021-88507190

10 حقیقت جالب راجع به کاپادوکیا که از آن بی اطلاعید!

گردشگری آژانس مهرپرواز 07 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کاپادوکیا کجاست؟
    شهر کاپادوکیا که برای شکل صخره ای و بالن هایش مشهور است، یکی از مشور ترین جاذبه های طبیعی ترکیه است و آنقدر زیباست که گویی شهری از دنیایی دیگر است!
    این منطقه در قدیم قلب سرزمین امپراطوری هیتیت بوده است و بعد از آن بسیاری از فلاسفه مسیحی در این مکان رشد کرند.کاپادوکیا امروزه یک منطقه توریستی با حقایقی جالب برای کشف کردن است.
    در این مقاله در مورد 10 تا از حقیقت های جالب کاپادوکیا صحبت می کنیم.
    1-سه میلیون سال پیش یک سری فوران های آتشفشانی، آنچه که امروزه با نام قلعه های پنبه ای می شناسیم را شکل داده اند.
    2-منظره کاپادوکیا به وسیله فرسایش آتشفشانی ساخته شده اند. خاکسترهای صخیم به سنگ های نرم به نام توف تبدیل شدند و در طول زمان سنگ های توف با باد و آب خشک شدند و دودکش های افسانه ای که امروزه می بینیم را شکل داده اند.

    10 حقیقت جالب راجع به کاپادوکیا  که از آن بی اطلاعید

    3-کاپادوکیا یک مسافت 5000 کیلومتری را پوشش می دهد و 1000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
    4-اسم کاپادوکیا از کلمه فارسی کاتپاکتوکیا (Katpaktukya) به معنی "سرزمین اسب های زیبا" مشتق شده است. به این خاطر که در دوران باستان این ناحیه برای اسب هایش مشهور بوده است. اسب ها هنوز هم برای محلی ها مهم هستند و آن ها به بازدیدکنندگان پیشنهاد می دهند که برای حمل و نقل از اسب ها استفاده کنند.
    5- تعدادی شهر زیر زمینی در کاپادوکیا وجود دارد که بعضی از آن ها با یک شبکه تونل به هم متصلند. بعضی از آن ها برای بازدیدکنندگان باز هستند. به هر حال خیلی از سرزمین های این منطقه ملک شخصی هستند

    6- 600 کلیسا از صخره های نرم کاپادوکیا حکاکی و ساخته شده اند و احتمالا خیلی از کلیساها هنوز کشف نشده اند. تاریخ این کلیساها به زمان قرون وسطی باز می گردد و نقاشی های فرسکویی ( نقاشی آبرنگی روی گچ) مزین کننده آن ها بوده است که مقدار قابل توجهی از رنگ ها و جزئیات جذاب در طول قرن ها از آن باقی مانده اند.
    7- دهکده گورمه (Göreme) مرکز توریستی اصلی کاپادوکیا است و یکی از معدود ناحیه هایی در کاپادوکیا ست که هنوز تا به امروز دارای سکنه می باشد. مسیحی ها این نام را به این شهر دادند. بدین معنی که "شما نمی توانید این جا را ببینید". چراکه آن ها در این منطقه در زمان هجوم عرب ها پنهان شدند.
    8- موزه هوای آزاد گورم مشهورترین مجموعه مذهبی را در منطقه دارا ست. در میان دیگر محل های صخره ای کاپادوکیا، این منطقه به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال 1985 ثبت شده است.
    9- کنسرت های موسیقی اغلب در ساختمان های غار اطراف کاپادوکیا  برگزار می شوند. برای مثال فستیوال موسیقی یک هفته ای کاپادوکیا در این منطقه برگزار می شود.
    10- منطقه کاپادوکیا تولید کننده انگور است و این باور وجود دارد که درست کردن نوشیدنی یک تاریخ طولانی در این ناحیه دارد. تعداد زیادی مغازه تست نوشیدنی در کاپادوکیا وجود دارد و توریست ها می توانند نمونه هایی از آن ها را بگیرند و در سال های اخیر هم نوشیدنی های این منطقه جایزه های بین المللی را دریافت کرده است.

    نمایی از کاپادوکیا

    کاپادوکیا را خودتان در یکی از انواع تور ترکیه و تور کاپادوکیا کشف کنید یا اگر حقیقت جالب دیگری در مورد کاپادوکیا می دانید در بخش نظرات در زیر مقاله برایمان بنویسید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW