021-88507190

جشنواره میمون ها در لوپبروی تایلند

رویدادها و فستیوال ها پ.هنرکار 01 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جشنواره های جالب و عجیب همراه با قدمتی زیاد در سراسر دنیا برگزار می شود. حتما با شنیدن جشن میمونها تعجب کرده اید اما این جشنواره از جمله مراسمهای عجیب است که در تایلند برگزار می شود. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با این جشن آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنواره های جالب و عجیب همراه با قدمتی زیاد که برخی ریشه مذهبی دارند در سراسر دنیا برگزار می شود. حتما با شنیدن جشن میمونها تعجب کرده اید اما این جشنواره از جمله مراسمهای عجیب است که در تایلند برگزار می شود. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با این جشن آشنا شوید.

    استقبال و پذیرایی از میمون ها

    برای شروع باید گفت این جشن در یکی از شهرهای تایلند به نام لوپبوری ( Lopburi ) با فاصله 150 کیلومتر از بانکوک پایتخت این کشور برگزار می شود. در این جشن که در یکشنبه ماه نوامبر برگزار می شود از 3 هزار میمون در این شهر با انواع غذاهای مختلف پذیرایی می شود که البته جای تعجب زیاد دارد.

    این جشن به افتخار میمون های ماکاک که نوعی بوزینه است برگزار می شود. اینطور که به نظر می رسد این میمونها روابط خیلی خوب با آدمها به خصوص مردم تایلند دارند. مردم شهر نیز برای اجرای این مراسم سنگ تمام می گذارند و کاری می کنند تا حسابی به این میمونها خوش بگذرد. 

    بیش از 2 تن از انواع خوراکیهای جورواجور و میوه که به زیبایی طراحی و چیده شده است برای میمونها تهیه می شود تا آنها به هر گونه که مایل هستند از خوراکیها بخورند و کسی نیز نمی تواند به آنها اعتراض کند.

    جشنواره میمون ها،تایلند-مهرپرواز

    آشنایی با جشن میمون ها در تایلند 

    میمون ها در لوپبوری دارای اهمیت  زیادی هستند به طوری که سمبل شهر لوپبوری  محسوب شده و در گوشه و کنار این شهر انواع تندیس های غول پیکر میمونها مشاهده می شود. نکته جالب این است که این میمونها در خیابانهای شهر هم مشاهده می شوند و تبحر خاصی در ربودن کیف و وسایل مردم را دارند و از همه جالب تر اینکه مردم این شهر با این مسئله کنار آمده اند و به شکل مسالمت آمیز پذیرای آنها در شهر خود می باشند.

    در مورد تاریخچه اولین مراسمی که برای میمونها برگزار شده باید گفت که فردی محلی به نان یونگ یوث کیتاوانانوسنت Yong Yuth Kitawananusont اولین فردی بود که ایده برگزاری این مراسم را مطرح کرد.  او صاحب مسافرخانه لوپبوری ( Lopburi) بود که درست در رو به روی مسافر خانه او یک مجسمه بزرگ میمون به چشم می خورد که به علت وجود این مجسمه که نوعی سمبل شهر محسوب می شود این فرد توانسته بود در زمینه جذب گردشگر به مسافرخانه خود بسیار موفق باشد.

    او این موفقیت را حاصل وجود مجسمه میمونها دانست و در نتیجه تصمیم گرفت برای میمون ها بوفه ای بسازد. در سال ۱۹۸۹ اولین جشن میمون ها برگزار شد و در سالهای بعد نیز این مراسم ادامه پیدا کرد.بنا بر اتفاق پادشاه تایلند در سال ۲۰۱۵ میلادی در ماه اکتبر از دنیا دفت و به همین دلیل مردم تصمیم گرفتند مراسم به گونه ای متفاوت برگزار کنند. در مراسمی که در آن سال برگزار شد از تعداد بیشتری میمون پذیرایی شد و حدود 3 کامیون میوه برای مراسم در نظر گرفته شده بود.

    جشنواره میمون-ها-تایلند،مهرپرواز

    قبل از اجرای مراسم جشن میمونها

    برای برگزاری این جشن روی ۳۵ میز پارچه های قرمز می گذارند و این میزها در 3 محل مختلف که محل تجمع میمونه است قرار می گیرند از جمله: پرا پرانگ سام یوت (Phra Prang Sam Yot) ، سیتی شراین (City Shrine) و نواحی پایین شهر.غذا و میوه های جشن به مقدار زیادی است که به شکلهای مختلف تزیین شده تا میهمانان از آنها میل کنند ولی در انتهای مراسم همه چیر به شکل غافل گیر کننده ای اتفاق می افتد.

    جشنواره میمون ها-تایلند،مهرپرواز

    روز برگزای جشن میمونها 

    در ساعت 10 صبح همراه با موسیقی و رقص مراسم آغاز می شود و همه ساکنان شهر به میهمانی فرا خوانده می شوند. جوانان نیز با لباسهای شبیه میمون و ماسکهای میمون به جشن و پایکوبی می پردازند.بعد از سخنرای شهردار شهر میمون ها به سمت مراسم دعوت می شوند و مراسم به افتخار آنها ادامه پیدا می کند.در ابتدا میمونهای از این مراسم تعجب میکنند و برای خوردن میوه و غذا خجالت می کشند اما بعد به طرز جالبی رفتار خوبی دارند و مشغول خوردن غذاها می شوند. ( برای آگاهی از قیمت تورها از جملهتور تایلند با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.)

    جشنواره میمون-ها-تایلند،مهرپرواز

    خوراکی های و غذاهای جشن میمون ها

    غذای میمونها 90 درصد شامل میوه و حبوبات و تنها 10 درصد گوشت است به همین دلیل بیش از 2 تن میوه و گل مانند گل آفتابگردان و برگ و ریشه گیاهان برای مراسم تهیه می شود. برای گوشت نیز جوجه پرنده ها، مارمولک ها، قورباغه ها و تخم ماهی ها بر روی میزها به چشم می خورد.جالب است بدانید که در این مراسم آشپز نیز وجود دارد و انواع غذاها از جمله برنج و سالاد میوه گرمسیری نیز برای جشن تهیه و طبخ می شود.

    پایان جشن میمون ها

    مهیج ترین و جذابترین قسمت مراسم در انتهای آن اتفاق می افتد. در انتهای مراسم میمونهایی که غذای کافی خوردند شروع به بازیگوشی کرده و غذا و میوه ها را به سمت همدیگر پرتاب می کنند و شروع به رقص می کنند و هیاهو و همهمه در فضا ایجاد می کنند.

    پس از خرابکاری و پرتاپ غذا و شیطنت میمونها و خالی کردن غذا روی زمین و زمانی که دیگر سیر و خسته شدند با پریدن بر روی شاخه درختها و رفع خستگی پایان مراسم را اعلام می کنند. بعد از آن نیز میزبانها مشغول نظافت شهر می شوند و به این گونه مراسم به پایان می رسد.(مجله گردشگری مهرپروزا را دنبال کنید.)

     جشنواره میمون ها-تایلند،مهرپرواز
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW