021-88507190

عجایب شگفت انگیز درباره روسیه! (قسمت اول)

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 30 خرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روسیه بزرگترین کشور جهان است. این کشور 147 میلیون جمعیت دارد و اولین انسان را به فضا فرستاد. از طرفی روسیه مقدار بسیار زیادی نفت خام دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    روسیه بزرگترین کشور جهان است. این کشور 147 میلیون جمعیت دارد و اولین انسان را به فضا فرستاد. از طرفی روسیه مقدار بسیار زیادی نفت خام دارد. این ها مطالبی است که وقتی اسم روسیه می آید، بیشتر مردم دنیا به آن فکر می کنند. اما درواقع خیلی چیزهای غیر قابل باور در مورد روسیه وجود دارد که هنگامی که مقصد سفرتان تور روسیه باشد ، آن ها را کشف می کنید.

    1-مردم روسیه شیره درخت را می نوشند!
    بله درسته ! شیره درخت! شیره درخت غان یکی از مشهور ترین نوشیدنی های روسیه است. به همین دلیل روس ها مزه این نوشیدنی را به خوبی می شناسند. در ابتدا این ایده از آن جا به ذهنشان رسید که در دوران باستان، مردم روسیه از شیره درخت به عنوان مواد خام درست کردن نوشیدنی استفاده می کردند. 
    برای این که این نوشیدنی را امتحان کنید، باید به یک جنگل بین ماه های مارچ و آپریل بروید (فروردین و اردیبهشت)، درست وقتی که برف ها در حال آب شدن هستند. یک سوراخ کوچک با عمق تقریبا دو سانتی متر روی تنه درخت ایجاد کنید. یک نی داخل آن قرار دهید و یک ظرف شیشه ای زیر آن قرار دهید. معمولا یک درخت حدود دو یا سه لیتر نوشیدنی در روز تولید می کند!
    به نظرتان این عجیب نیست که شیره درخت را بنوشید؟ شاید! اما این هیچ آسیبی به درخت وارد نمی کند. تنها مسئله ای که باید به آن دقت کنید این است که وقتی کارتان تمام شد روی سوراخی که ایجاد کردید را ببندید. مصرف این نوشیدنی برای سلامتیتان خوب است. این نوشیدنی برای قلب و رگ هایتان بسیار مفید است و مانع ورم، عفونت و همچنین فاسد شدن دندان هایتان می شود.

    عجایب شگفت انگیز درباره روسیه!

    2- مردم روسیه 6 ماه سال در تاریکی زندگی می کنند
    می توانید تصورش را بکنید که یک شب به اندازه 6 هفته یا حتی 6 ماه طول بکشد؟ این یک حقیقت برای صدها هزار نفر در روسیه است. در شهرهای بالای دایره قطب شمال، شب قطبی به اندازه روز قطبی می تواند به طور غیر قابل باوری برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.
    نزدیک 178.000 نفر در نوریلسک (Norilsk) که 2.881 کیلومتر تا موسکو فاصله دارد زندگی می کنند. این شهر یکی از سردترین و شمالی ترین شهرهای جهان است. این جا 280 روز در سال دمای هوا زیر صفر درجه است و تابستان به معنای مرسوم اصلا وجود ندارد. قیمت غذا در این ناحیه بسیار گران است. به این خاطر که آوردن غذا از مرکز روسیه زمان و هزینه زیادی می برد. از طرفی چون مواد غذایی در این منطقه عمر طولانی دارند، اغلب بی مزه هستند. 
    ممکن است بگویید که این شرایط برای انسان غیر قابل تحمل است. اما برای مردم روسیه دمای پایین هوا نگران کننده نیست. خیلی از مردم زمستان طولانی و دمای منفی 30 درجه سانتیگراد را دوست دارند چون می توانند در زمستان اوقات خوش تری از تابستان که تقریبا برایشان وجود ندارد، داشته باشند. در طول زمستان مردم می توانند از نور شمال لذت ببرند، ورزش های زمستانی انجام دهند و جالب است که بدانید در زمستان مهمانی های ساحلی می گیرند.

    عجایب شگفت انگیز درباره روسیه!

    3- مردم روسیه 118 روز در سال تعطیل هستند
    علی رغم زمستان طولانیشان، مردم روسیه دپرس و افسرده نمی شوند و دوست دارند که از زمانشان لذت ببرند. آیا می دانید روس ها چند روز تعطیلی دارند تا به این خوش گذرانی هایشان برسند؟ در مجموع 118 روز در یک سال! هیچ کس دیگری در دنیا این تعداد تعطیلی را ندارد. البته مرخصی های سالانه را نیز حساب نکرده ایم!
    مردم روسیه سال نو را یک بار در 31 دسامبر براساس تقویم گریگوری جشن می گیرند و یک بار دیگر در 13 ژانویه بر اساس تقویم جولیان و به آن سال نو قدیمی می گویند. بعضی از مردم روسیه سال نو را 11 بار، هر بار برای یکی از نواحی کشور جشن می گیرند و دلیل آن خوشگذرانی بیشتر است.
    در Ulyanovsk  دولت یک تعطیلی جدید در روز 12 سپتامبر به نام روز لقاح تعیین کرده است و نرخ زاد و ولد در ماه ژوئن دو برابر می شود!

    عجایب شگفت انگیز درباره روسیه!

    4- آن ها گلف روسی بازی می کنند
    چه کار می توان کرد وقتی فصل بازی گلف در روسیه فقط 5 ماه قابل اجراست ولی بازی انقدر مشهور است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد!؟ خوب جواب واضح است! روس ها در تمام فصل ها و تمام شرایط آب و هوایی گلف بازی می کنند. در روسیه در برف گلف بازی می کنند و حتی یک ورژن عجیب و غریب تر هم به نام گلف هلیکوپتری وجود دارد که همگی آنها جزو جاذبه های گردشگری روسیه نیز به شمار می روند.
    مسابقات هلی گلف ( گلف هلیکوپتری) هرساله برگزار می شود. خلبان، هدایتگر و بازی کن سعی می کنند که یک توپ خیلی بزرگ را در مسیر مانع دار با تمام سرعت ممکن از یک هلیکوپتر هدایت کنند. مردم این کشور بر این باورند که یک زمستان طولانی دلیل این نمی شود که تفریحاتشان را کنار بگذارند.

    عجایب شگفت انگیز درباره روسیه!

    5- روسیه ای ها وقتی از حمام یا سونا بیرون می آیند به هم تبریک و شادباش می گویند!
    شما انتظار ندارید که وقتی که از حمام بیرون می آیید بهتان تبریک بگویند. درسته؟ این مسئله هم فقط در روسیه ممکن است. روسیه ای ها می گویند که امیدواریم که از حمام خود لذت برده باشید و به معنای واقعی کلمه برای داشتن یک شستشوی خوب به شما تبریک می گویند.
    در روزگار قدیم که فقط حمام های عمومی وجود داشت مردم روسیه این را به هم می گفتند. چراکه ممکن بود یک نفر در حمام با کربن مونوکسید مسموم شود. به همین دلیل وقتی از حمام بیرون می آمدند به هم تبریک می گفتند. امروزه مردم این جمله را از روی عادت می گویند.

    عجایب شگفت انگیز درباره روسیه!

    منتظر ادامه مطلب و قسمت دوم این مقاله باشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW