روز جاده رنونگ (Ranong Road) قرار گرفته است که در طول این مراسم پرازدحام و پرشور می‌گردد. تمام بازار با فانوس و کاغذهای رنگی و گل تزیین می‌شود و هرروز مراسم و نمایش‌های خاصی از جمله مراسم آیینی، نمایش رقص شیر، شعبده بازی، اجرای موسیقی زنده،  نمایش سایه ها و هزاران اجرای دیگر به روی صحنه می رود.
    در طول فستیوال، در هر کجا میزی از غذاهای محلی را می‌بینید و می‌توانید این غذاها را با قیمت‌های بسیار پایین تهیه و آنها را امتحان کنید.
    در هنگام حضور در این فستیوال دوربین های خود را فراموش نکنید زیرا سوژه های زیادی برای عکاسی و فیلم برداری خواهید یافت. مردم لباس قرمز می‌پوشند (چئونگ سام: لباس سنتی چین مخصوص بانوان است) و گل، کیک قرمز و میوه به معابد می‌برند.
    همچنین، در طول فستیوال رژه‌های دیدنی بسیاری برگزار می‌شود، دانش آموزان و مردم محلی بهترین لباس‌های سنتی خود را بر تن می‌کنند و دختران چئونگ س صحنه عبور دختران و مردمانی که در لباس‌های سنتی و رنگی در حال عبور و مرور هستند از زیباترین صحنه هایی است که در زندگی خود تجربه خواهید کرد.

    جشنواره ارواح تایلند

    شیرینی لاکپشت قرمز برای ارواح گرسنه!!

     رسم و رسومات قدیمی تایی-چینی نشان از اعتقاد قوی و تعهد خانوادگی و احترام به رفتگان در این افراد است.  قسمت اصلی فستیوال کیک‌هایی است که به شکل لاکپشت و با رنگ قرمز افراد تهیه می‌کنند و به معابد می‌آورند این کیک ها انگ کو (Ang ku) خوانده می‌شوند و با آرد و شکر تهیه می‌گردند.
    اما چرا لاکپشت قرمز؟ جواب بسیار ساده است، زیرا در فرهنگ چینی لاکپشت نماد قدرت و طول عمر است و رنگ قرمز به معنی خوش شانسی برای چینیان است. پس پیشکش کردن این لاک پشت های قرمز علاوه بر ادای احترام به گذشتگان نشان از خوش روزی و برکت در زندگی خود این افراد هم می‌باشد.

    کیک لاک پشت فستیوال پور تور

    تاریخ برگزاری فستیوال

     این فستیوال هر ساله در اولین روز از رویت کامل ماه در ماه هفتم تقویم چینی برگزار می‌گردد که مساوی است با اواخر آگوست تا اواسط سپتامبر ( اواخر مرداد تا اوایل شهریور)
    مکان برگزاری فستیوال: در معبد Seng Tek Bel در کنار مدرسه Bann Bang Neow  در جاده پوکت تایلند و در بازار روز جاده Ranong

    تور های جذاب تایلند برای جشنواره های دیدنی ارائه میشود با همراه باشید .

    گروه سنی:

    افراد در هر سن و سالی می‌توانند در این فستیوال زیبا شرکت کنند زیرا برنامه های متنوعی برای سرگرم کردن تمام افراد در سن و سالهای مختلف و با سلیقه های متنوع در نظر گرفته شده است.
    نگران کودکان خود نباشید یا نمایش هایی که هر روز در بازار روز رنونگ اجرا می‌شود آنها را خیره به تماشای رقص عروسک‌های رنگی و موسیقی زیبای نمایش می‌کند.

    جشنواره ارواح تایلند

    اگر حضور در تمامی روزهای این فستیوال در اولویت سفر شما نیست و برنامه دارید که در طول اقامت خود سری هم به این فستیوال بزنید توصیه ما به شما این است، هتلی را انتخاب کنید که در نزدیک‌ترین فاصله به مکانهای مورد علاقه شما با توجه به انتظارتان از سفر قرار دارد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW