021-88507190

بایدها و نبایدها برای سفر به صربستان(قسمت اول)

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 21 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قبل از اینکه هر سفری را آغاز کنید، بهتر است که کمی تحقیق کنید و بعد راهی سفر شوید. جالب است که بدانید صربستان با این ‌که کشوری اروپایی ا‌ست اما برای سفر به آن نیازی به ویزای شنگن نیست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نکات مهم و ضروری در سفر به صربستان
    قبل از اینکه هر سفری را آغاز کنید، بهتر است که کمی تحقیق کنید و بعد راهی سفر شوید. اگر قصد سفر به کشور زیبای صربستان را با تور صربستان دارید، مهرپرواز هر اطلاعاتی که برای داشتن اوقاتی فوق العاده و فراموش نشدنی به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد.
    جالب است که بدانید صربستان با این ‌که کشوری اروپایی ا‌ست اما برای سفر به آن نیازی به ویزای شنگن نیست.اگر شما هم دنبال کشوری بدون ویزا هستید، صربستان می‌ تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد.

    بایدها و نبایدها برای سفر به صربستان

    شاید در گذشته چیزهای خیلی عجیبی از صربستان شنیده‌اید اما از شما خواهش می‌کنیم با کمال احترام همین الان آن تصورات را دور بریزید و نگرش خود را درباره صربستان به طور کامل عوض کنید!
    برای اینکه ریسک  سفرتان را کاهش دهید و اطلاعات کافی در مورد سفر به صربستان و شهر بلگراد داشته باشید، ما مقاله ای را برایتان آماده کرده ایم که می توانید با خواندن آن باید و نبایدهای مهم صربستان را بشناسید.این نکات ضروری را رعایت کنید تا سفر دلچسبی را در صربستان تجربه کنید.

    1.زمان سفرتان به صربستان را مطابق آب و هوایی که انتظارش را دارید مشخص کنید
    یک نکته مهم راجع به صربستان آب و هوای متغیر این کشور در جنوب شرقی اروپا می باشد. اگر شما دنبال یک تابستان گرم هستید، این کشور برایتان ایده آل است. اگر هم دنبال یک کشور پر از برف و تفریحات زمستانه هستید، باز هم می توانید صربستان را به عنوان مقصدتان در ماه های دسامبر تا مارچ انتخاب کنید. و اگر به دنبال تجربه آب و هوای متعادل هستید آب وهوای استوایی بلگراد پایتخت کشور صربستان بهترین گزینه است.

    2.راجع به سیاست یا جنگ صحبت نکنید
    صربستان یک تاریخ وحشتناک پر از جنگ های سیاسی و ویران کننده دارد، پس سعی کنید که به هیچ قیمتی راجع به این مسائل صحبت نکنید. خیلی از مردم که با آن ها برخورد می کنید، تجربه چندین جنگ را در زندگیشان داشته اند. مثل جنگ بوسنی ها در سال 1992 و حمله ناتو در سال 1999. خاطرات این جنگ ها برایشان ناراحت کننده است.پس حواستان به این مسئله باشد چون این خاطرات هنوز برایشان تازه و زنده  و غم انگیز است.

    بایدها و نبایدها برای سفر به صربستان

    3. برنامه ریزی برای سفری هیجان انگیز به دهکده  Golubac را فراموش نکنید
    در این دهکده که کمتر از 2 ساعت با بلگراد فاصله دارد، قلعه ای بالای یک تخته سنگ وجود دارد که چشم اندازی زیبا به رودخانه دانوب دارد. خیلی از قسمت های این قلعه غیر قابل دسترس است، اما به خاطر چشم انداز فوق العاده اش، ارزشش را دارد که به این جاذبه گردشگری و دیدنی سفر کنید. دیدن و بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان می تواند انتخاب بسیار مناسب و به جایی برای اوقات خوش شما در سفر به این کشور باستانی و بسیار زیبا باشد.

    بایدها و نبایدها برای سفر به صربستان

    4.گوشه میز ننشیند
    صربستانی ها خرافاتی های قهاری هستند و این خرافات هایشان را خیلی جدی می گیرند. یکی از مهم ترین عقایدشان این است که اگر گوشه میز بنشینید بدشانسی می آورید و ممکن است تا ابد تنها بمانید. چه این خرافات درست باشد چه غلط، بهتر نیست که ریسک تنها ماندن برای همیشه را از خود دور کنید و از گوشه میز فاصله بگیرید؟

    بایدها و نبایدها برای سفر به صربستان

    5.انتظار خوردن غذاهای گیاهی را نداشته باشید
    صربستان معدن غذاهای خوشمزه است. گیاه خواران نیز نگران نباشند چون می توانند سبزیجات را در این کشور پیدا کنند. اما به هر حال اکثر غذاهای این ناحیه پر از گوشت و سبزی می باشد. صربستانی ها حتی برای صبحانه هم غذای مشهوری به نام بورک ورقه ای دارند که با پنیر، قارچ، اسفناج و همان طور که حدس می زنید گوشت فراوان درست می شود.

    بایدها و نبایدها برای سفر به صربستان

    6.مثل یک صربستانی خوش بگذرانید!
    خوب بیایید راجع به مهمانی گرفتن و خوش گذرانی مثل یک صربستانی صحبت کنیم. شما می توانید به فستیوال سالانه اگزیت در نووی ساد بروید. هر سال در ماه جولای استیج ها مملوء از بهترین موزیسین ها و دیجی های جهان میشوند. هر توریستی باید فستیوال های متعدد صربستان در فصل تابستان را تجربه کند. زندگی شبانه در بلگراد فوق العاده است و خیابان ها مملوء از کافه هایی است که می توانید در آن ها نوشیدنی های خنک و خوشمزه را با لبخند میل کنید.

    بایدها و نبایدها برای سفر به صربستان

    7.کفش هایتان را از پا در بیاورید!
    اگر یک صربستانی شما را به خانه اش دعوت کرد، یکی از نکاتی که باید در ابتدا رعایت کنید این است که کفش هایتان را از پا خارج کنید. در صربستان، ورود با کفش های کثیف به داخل خانه بی ادبی و دور از نزاکت تلقی میشود. پس آن ها را بیرون منزل از پا خارج کنید و صربستانی ها را عصبانی و خشمگین نکنید!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW