021-88507190

محله های رنگارنگ و بسیار دیدنی جهان را بشناسیم

گردشگری ه.وحدتی 20 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این مطلب با چند شهر و روستای رنگرنگ که در سرتاسر جهان قرار دارند آشنا می شویم تا در سفرهایتان از آنها دیدن کنید و لذت ببرید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    رنگ های شاد همواره انسان را سرزنده می کند و به همین علت است که دیدن فصل بهار با رنگ های تازه و طبیعت رنگارنگ برای همه جذاب تر می باشد. برخی شهرها و روستاها در جهان از این موضوع ایده گرفته اند و سرتاسر شهر و روستا و خانه هایشان را رنگ های شادی زده اند و با این کار گردشگران و توریست های بسیاری برای دیدن این مناطق راهی سفر می شوند تا وقت خود را در این محله های زیبا و شاد بگذرانند و با گرفتن عکس های فوق العاده سفر خود را به یادماندنی می کنند. 
    امروز در این مطلب آژانس هواپیمایی مهرپرواز قصد دارد تا شما را با تعدادی از این شهرها و روستاها آشنا کند تا اگر تمایل دارید از آنها دیدن کنید بدانید به کجای این کره خاکی باید سفر کنید.

    1- منطقه بوکاپ در شهر کیپ تاون/ آفریقای جنوبی
    محله بوکاپ (Bo-Kaap) تا مدتی قبل محله مالایی ها شناخته می شد چرا که ساکنان آن مالایی بودند. این محله رنگارنگ به خوبی در کیپ تاون خود نمایی می کند، در این منطقه هر ساختمان رنگ مخصوص خود را دارد. خیابان های این محله شگفت انگیز بسیار قدیمی است و می توان گفت از با قدمت ترین ها در شهر محسوب می شود که موزه ای را نیز در خود جای داده اند. موزه در مورد فرهنگ مالایی ها و میراث اسلامی می باشد که پایه های این منطقه از شهر را بر آنها ساخته اند. 

    منطقه بوکاپ در شهر کیپ تاون/ آفریقای جنوبی

    2- منطقه قدیمی بلاط/ استانبول
    محله بلاط به نام محله کلیمی نشین نیز شهرت دارد و جزو قدیمی ترین محله های مسکونی شهر محسوب می شود. ساختمان هایی که با رنگ های شاد و سرزنده آبی، سبز، زرد و قرمز صورتی پوشانده شده اند، در کوچه های شیب دار و سنگ فرش شده قرار دارند و همان حس و حال گذشته و پیشینه خود را حفظ کرده اند. یک کلیسای ارتودوکس یونانی و یک مسجد جامع در این محله قرار دارند که جذابیت این منطقه را دوچندان کرده اند. چنانچه مسافر تور لحظه آخری استانبول هستید و به دنبال گشت و گذار در محله های زیبای استانبول هستید، پیشنهاد می کنیم بلاط را از دست ندهید! چرا که هم از گشتن در آن لذت خواهید برد و هم با دیدن رنگ های شاد و فوق العاده ساختمان ها سرزنده خواهید شد. 

    منطقه قدیمی بلاط/ استانبول

    3- لابوکا در بوئنوس آیرس/ آرژانتین
    در لابوکا هر خانه چندین رنگ دارد و این موضوع باعث شده تا تنوع رنگ بیشتری داشته باشد. اگر با تورهای گردشگری به دیدن این منطقه بروید، متوجه می شوید که اکثر کودکان و نوجوانان این محله بیشتر وقت خود را در حال فوتبال بازی کردن هستند و در کل خواهید دید که سرزندگی و مشغله و جنب و جوش در این منطقه موج می زند. این رنگارنگی و سرزندگی باعث می شود که هر ساله گردشگران و توریست های بسیاری به این محله سفر کنند و کافه های متعددی که در محله قرار دارند، میزبان بسیار خوبی برای مهمانان هستند. خیابانی به نام "Caminito" با میزهای متعلق به رستوران ها و کافه هایش که در پیاده رو قرار دارند، جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران فراهم آورده و مکانی بسیار مناسب برای استراحت و گردش مسافران می باشد. 

    لابوکا در بوئنوس آیرس/ آرژانتین

    4-پوندا در جزیره کوراسائو
    پوندا که یکی از چهار محله قدیمی شهر ویلمستاد در جزیره کوراسائو در دریای کارائیب می باشد، زیر نظر حکومت پادشاهی هلند اداره می شود. آپارتمان های رنگارنگ و بسیار زیبای خلیج همانند جعبه مدادرنگی به نظر می رسند و به خوبی خودنمایی می کنند که کنار هم مرتب و رنگی چیده شده اند. بهترین رستوران ها و کافه ها و همچنین بهترین مراکز خرید جزیره در این منطقه قرار گرفته اند. چشم اندازهای هنری این محله برای گردشگران علاقمند به هنر، از بهترین نقاط هنری به شمار می روند. 

    پوندا در جزیره کوراسائو

    5- کامپونگ پلانگی/ indonesia
    روستای کامپونگ پلانگی بیشتر به نام روستای رنگین کمانی شناخته می شود که علت آن وجود خانه های رنگارنگ و بسیار شاد در این روستا می باشد. این روستا از ابتدا به این شکل نبود و در سال 2017 با هدف جذب گردشگران بیشتر به این منطقه ناشناخته، سقف ها و دیوارهای خانه ها با رنگ های روشن و سیر تزیین شدند و با کمک شبکه های اجتماعی، به خوبی شناخته شد و به هدف خود رسیدند. نقاشی های بسیار زیبا روی دیوار کوچه ها باعث شده که این محله بیشتر شبیه به یک گالری باشد تا یک روستا!

    کامپونگ پلانگی/ indonesia

    6- بورانو در تالاب ونتزیا/ ایتالیا
    اکثر افرادی که به ونیز سفر می کنند، تنها ونیز را در برنامه گشت و گذار و بازدید خود قرار می دهند، این در حالی است که اطراف ونیز به طور مثال تالاب ونتزیا، مکان های بسیار جالب و زیبایی برای دیدن دارند. یکی از بهترین مناطق در اطراف ونیز که باید از آن حتما دیدن نمایید بورانو می باشد. بورانو همانند ونیز راه های آبی دارد ولیکن خانه های آن به نوع بسیار خاصی رنگ آمیزی شده اند. این رنگ آمیزی ها در روزهای مه آلود به قایق رانان کمک می کند تا راه خود را بهتر و آسان تر پیدا کنند. ساختمان های کنار هم هیچکدامشان رنگ یکسانی ندارند. در بورانو می توانید در کنار رنگ بندی بسیار شاد و زیبا از غذاهای دریایی معروف آنجا نهایت لذت را ببرید. برای رفتن به بورانو از ونیز با قایق باید مسیر 45 دقیقه ای را طی نمایید. 

    بورانو در تالاب ونتزیا/ ایتالیا

    7- سانتا مارتا در شهر ریو دو ژانیرو/ برزیل
    مانند دیگر مناطق که با خانه های رنگارنگی فوق العاده مشهور شد، این منطقه نیز با طیف رنگ ها به زیبایی تزئین شده است و همین امر باعث شده تا بسیار مشهور شود. سانتا مارتا شهرت بسیار زیادی نداشت تا اینکه خاننده مشهوری یکی از کلیپ های خود را در این منطقه فیلمبرداری کرد و توجه بسیاری از افراد را به این محل جلب نمود. رنگ آمیزی خانه های موجود در سانتا مارتا توسط دو هنرمند هلندی انجام پذیرفت و بعد از آن هم برای جلب توجه و جذب توریست های بیشتر این رنگ آمیزی اداممه پیدا کرد. 

    سانتا مارتا در شهر ریو دو ژانیرو/ برزیل

    8- هیت-اشبری در شهر سان فرانسیسکو/ آمریکا
    این منطقه به عنوان محله هیپی ها شهرت بسیاری دارد و دومین دلیل شهرت بسیار زیاد آن خانه هایی به سبک ویکتوریایی است که با رنگ های فوق العاده زیبایی خود نمایی می کنند. هیت-اشبری رنگارنگ ترین منطقه در تمام آمریکا محسوب می شود. 

    هیت-اشبری در شهر سان فرانسیسکو/ آمریکا

    9- گامچون در بوسان/ کره جنوبی
    محله ای با کوچه های باریک و شیب دار است که خانه هایش با رنگ هایی فوق العاده و جذاب هر توریست و مسافری را به گرفتن عکس های رنگی در کوچه هایش مشتاق می کند. ساکنان این محله اکثراً مهاجر هستند و دولت برای بهتر کردن فضا و همچنین رونق دادن به توریسم و گردشگری در سال 2009 میلادی این محله را با کمک مردم رنگ آمیزی کرد و از آن زمان به یک مرکز هنری فرهنگی تبدیل شده است. کافه ها و گالری های هنری در اینجا برای گردشگران بسیار جالب و جذاب هستند. 

    گامچون در بوسان/ کره جنوبی

    جهت اطلاعات پروازهای خروجی فرودگاه امام و همچنین برای اطلاعات لازم از عوارض خروج از کشور می توانید به وبسایت آژانس مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW