021-88507190

تماشای بیشتر از 100 جاذبه توریستی ترکیه در یک محل

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 25 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک مینیاتورک استانبول (Miniaturk Park) یک شهر مینیاتوری کوچک و بسیار جالب می باشد و محلی است که صدها اثر باستانی و تاریخی در اندازه های کوچک تر ساخته شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پارک مینیاتورک استانبول
    پارک مینیاتورک استانبول (Miniaturk Park) یک شهر مینیاتوری کوچک و بسیار جالب می باشد و محلی است که صدها اثر باستانی و تاریخی در اندازه های کوچک تر ساخته شده اند و در کنار هم قرار داده شده اند، و شما می توانید همه آنها را در کنار هم مشاهده نمایید. اینجا در واقع همان شهر استانبول است که در مقیاس بسیار کوچک تر ساخته شده است. چنانچه با تور استانبول برای چند روزی به این شهر بسیار زیبا سفر کرده اید و وقت کافی برای گشت و گذار و بازدید همه آثار و جاذبه های گردشگری استانبول را ندارید، می توانید به پارک مینیاتورک رفته و کل شهر را در عرض چند ساعت مشاهده نمایید. این شهر مینیاتوری دارای مقیاس 25 برابر کوچکتر و دارای ماکت های بسیار مقاوم می باشد. پارک مینیاتورک جایی است که همه جاذبه های استانبول را بسیار هنرمندانه در خود جای داده است و می توانید آنها را از نزدیک و با ظریف ترین و کوچکترین و حتی خاص ترین جزئیات مشاهده کنید. آژانس مسافرتی مهرپرواز پیشنهاد می کند حتما از این پارک دیدن نمایید و لحظات فوق العاده و مهیجی را برای خود رقم بزنید. به محض رسیدن به استانبول، حتما دلتان می خواهد به بازدید از مسجد آبی استانبول و یا ایاصوفیه استانبول بروید زیرا حتما نام و تعریف آنها را بسیار شنیده اید و از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می روند، اما بهتر است یک بار به این پارک بروید تا نه تنها از آنها بلکه همه مکان های دیدنی استانبول را ببینید و شگفت زده شوید. هچنین می توانید با بازدید از این جاهای دیدنی در ابعاد کوچک، چند مورد از آنها که بیشتر برایتان جذاب بوده را انتخاب نمایید و به محل واقعی آنها بروید و از نزدیک آنها را نظاره کنید.

    پارک مینیاتورک استانبول


    بازدید از تمامی آثار تاریخی و باستانی ترکیه قطعاً چند ماه به طول می انجامد، اما این پارک بسیار جالب این امکان را برای شما فراهم می نماید تا در عرض چند ساعت کلیه آنها را از نزدیک در اندازه های کوچک ببینید. چند عدد از آثار امپراطوری عثمانی که در پارک ساخته شده است، امروزه در یونان قرار دارند و از آثار ترکیه محسوب نمی شوند. پارک مینیاتورک در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع و نیز در سال 2003 افتتاح شد و در آن قسمت عظیمی برای ماکت ها، فضای سرسبز، فضای سرپوشیده، استخر و نیز پارکینگ در نظر گرفته شده است. تمامی آثار باستانی و تاریخی و جاذبه های بنا شده در این پارک، با کوچکترین و ظریف ترین جزئیات ساخته شده اند و هرکسی با دیدن آنها حیرت زده خواهد شد.

    همه ماکت های ساخته شده در پارک از جنس فایبر گلاس بسیار عالی هستند تا بتوانند در مقابل همه عوامل محیطی همانند باران، آفتاب، برف و باد مقاومت داشته باشند. پارک مینیاتورک در استانبول که به اولین پارک مینیاتوری دنیا معروف شده است، حدود 122 اثر تاریخی را در خود جای داده است، جاذبه هایی مثل مسجد سلطان احمد، برج گالاتا استانبول، ایاصوفیه و مابقی جاذبه های ترکیه شکلی بسیار خاص و عالی به پارک داده اند. آثار مربوط به ترکیه 58 عدد، آثار مربوط به آناتولی 52 عدد و نیز 12 عدد برای قلمرو عثمانی هستند که امروزه خارج از ترکیه قرار دارند. فضای باز و خالی بسیار زیادی بین جاذبه ها و در محیط پارک قرار دارد، تا بتوانند در آینده آثار بیشتری در آن بسازند.

    پارک مینیاتورک استانبول


    در گوشه ای از پارک سالن آمفی تئاتر سرپوشیده ای با ظرفیت 400 نفر برای نمایش آثار فرهنگی ساخته شده است. همچنین در این پارک می توانید از فعالیت هایی همانند قایق سواری، شطرنج و یا بازی در شهربازی مینی لند، نهایت لذت را ببرید. در قسمت دیگری از پارک، فروشگاه های صنایع دستی بسیاری وجود دارند که حتی برای کسانی که قصد خرید ندارند، تماشای فروشگاه ها جذابیت بسیار زیادی دارد. نگران گرسنگی و یا تشنگی اصلا نباشید، چرا که در پارک رستوران های بسیار عالی وجود دارد که می توانید در آنها هم رفع گرسنگی کنید و هم رفع خستگی نمایید.

    برای رفتن به این پارک می توانید به راحتی در میدان تکسیم سوار اتوبوس های عمومی شوید. پارک مینیاتورک در منطقه سوتلوجه، در شمال شرقی شاخ طلایی واقع شده است و می توانید به این منطقه تردد نمایید. ساعت کار پارک از 09:00 الی 18:00 می باشد و برای ورود هر نفر باید 10 لیر ترکیه پرداخت کند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW