021-88507190

10 قصر زیبای جهان (قسمت سوم)

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 06 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
امروز با قسمت سوم مقاله 10 قصر زیبای جهان در خدمت شما هستیم و در این مقاله 3 مورد آخر قصرهای زیبای جهان را برایتان معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    امروز با قسمت سوم مقاله 10 قصر زیبای جهان در خدمت شما هستیم، قسمت اول و قسمت دوم این مقاله را اگر مطالعه نکردید از طریق لینک هایشان میتوانید مطالعه بفرمایید،با ما همراه باشید:

    کاخ الحمرا در اسپانیا کاخی با هنرمندی مسلمانان

    بخش دژ،بخش کاخ و بخش باغ الحمرا در فلاتی که مشرف به شهر گراندا در جنوب اسپانیاست،واقع شده است.این کاخ در سال های میانی قرن 14 به وسیله سلطان نصرید ساخته شد و یک گواه باقی مانده از مهارت مسلمانان هنرمند آن زمان می باشد.
     این کاخ امروزه یکی از جاذبه های توریستی اصلی اسپانیا است و گردشگران زیادی به گراندا می آیند تا فقط کاخ الحمرا را ببینند.کاخ الحمرا هنر و زیبایی پس از اسلام در اسپانیا را به رخ میکشد.

    کاخ الحمرا در اسپانیا کاخی با هنرمندی مسلمانان

    کاخ پوتالا در تبت مقر رهبران بودایی کاخ پوتالا که در دامنه تپه مارپوری واقع شده است، 13 متر بالا تر از دره الهاسا می باشد. این کاخ بیشتر از 170 متر بالا آمده است و بلندترین سازه باستانی تبت به شمار می آید.اگرچه این کاخ در قرن 7 ساخته شده است،سازه کاخ امروزی در سال 1645 در دوران سلطنت دالایی لامای پنجم  شروع به ساخته شدن کرد و در سال 1648 کاخ پوترنگ کارپو یا کاخ سفید تکمیل شد.
    کاخ قرمز در بین سال های 1690 و 1694 به مجموعه اضافه شد.این کاخ محل اقامت دالایی لاما تا قرن 14 قبل از گریختن وی به هند در اثر هجوم چینی ها بود.

    کاخ پوتالا در تبت مقر رهبران بودایی

    کاخ شهر ممنوعه در پکن بزرگترین مجموعه چوبی جهانکاخ شهر ممنوعه چین که در مرکز شهر پکن واقع شده است،بزرگترین مجموعه از کاخ می باشد و مساحتی حدود 72 هکتار دارد. این کاخ از سال 1406 تا سال 1420 ساخته شد. این مجموعه شامل 980 ساختمان می باشد که 8707 اتاق دارد که توسط خندق 6 متری و دیواری با ارتقاع 10 متر احاطه شده اند. فاصله بین دروازه تیانمن و دروازه دیواین مایت 960 متر است.تا زمان استعفای آخرین امپراطوری چین 24 امپراطوری در 5 قرن از شهر ممنوعه بر کشور حکمرانی کردند.شهر ممنوعه اکنون یکی از عجایب دنیا به حساب می آید،این شهر در زمان های گذشته درست در مرکز پکن قدیم قرار گرفته بود اما اکنون به شکل یک موزه درآمده است که هر ساله میلیون ها گردشگر را به چین می کشاند.
    شاید بتوان گفت که این شهر یکی از پیچیده ترین و بزرگ ترین قصرهای پادشاهی دنیاست.
    اگر به کشور پهناور چین و با تور چین به این کشور بزرگ سفر کردید بازدید از شهر ممنوعه را فراموش نکنید.

    کاخ شهر ممنوعه در پکن بزرگترین مجموعه چوبی جهان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW