021-88507190

عجیب ترین و خاص ترین سازه های دست بشر که باعث شگفتی همگان می شوند!

گردشگری ه.وحدتی 28 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مجسمه هایی که با شکل های عجیبی ساخته شده اند!

    هر کشور یا شهری که در دنیا وجود دارد، روزگاری را به خود دیده که از آن برای خود یادگاری جا گذاشته است و به صورت سازه، مجسمه و یا چیزی شبیه به این برای خود حفظ کرده است. یادبودهای جنگ، مجسمه انسان های بزرگ در طول تاریخ و یا هر سازه مشابه دیگری از این نمادها و یادبودها به شمار می روند که به مناسبت های متفاوت همانند ملی و مذهبی ساخته شده اند. تعدادی از این سازه ها به قدری عجیب و بزرگ و عجیب و مهم هستند که از جاذبه های گردشگری آن شهر به شمار می روند و تعدادی دیگر حتی توجه عابرین را جلب نمی کنند. 
    در این مطلب آژانس مسافرتی مهرپرواز برای شما 10 مورد از عجیب ترین و مهمترین و خاص ترین بناهایی که در شهرهای مختلف دنیا وجود دارند و همه را متعجب می کنند را نام می برد. با ما همراه باشید.

    1-غول بچه خوار

    شورای شهر "برن" در کشور سوئیس در سال 1545 به یک مجسمه ساز به نام "Hans Gieng" سفارش ساخت مجسمه ای دادند تا به جای مجسمه سابق که 100 ساله بود، قرار گیرد. دلیل ساخت مجسمه جدید این بود که بنای قبلی جذابیتی در شهر نداشت. مجسمه جدید به قدری عجیب و مبهم بود که توانست شهر را دگرگون کرده و خواب را از کودکان بگیرد! مجسمه ساخته شده مردی را نشان می دهد که در حال خوردن کودکی است و کودکان دیگری هم در دست دیگرش دارد تا به نوبت آنها را هم بخورد. پیام مجسمه ساز از ساخت این سازه مشخص نیست. اسم این مجسمه و آبنما را "غول بچه خوار" گذاشته اند و محلی ها درباره آن داستان پردازی های بسیاری می کنند. 

    غول بچه خوار

    2- دوک سوار شده بر اسب مرده وارونه

    میدان ونسسلاس (Wenceslas Square) در شهر پراگ به علت وجود مجسمه ای زیبا و بسیار عادی معروف شده است که در تصویر اول قابل مشاهده است. مجسمه سنت ونسسلاس یک بنای سنتی است که در آن ونسسلاس سوار بر اسب می باشد و یک نیزه هم در دست دارد و همانند این بنا برای افراد دیگر در بسیاری از شهرهای دنیا نیز ساخته شده است. شاه ونسسلاس که در قرن دهم در پراگ حکمرانی می کرده است، بر عکس برادرش یک شخصیت مثبت و خوب بود و نیز شخصیتی بسیار مهم در پراگ به شمار می رفت که در نهایت با نقشه ای که برادرش کشید کشته می شود. مقداری که از این مجسمه فاصله بگیریم، داخل "Lucerna Pasaz" مجسمه دیگری از ونسسلاس ساخته اند که سوار بر اسبی مرده و واروونه شده و آویزان از پا می باشد. هدف از ساخت این مجسمه زیبا و جالب و عجیب، نشان دادن خوبی و مظلومین شاه ونسسلاس نبوده بلکه حمله به رئیس جمهور پیشین جمهوری چک بوده است.

    دوک سوار شده بر اسب مرده وارونه

    دوک سوار شده بر اسب مرده وارونه

    3- بودای بزرگ لشان

    مجسمه های بودای بسیاری در آسیا وجود دارد که اگر شما به هرکدام از تورهای خارجی مربوط به آسیا سفر کنید، یکی از این مجسمه های بودا را خواهید دید، اما بزرگترین مجسمه سنگی آنها در نزدیکی شهر لشان چین قرار دارد. ارتفاع این مجسمه بودا 71 متر می باشد که از دل یک کوه ماسه سنگی کنده شده است. در زمانی های قدیم این مجسمه، بزرگترین بنای ساخته شده در دنیا بود. این مجسمه نشسته و در حال نظاره محل تلاقی سه رودخانه می باشد. مجسمه بودای لشان در قرن هشتم ساخته شده است و گفته می شود که در این همه سال تنها به دلیل دور از دسترس بودن دوام آورده و آسیبی ندیده است. بودای لشان چین به دست راهبه ای با هدف آرام کردن رودها آغاز شد، گفته می شود که وی تا پایان کار زنده نماند ولیکن با کنده شدن و ریختن سنگ ها به داخل آب، جریان آب به مقدار کمی آرام تر شد و او به هدف خود رسید. 

    بودای بزرگ لشان

    4- اسب سفید آلتن

    کشاورزی به نام "رابرت پایل" در سال 1812 مبلغ 20 پوند را به یک نقاش می دهد تا تصویر اسبی را روی یکی از تپه های "ویلتشایر انگلیس" رسم کند. این تنها یمی از 9 اسبی بود که قرار شده بود روس تپه ها رسم شوند و هنوز هم کسی علت این کار را نمی داند. نقاشی که این کار را شروع کرده بود آن را نیمه کاره رها کرد و باقی این کار را به فرد دیگری سپرد تا اسب ها را درست کند. رابرت پایل به ناچار مجبور به پرداخت هزینه ای شد تا اسب درست شود و در نهایت تصویر اسب 55 متر در 49 متری آلتن به اتمام رسید. بعد از ساخته شدن هم چندین بار آن را با گچ بازسازی کردند و امروزه هم به خوبی حفظ شده و قابل مشاهده می باشد. 

    اسب سفید آلتن

    5- مجسمه شست بزرگ 

    سزار بالداچینی مجسمه ساز معروف فرانسوی که به دلیل فعالیت های هنری خود در سبک نو واقع گرایی بسیار شهرت یافته، مجسمه شست بزرگ را در پاریس بنا کرده است. بالدلچینی چند مجسمه از خودروهای فرسوده فشرده شده ساخته است و در دیگر کارهایش هم از مواد غیر معمول استفاده می کرده است. ارتفاع مجسمه شست بزرگ 6 متر می باشد و جنس آن از برنز است. این دومین مجسمه انگشت بزرگ ساخته شده او است. بالداچینی به موضوع مجسمه اشاره ای نکرد ولیکن هرکسی با دیدن آن فرض می کند که همان علامت موافقت با چیزی است. 

    مجسمه شست بزرگ

    6- سنگ های راهنمای گرجستان

    سنگ های راهنمای گرجستان یک بنای سنگی است که در ایالت گرجستان واقع شده است. فردی با نام مستعار "آر سی کریستین" و در سال 1979 ساخت این بنای یادبود را سفارش می دهد که تا امروز هویت وی مشخص نشده است. روی هر کدام از قطعات گرانیتی بزرگ به شش زبان زنده دنیا دستورای نوشته شده است. دستوراتی پیرامون لزوم کنترل جمعیت، لزوم حفظ صلح و ... . در ساخت این بنا چند ویژگی نجومی هم به کار گرفته شده است. حفره ای در سنگ وجود دارد که از آن می توان ستاره قطبی را مشاهده کرد. گفته می شود یک کپسول حاوی پیغام ها و یا نکاتی خاص برای آیندگان در آن تعبیه شده است. 

    سنگ های راهنمای گرجستان

    7- دست های صحرا

    صحرای آتاکاما یکی از خشک ترین و دورافتاده ترین مناطق در دنیا است. برخی از نقاط این صحرا بیشتر از یک دهه است که حتی یک قطره باران هم ندیده اند. این بیابان که به معنای واقعی بی آب و علف است، مکانی جذاب برای گردشگران نیست و حتی جایی نیست که گردشگری در آن پای بگذارد و تنها شاید ماجراجوها از آن دیدن نمایند. اما با این وجود مجسمه سازی این نقطه بسیار خاص را برای ساخت مجسمه دست غول پیکرش انتخاب کرد. مجسمه دست صحرا حدود 11 متر ارتفاع دارد. این دست نمادی از قربانیان شکنجه و بی عدالتی در حکومت نظامی شیلی است و نشان می دهد که عشق همیشه در برابر شیاطین پیروز است. متاسفانه مجسمه دست های صحرا در جایی بنا نشده که هرکسی از کنارش عبور کند تا بتواند آن را ببیند. 

    دست های صحرا

    8- مجسمه مرد آویزان

    چنانچه مقصد سفر شما شهر قدیمی پراگ بود و در یکی از خیابان ها با مردی مواجه شدید که با یک دست میله ای را گرفته و آویزان است، نگران نباشید چرا که تنها مجسمه است. در واقع این مجسمه تا به امروز باعث شده که چندین نفر از گردشگران بیگانه با این محله با دیدن آن با پلیس و یا خدمات اجتماعی تماس بگیرند و اطلاع دهند که فردی قصد خودکشی دارد و یا در دردسر افتاده است. این مجسمه "زیگموند فروید" است که به دست دیوید چرنی ساخته شده است که بیانگر ترس از مرگ فروید می باشد. چرنی با کارهای خاص و فوق العاده عجیبش شناخته شده است. او یک بار یک تانک بازمانده از شوروی را صورتی رنگ کرد و برای اینکار زندانی هم شد. 

    مجسمه مرد آویزان

    9- آناناس دانمور

    نجیب زاده به نام "دانمور" که به شدت علاقه به میوه آناناس داشت، در سال 1761 برای ساخت خانه تابستانی خود از طرح آناناس استفاده کرده است. در آن زمان آناناس میوه ای ناشناخته و بسیار عجیب در اسکاتلند بود و مردم نیز از دیدن این خانه متعجب می شدند. ارتفاع این سازه 11 متر می باشد. در این خانه گلخانه ای وجود داشت که مختص به پرورش میوه های گرمسیری به ویژه آناناس بود.

    آناناس دانمور

    10- کتابخانه غرق شده

    سازه ای عجیب در بیرون کتابخانه ویکتوریا وجود دارد که در حال غرق شدن به نظر می رسد. این یک کتابخانه به سبک باستانی است که در حال غرق شدن در زمین می باشد. این بنا با پهنای 7 متر یکی از چندین نمونه مشابه است که در نقاط مختلف دنیا ساخته شده اند که همگی نمایانگر ضعف و گذرا بودن بشریت هستند. این سازه معنی دیگری هم می تواند داشته باشد. کتابخانه ای که از بین می رود و دانش هم به نحوی با آن از بین می رود و یا حتی تمدنی که روی تمدن های قدیمی شکل می گیرد و چشم اندازی از امید را زنده می کند. 

    کتابخانه غرق شده

    برای اطلاع از شرایط ویزای شنگن می توانید به وبسایت آژانس مهرپرواز مراجعه نمایید. شما با داشتن ویزای شنگن و نیز خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل که تمامی این کارهای زمان بر را همکاران ما در مهرپرواز برای شما انجام می دهند، می توانید به تمامی شهرهایی که به ویزای شنگن نیاز دارند سفر کنید و از جاذبه های دیدنی آنها نهایت لذت را ببرید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW