021-88507190

راهنمای سفر به پاتایا

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 07 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    درباره پاتایا می توان گفت که نزدیک ترین شهر تفریحی ساحلی به بانکوک می باشد که از این رو دسترسی راحت و آسانی برای اکثر مردم دارد. در بین بسیاری از مردم چندان نام خوشایندی ندارد که البته نباید چنین باشد چرا که با کمی دقت می توان جاذبه های بسیار سالم و مهیجی را در این شهر ساحلی یافت. علاوه بر جاذبه های بی نظیر، شهر ساحلی پاتایا می تواند مقصد مقرون به صرفه ای برای اکثر قشرهای جامعه باشد. با این حال ما در این مطلب راهنمای سفر به پاتایا را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید در سفر خود به شهر زیبای پاتایا نهایا استفاده را ببرید. 

    راهنمای سفر به پاتایا

    اطلاعات ضروری پاتایا

    🕐 اختلاف ساعت با تهران: 3:30+
    زبان رسمی: تایلندی
    💵 واحد پول رسمی: بت (بات) تایلند
     فرودگاه: فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک (Bangkok-Suvarnabhumi International Airport) (BKK)

     آب و هوای پاتایا

    از آنجایی که پاتایا در نزدیکی خط استوا قرار دارد، دارای آب و هوای استوایی می باشد. همچنین می توان گفت که پاتایا دارای اقلیم گرمسیری است که به علت نزدیکی به بانکوک، آب و هوای آن بسیار شبیه بانکوک می باشد با این تفاوت که به دلیل ساحلی بودنش هوایش نسبتاً خنک تر است. زمستان های این شهر خشک می باشد و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است ولیکن در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می شود. فصل های بارانی آن از ماه مه تا نوامبر به شمار می رود اما در طول ماه های سپتامبر و اکتبر بارش بیشتری را شاهد خواهیم بود. در شهرهای گرمسیری که آب و هوای استوایی دارند، این نکته را باید در نظر داشته باشیم که بارش باران به جای اینکه به صورت نم نم و طولانی مدت باشد، به صورت رگبار شدید کوتاه مدت استف پس بهتر است قبل از سفر در فصل های بارانی آمادگی های لازم را داشته باشید.

    راهنمای سفر به پاتایا

    🏩🕐 بهترین زمان رزرو هتل در پاتایا

    هتل های پاتایا دارای فصول پرگردشگر (High Season) به خصوص خودشان هستند. زیاد شدن گردشگران در نوامبر تا مارس باعث می شود تا قیمت هتل ها نیز افزایش یابد که البته در طول تعطیلات کریسمس به بیشترین حد ممکن خود می رسند. خارج از این مدت زمان می توان گفت که فصل کم گردشگر (Low Season) پاتایا محسوب می شود که به همین علت قیمت ها سیر نزولی پیدا می کنند. بنابراین در این بازه زمانی می توانید حتی هتل های لوکس پاتایا را با قیمت های مناسبی رزرو نمایید. 

    راهنمای سفر به پاتایا

    🛌 هزینه اقامت در هاستل ها (خوابگاه ها) پاتایا

    هاستل ها با هزینه های بسیار کم، مناسب برای افرادی هستند که بودجه شان کم است. هزینه اقامت در اتاقی اشتراکی بین 282 الی 372 بت (بات) تایلند می باشد. برای اقامت در اتاق خصوصی و 2نفره هم باید 450 الی 965 بت (بات) تایلند هزینه پرداخت نمایید.

    🏩 هزینه اقامت در هتل های پاتایا

    می توان گفت خوشبختانه هتل های پاتایا دارای هزینه کمی است، به ویژه آنهایی که با ساحل فاصله کمی دارند. در اینجا لیستی از هزینه اقامت در انواع هتل براساس تعداد ستاره و کیفیت آنها را برایتان آورده ایم.
    1ستاره: 363 الی 1.271 بت (بات) تایلند
    2ستاره: 436 الی 2.507 بت (بات) تایلند
    3ستاره: 545 الی 4.397 بت (بات) تایلند
    4ستاره: 1.090 الی 5.087 بت (بات) تایلند
    5ستاره:2.798 الی 7.013 بت (بات) تایلند

    راهنمای سفر به پاتایا

    میانگین هزینه مواد غذایی در پاتایا

    صبحانه: غذاهای موجود در غرفه های خیابانی بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند ولیکن به مواد اولیه باید دقت کنید. (25 الی 100 بت (بات) تایلند)
    نهار: غرفه های خیابانی و فست فودهای این منطقه و البته رستوران های محلی ارزان، گزینه های مقرون به صرفه و مناسبی برای نهار خواهند بود. (40 الی 120 بت (بات) تایلند)
    شام: به غیر از رستوران ها بعضی از غرفه های خیابانی تا اواخر شب آماده سرویس دهی هستند و برای میل کردن وعده شام خوب و مقرون به صرفه می توانند گزینه های مناسبی باشند. (100 الی 200 بت (بات) تایلند)

    راهنمای سفر به پاتایا

    هزینه حمل و نقل در پاتایا

    پاتایا دارای سیستم حمل و نقل نسبتاً خوبی است که باعث شده تا دسترسی به تمام نقاط شهر را ساده کرده است. 
    🚖 تاکسی از فرودگاه تا پاتایا: 750 الی 1.400 بت (بات) تایلند
    🚌 اتوبوس های اکسپرس از فرودگاه تا پاتایا: 200 الی 250 بت (بات) تایلند
    🚖 هر 3 کیلومتر جابه جایی با تاکسی در پاتایا: 49 الی 70 بت (بات) تایلند
    🚌 اتوبوس های محلی در پاتایا: 30 بت (بات) تایلند

    راهنمای سفر به پاتایا

    🗽 بهترین جاذبه ها و مکان های دیدنی پاتایا

    شهر ساحلی پاتایا علاوه بر تفریح های مهیج آبی و غیر آبی، دارای مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی است که بازدیدکنندگان را متحیر خواهد کرد. جاذبه های توریستی پاتایا به قدری زیاد و متنوع هستند که همگان را جذب این شهر ساحلی نه چندان بزرگ می کند. تورهای یک روزه گردشگری در بیرون شهر و جزایر اطراف نیز می توانند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید انجام دهید.

    • کوه بودا (Khao Chi Chan) پاتایا
    • سیلور لیک (دریاچه نقره ای) پاتایا
    • تورهای دوچرخه سواری (RBB) پاتایا
    • غواصی در پاتایا
    • روستای فیل ها پاتایا
    • مجسمه بودای بزرگ پاتایا
    • معبد حقیقت پاتایا
    • پارک سنگی و مزرعه تمساح پاتایا
    • بازار شناور پاتایا
    • تئاتر آلانگ کارن پاتایا
    • مراکز خرید پاتایا با وجود اینکه زیاد نیستند، اما می توانند همه نوع سلیقه ای را راضی نگه دارند و می توانید خرید بسیار خوبی را از آنها داشته باشید، همچنین برای پر کردن اوقات فراغت گزینه بسیار مناسبی هستند. 
      غذا فروشی ها و رستوران های پاتایا با تنوع زیادی که دارند، یکی از جاذبه های خوش طعم پاتایا به شمار می روند و شما می توانید با هر نوع سلیقه و علاقه ای که دارید انتخاب مناسبی داشته باشید و از طعم غذاها نهایت لذت را ببرید.

    جهت اطلاع از قیمت تور پاتایا می توانید به وبسایت رسمی ما مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در آژانس در ارتباط باشید.

    راهنمای سفر به پاتایا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW