021-88507190

جاذبه های گردشگری استانبول در تور استانبول نوروز 1403

گردشگری م.مقیمی 14 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در تور نوروزی استانبول از این جاذبه های دیدن کنید

    به هر گوشه از استانبول که نگاه کنید، آثاری از چندین و چند قرن هنر و تاریخ به چشمانتان می خورد. استانبول شهری است که به بیشترین میزان ممکن با تاریخ عجین شده است و به همین دلیل جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. متاسفانه باید بگوییم که اکثر توریستانی که به استانبول سفر می کنند، فرصت بازدید از اماکن دیدنی استانبول را از دست می دهند و تفریحاتشان در تور استانبول را به بازدید از مراکز خرید استانبول محدود می کنند. اما توصیه ما به شما این است که شما این اشتباه را در سفر به استانبول مرتکب نشوید و حتما از این جاذبه های گردشگری استانبول در تور استانبول نوروز 1403 دیدن کنید. در ادامه گلچینی از اماکن دیدنی استانبول را به شما معرفی می کنیم.

    ایاصوفیه

    شاید بتوان گفت که در هیچ کدام از جاذبه های گردشگری استانبول به اندازه ایاصوفیه، تلاقی فرهنگ غرب و شرق دیده نمی شود. ایاصوفیه بنایی است که در قرن 6 میلادی به عنوان یک باسلیکای ارتودوکسی ساخته شده است و بعدها به یک مسجد تغییر کاربری داده است. جالب است که بدانید ارتفاع گنبد ایاصوفیه به 55 متر می رسد و فضای داخلی بسیار وسیع و گسترده ای دارد. با همه این حرف ها، مشخص است که ایاصوفیه یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و اگر کسی فرصت بازدید از آن را در تور استانبول نوروز 1403 از دست بدهد، اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

    ایاصوفیه

    مسجد آبی

    جالب است که بدانید قرن ها به مسجد آبی به عنوان مدلی برای ساخت مساجد در استانبول نگاه شده است. این مسجد را در قرن 17 میلادی ساخته اند و هنوز که هنوزه هم از آن به عنوان یک مسجد واقعی و محلی برای اقامه نماز استفاده میکنند. جالب است که بدانید در فضای داخلی مسجد آبی از 20،000 کاشی استفاده شده است که بیش از 50 نقش گل لاله در آن ها به کار رفته است. جالب است که بدانید این مسجد بیش از 200 پنجره دارد که باعث می شوند نور طبیعی به بهترین شکل ممکن وارد محیط داخلی مسجد شود و همین مساله هم باعث می شود که کاشی های آبی رنگ مسجد درخشنده تر شوند. قسمت جالب ماجرا این است که نامگذاری این مسجد هم به همین خاطر انجام شده است و این آبی بودن کاشی های آن است که باعث شهرت هرچه بیشتر مسجد آبی به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول شده است.

    مسجد آبی

    برج و پل گالاتا

    پل گالاتا یکی از دیدنی ترین پل های استانبول است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که حتما برای یک بار هم که شده در تور استانبول نوروز 1403 از روی این پل عبور کنید و غروب دیدنی آفتاب را از فراز آن تماشا کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم که حتما در تور استانبول از برج گالاتا بالا بروید و از داخل بالکنش چشم انداز شهر استانبول را تماشا کنید. جالب است که بدانید پل گالاتا پلی دو طبقه است که طبقه پایینی آن مختص به اغذیه فروشی ها و رستوران ها است و طبقه بالایی آن نیز معمولا پر از ماهیگیرانی است که در حال ماهیگیری هستند. 

    برج و پل گالاتا

    بازار بزرگ استانبول

    به شما توصیه می کنیم که حداقل یکی از بعد از ظهرهای اقامتتان در استانبول را به گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول اختصاص دهید. در بازار بزرگ استانبول حدود 5،000 فروشگاه وجود دارد که همگیشان در زیر یک سقف گرد هم آمده اند تا یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان در استانبول ساخته شود. به شما توصیه می کنیم که حتما از فروشگاه های بازار بزرگ استانبول دیدن کنید و در انتهای روز هم به یکی از چنیدن و چند حمام ترکیه ای نزدیک به بازار بزرگ استانبول بروید و بدین شکل خستگی خرید و گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول را از تنتان بیرون کنید.

    بازار بزرگ استانبول در تور استانبول

    باسیلیکا سیسترن

    باسیلیکا سیسترن یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول است که قدمتش به قرن 6 میلادی می رسد. جالب است که بدانید در حقیقت باسیلیکا سیسترن یک آب انبار بوده است که آب شهر استانبول را تامین می کرده است. یک نکته هیجان انگیز در مورد این باسیلیکا این است که از آن در سال 1963 برای فیلم برداری یکی از فیلم های جیمز باند استفاده شده است. 

    باسیلیکا سیسترن

    کاخ توپکاپی

    به شما توصیه می کنیم که حتی اگر فقط یک روز زمان برای اقامت در استانبول داشتید، حتما از کاخ توپکاپی دیدن کنید و فرصت بازدید از آن را در تور استانبول نوروز 1403 از دست ندهید. جالب است که بدانید این کاخ زمانی خانه چندین و چند سلطان عثمانی و همسرانشان بوده است و کاخ گسترده ای است که از چند حیاط و چندین اتاق، چند آشپزخانه سلطنتی و یک خزانه تشکیل شده است. نکته ای که در مورد آشپزخانه سلطنتی کاخ توپکاپی وجود دارد، این است که در آن بزرگترین کلکسیون ظرف و ظروف چینی خارج از کشور چین نگهداری می شود.برای رزرو تور ارزان استانبول نوروز 1403 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    کاخ توپکاپی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW