021-88507190

آنتالیا کجاست

راهنمای سفر مهرپرواز 25 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر به هر کدام از شهرهای ترکیه سفر کرده باشید، تقریبا می‌دانید آنتالیا کجاست. اما از جاذبه‌ها و مراکز تفریحی آن هم مطلعید؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به آنتالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد و می‌توان گفت رفتن به این شهر یک سفر همه‌چیز تمام است. در این شهر زیبا شما می‌توانید از تفریحاتی نظیر شنا، آب‌تنی، آفتاب‌ گرفتن در ساحل، غذاهای متنوع و لذیذ، اقامت در هتل‌های درجه یک و تماشای بناهای تاریخی و باستانی لذت ببرید. سواحل آنتالیا بسیار زیبا و دیدنی هستند و امکانات و تفریحات زیادی دارند. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آنتالیا کجاست، چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد و بهترین سواحل و مراکز خرید آن کدام موارد هستند.

    آنتالیا کجاست و کجای ترکیه واقع شده است؟

    آنتالیا یکی از شهرهای زیبای کشور ترکیه است که در منطقه مدیترانه و در غرب این کشور قرار دارد. این شهر توریستی و زیبا از سمت شمال به شهر بوردور و اسپارتا، از سمت شمال شرقی به قونیه، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر مولا و کورکوتلی می‌رسد.

    این شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای افرادی است که به دنبال مقصد جذابی برای کسب آرامش یا لذت بردن از ساحل و طبیعت هستند. مسافران زیادی از سراسر دنیا در فصول مختلف سال برای تفریح یا خرید به این شهر سفر می‌کنند، پول این شهر مانند واحد پول ترکیه، لیر است و آب و هوای خوبی نیز دارد. در آنتالیا به بهترین خدمات و امکانات رفاهی از جمله هتل‌های لوکس، مراکز خرید و فروشگاه‌هایی با برترین برندهای دنیا و رستوران‌های لاکچری دسترسی خواهید داشت.

    موقعیت جغرافیایی آنتالیا روی نقشه گوگل

    بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

    بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه آوریل است، البته ماه‌‌های آوریل تا دسامبر فصل شلوغ گردشگری در این شهر است. ماه‌‌های ژانویه تا مارس چندان برای سفر مناسب نیستند؛ چرا که در این ماه‌‌ها ممکن است هوا به شدت سرد شود و بازدید از جاذبه های توریستی و گردش در سواحل سخت خواهد بود .

    جاذبه های گردشگری آنتالیا کجاست؟

    آنتالیا یک شهر ساحلی با جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که مسافران تور آنتالیا را بسیار سرگرم می‌کند. مناطق تاریخی این شهر، برای افرادی که به تاریخ علاقه‌مندند و همچنین برای باستان‌شناسان بسیار جذاب است و در این شهرهای کوچک تاریخی، جاذبه‌های بسیاری منتظرتا خودنمایی‌اند. محل اقامت خود را که مشخص کردید، می‌توانید برای خود تورهای نیم و یا یک‌روزه ترتیب دهید تا بتوانید از تمام جاهای دیدنی آنتالیا که اطراف محل اقامت‌تان قرار دارند، دیدن کنید.

    جدا از سازه‌های تاریخی و باستانی، آنتالیا تفریحات بسیار مهیج و عالی دارد که می‌توانید از آنها نهایت لذت را ببرید. سواحل شنی و آفتاب سوزان نیز از دیگر جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند. در ادامه چند نمونه از جاذبه‌های توریستی آنتالیا را برایتان نام می‌بریم تا بتوانید با خواندن این مطلب، از سفر خود نهایت استفاده را ببرید و حسابی خوش بگذرانید.

    شهر قدیم آنتالیا

    خانه‌های باستانی و قدیمی ساخت این محله متعلق به دوره عثمانی است. این محله برای قدم زدن و گشت‌وگذار ساخته شده است. خانه‌های این محله که دارای دیوارهای سفید رنگ و سقف‌های قرمز هستند، با ظرافت و زیبایی بازسازی شده‌اند. اگر با روش‌های حمل و نقل در آنتالیا آشنا باشید، می‌توانید به راحتی خود را به این منطقه برسانید.

    بندر قدیمی آنتالیا

    امروزه یکی از جاذبه‌های توریستی و مکان های دیدنی آنتالیا، بندر قدیمی می باشد که در یک فرورفتگی و در یک صخره ایجاد شده است. در این بندر و در مقابل آب‌های زلال و شفاف دریای مدیترانه بوتیک‌های متعدد، بازار، کافه‌های بسیار زیبا و قایق‌های تفریحی وجود دارد. 

    موزه آنتالیا

    یکی از مکان‌های بسیار جذاب آنتالیا، برای علاقه‌مندان به تاریخ، موزه باستان شناسی آنتالیا است. نمایشگاه‎‌های بسیار دیدنی این موزه، برترین دستاوردهای باستان‌شناسان را در سواحل ترکیه در معرض دید گذاشته‌اند.

    عکسی از موزه آنتالیا

    مناره ییولی آنتالیا

    به فرمان سلطان علاءالدین کی‌قباد، پادشاه سلجوقی، بین سال‌های 1219 الی 1236 مناره‌‎ای در آنتالیا بنا شد که امروزه نماد شهر آنتالیا است و متفاوت‌ترین جاذبه دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود و یکی از برترین نمونه‌های معماری سلجوقی است.

    دروازه هادریان آنتالیا

    ورودی‌های متعددی برای شهر قدیمی وجود دارد، یکی از آنها نیز به نام دروازه هادریان معروف شده است. دیوارهای بخش شرقی شهر، به خوبی نگهداری شده‌اند و دروازه هادریان یکی از قابل توجه‌ترین قسمت‌های این دیواره های قدیمی این منطقه به شمار می‌رود.
    برج و باروی رومی، شهر باستانی آسپندوس، شهر تاریخی ترمسوس، شهر باستانی پرگه، المپوس و چیمائرا، چشمه‌های کارستی، غار کارائین و غار کوکاین از دیگر جاذبه‌های توریستی و دیدنی آنتالیا به شمار می‌روند که بازدید از آنها می‌تواند سفری فراموش‌‎نشدنی را برای شما بسازد.

    عکسی از دروازه هادریان

    سواحل آنتالیا کجاست؟

    یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا، سواحل آن است که این سواحل هرکدام زیبایی‌های گوناگونی در دل خود دارند. از جمله ویژگی‌های سواحل آنتالیا می‌توان به آب تمیز و شفاف، ماسه‌های نرم و طلایی، مناظر زیبا در کنار ساحل و خدمات جانبی از جمله تفریحات آبی، کافه‌ها، رستوران‌ و انواع غذاهای خیابانی اشاره کرد که آماده پذیرایی از گردشگران هستند. بیشتر گردشگران به خاطر دیدن این مناظر و لذت بردن از سواحل آزاد نظیر ساحل کنیالتی آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه به چند ساحل معروف و زیبای این شهر اشاره خواهیم کرد:

    • ساحل لارا 
    • ساحل کورا
    • ساحل بسفر (بغاز)
    • ساحل فاسلیس
    • ساحل کنیالتی
    • ساحل پاترا
    • ساحل کاپوتاش
    • ساحل چیرالی
    • ساحل کمر
    • ساحل بلک
    • ساحل پرتغال

    مرکز شهر آنتالیا کجاست؟

    در مرکز شهر آنتالیا می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های زیادی دسترسی داشته باشید. چند منطقه مهم این شهر در مرکز این شهر قرار دارد و دسترسی به آن‌ها آسان است. وسایل حمل و نقل زیادی نیز در این مناطق وجود دارد. در ادامه با چهار منطقه مهم این شهر آشنا می‌شویم.

    کالیچی 

    کالیچی مرکز شهر آنتالیا است که جلوه جالبی دارد و زیبایی‌های قدیمی و جدید را در هم می‌آمیزد. این منطقه دیدنی در قلب آنتالیا قرار دارد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ساختمان‌های تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، امکانات تفریحی متعدد، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف اشاره کرد.

    کالیچی آنتالیا کجاست

    عکسی از شهر کالیچی

    بلک 

    یکی از مناطق شناخته‌شده آنتالیا منطقه بلک است که به آن پایتخت گلف ترکیه هم می‌گویند. گردشگران زیادی با اهداف مختلف از جمله بازی گلف به این منطقه می‌روند. منطقه بلک در شرق آنتالیا قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری جذابی را در خود جای داده است.

    منطقه کمر

    یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آنتالیا، کمر نام دارد. منطقه کمر در جنوب شرقی آنتالیا قرار دارد و هتل‌ و رستوران‌های زیادی می‌توانید در آن پیدا کنید. همچنین از دیگر جاذبه‌های آن می‌توان به سواحل زیبا، بازارهای روباز و کافه‌های متنوع اشاره کرد.

    آلانیا

    بدون شک آلانیا یکی از مشهورترین مناطق آنتالیا است که در قسمت شمال شرقی این شهر قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد. این شهر در گذر زمان رشد خوبی داشته و یک فرودگاه نیز دارد. نکته قابل توجه این است که آلانیا خود تور جداگانه‌ای دارد و جاذبه‌های زیادی را شامل می‌شود.

    آلانیا از مشهورترین مناطق آنتالیا

    تصویری از آلانیا

    هزینه سفر به آنتالیا

    اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، احتمالا هزینه سفر به این شهر برای شما دغدغه‌ای مهم باشد. نکته قابل توجه این است که بودجه سفرتان به عوامل مختلفی بستگی دارد. آیا قصد دارید به هتل‌های پنج ستاره بروید یا ارزان قیمت؟ در چه رستوران‌هایی می‌خواهید غذا بخورید و چه بودجه‌ای برای تفریحات خود در نظر گرفتید. با توجه به این عوامل می‌توانید هزینه سفر خود به آنتالیا را تعیین کنید که آیا اقتصادی باشد یا می‌خواهید یک سفر گران قیمت‌ داشته باشید. 

    فرودگاه آنتالیا کجاست؟ 

    شهر آنتالیا یک فرودگاه بین‌المللی دارد که در ۱۴کیلومتری شمال شرق این شهر قرار گرفته است. فرودگاه آنتالیا دومین فرودگاه پرتردد این کشور محسوب می‌شود و ظرفیت ۳۵میلیون مسافر در سال را دارد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان بهترین فرودگاه در اروپا معرفی شد. همچنین یکی از نزدیکترین فرودگاه‌ها به آنتالیا اسپارتا نام دارد و مسافرانی که ترجیح می‌دهند مستقیم به فرودگاه آنتالیا نروند، در ابتدا به این فرودگاه می‌روند.

    هتل های لوکس آنتالیا

    هتل‌های بسیاری در آنتالیا وجود دارد. برخی از بهترین هتل های آنتالیا برای مجردها هر ساله با خیل عظیمی از گردشگران مجرد سر و کار دارد. در ادامه به چند مورد از هتل‌های این شهر اشاره خواهیم کرد.

    هتل مردان

    هتل بسیار زیبای مردان پالاس در ساحل لارا قرار دارد و باعث شگفتی تمام مهمانان می‌شود. فضای داخلی آن الهام‌گرفته از دوران عثمانی است و دارای استخرهای بسیار مجلل و اتاق‌ها و سوئیت های شیک و مدرن است و یکی از بهترین و لوکس‌ترین اقامتگاه‌های آنتالیا محسوب می‌شود.

    هتل آی سی رزیدنس

    از هتل‌های بسیار لوکسی که در منطقه لارا وجود دارد، هتل آی سی رزیدنس است که ویلاهای مدرن و بسیار مجهزی دارد و استخرهای خصوصی و کلبه‌های ساحلی آن، مهمانان را شگفت‌زده می‌کند.

    هتل آی سی رزیدنس آنتالیا

    عکسی از هتل آی سی رزیدنس

    غذاهای محلی آنتالیا

    در ترکیه زیاد مشکل غذا پیدا نخواهید کرد، چرا که رژیم غذایی ترکیه شباهت بسیاری به ایرانی‌ها دارد. بنابراین قطعا غذایی پیدا خواهید کرد که باب میل‌تان باشد. 

    صبحانه ترکی: صبحانه سنتی ترکی، از پنیر فتا، عسل، زیتون سیاه، مربا، گوجه، سوسیس، بیکن، سالامی، نان و تخم مرغ آب‌پز تهیه می شود و از چای سیاه نیز به عنوان نوشیدنی کنار آن استفاده می‌کنند. 

    کباب ترکی: این غذا به عنوان فست فود در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان در دسترس همگان قرار می‌گیرد و برای ما ایرانی‌ها غذایی بسیار آشناست. برای تهیه این غذای لذیذ، گوشت را با ادویه‌ای چرب لایه لایه روی هم می‌فشارند و روی وسیله‌ای چرخان، روبروی آتش می‌گذارند تا بچرخد و پخته شود. انواع مختلف گوشت در این غذا استفاده می‌شود. گوشت‌های پخته و سرخ‌شده را می‌برند و معمولا با قارچ و فلفل دلمه سرو می‌کنند. 

    لحم عجین یا لاهماجون (پیتزای ترکی): این غذا که نوعی نان پیتا است، در تنور پخته می‌شود و روی آن را با موادی مانند فلفل سیاه و قرمز، سیر، گوشت و پیاز و جعفری می‌پوشانند. طعم این غذا فراموش‌نشدنی است. ظاهر لحم عجین بسیار شبیه به پیتزا است. 

    غذاهای محلی آنتالیا

    عکسی از لاهماجون

    غذاهای خانگی: از لذیذترین و بهترین غذاهای خانگی ترکیه، می‌توان به یاپراک سارما، دلمه، مرغ و برنج ترکی، بادمجان شکم‌پر و انواع سوپ اشاره کرد. 

    دسر و شیرینی: دسرها و شیرینی‌های معروف و بسیار محبوب ترکیه شامل باقلوا، کادایف، بامیه و پودینگ برنج است. 

    تفریحات آنتالیا کجاست؟

    آنتالیا شهر پر طرفداری است و تفریحات زیادی نیز در دل خود جای داده است. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید تفریحات زیادی را می‌توانید در این شهر انجام دهید و یک خاطره فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید. از جمله مهم‌ترین تفریحات آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • غواصی و تماشای دنیای زیرآب 
    • زیردریایی
    • صخره‌نوردی آبی
    • دریانوردی با کشتی‌های تفریحی
    • ماهیگیری
    • گلف بازی
    • خرید از مراکز خرید مختلف
    • بازدید از آبشار دودن آنتالیا
    • طبیعت‌گردی

    علاوه بر اینها، پارک‌های آبی هم از مجموعه‌هایی هستند که لحظات خوشی را برای افراد رقم می‌زنند و بسیار جذاب و هیجان‌انگیزند. از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا و پارک آبی آکوالند آنتالیا اشاره کرد.

     مراکز خرید آنتالیا کجاست؟

    شما در آنتالیا می‌توانید انواع لباس‌ها و لوازم مختلف را با قیمت‌های متنوع پیدا کنید و یک تجربه خرید عالی داشته باشید. از جمله این مراکز خرید می‌توان به مرکز خرید کمر، مرکز خرید هتل سرزمین افسانه‌ها، فروشگاه ام ام میگروس بلک، سیتی سنتر بلک، مرکز خرید آگورا آنتالیا، مرکز خرید مال آف آنتالیا، پاساژ مارک آنتالیا، مرکز خرید تراسیتی، پاساژ اوزدلیک آنتالیا، مرکز خرید میگروس، مرکز خرید آنتالیوم پریمیوم مال، پاساژ لائورا و مرکز خرید آکاپارک اشاره کرد که از بهترین مراکز خرید این شهر هستند.

    راهنمای جامع سفر به آنتالیا

    در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که آنتالیا کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد. در پایان بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که اگر به خرید از مراکز خرید معروف، صرف غذا در رستوران‌های باکیفیت و اقامت در بهترین هتل‌‌ها در تور آنتالیا علاقه دارید، فرصت تمام این فعالیت‌ها در این شهر ترکیه برای شما فراهم شده است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW