021-88507190

بهترین غذاهایی که می توانید در ازمیر امتحان کنید

گردشگری م.مقیمی 05 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در مروارید دریای اژه یعنی شهر ازمیر تنوع غذایی بسیار بالایی وجود دارد و شما با هر ذائقه ای که داشته باشید، یک غذای لذیذ در رستوران های ازمیر پیدا می کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در مروارید دریای اژه یعنی شهر ازمیر تنوع غذایی بسیار بالایی وجود دارد و شما با هر ذائقه ای که داشته باشید، یک غذای لذیذ در رستوران های ازمیر پیدا می کنید که هرچه از آن بخورید، سیر نشوید و باز هم دلتان از همان غذا بخواهد! در این شهر زیبا همه نوع غذا و دسری وجود دارد که با طعم و عطر بی نظیرشان هوش را از سر هر کسی می برند! در ادامه بهترین غذاهایی که می توانید در ازمیر امتحان کنید را به شما معرفی می کنیم.
    مزه (پیش غذا)
    مزه یا همان پیش غذای ترکی یکی از محبوب ترین خوراکی های ازمیر است که به هیچ عنوان نمی توان از آن ساده گذشت. رستوران ینگچ یکی از بهترین رستوران های تور ارزان ازمیر است که می توان در آن یک مزه با کیفیت و لذیذ خورد. در منوی رستوران ینگچ تنوع زیادی از پیش غذاهای متنوع وجود دارد و در آن می توان انواع خوراکی های خوشمزه را میل کنید.

    مزه ازمیر

    غذاهای دریایی ازمیر
    معمولا در هر شهر ساحلی تنوع غذاهای دریایی زیاد است، اما ازمیر از همه شهرهای ساحلی ترکیه در این مسئله پیشی گرفته است و غذاهای دریایی بی نظیری در آن سرو می شود. به شما توصیه می کنیم که با سفر به ازمیر به رستوران آکینین یری (مشهورترین رستوران غذاهای دریایی ازمیر) سر بزنید و یک غذای خوشمزه دریایی را از منوی جذاب آن سفارش دهید و از طعم بی نهایت لذیذ آن شگفت زده شوید.

    غذاهای دریایی ازمیر

    گوزلمه ازمیر
    گوزلمه یک غذای ساده سردستی است که از چند لایه خمیر با محتویات مختلف تشکیل شده است. جالب است که بدانید در ازمیر بیش از 700 مدل گوزلمه طبخ می شود که هر کدامشان طعم و مزه مختص به خودشان را دارند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در مدت زمان اقامتتان در ازمیر تا می توانید انواع مختلف گوزلمه را امتحان کنید که بعد از برگشتتان به خانه دیگر نمی توانید چنین غذایی هایی را در هیچ شهر دیگری در دنیا پیدا کنید.

    گوزلمه ازمیر

    ماهی کبابی ازمیر
    اصلا مگر می شود که به ازمیر سفر کنید و ماهی کبابی های خوشمزه اش را امتحان نکنید؟ به شما توصیه می کنیم که برای اولین وعده غذاییتان در ازمیر مستقیم به رستوران دنیز بروید و ماهی کبابی های آن را امتحان کنید. چراکه این رستوران به خاطر ماهی کبابی های لذیذش مشهور شده است و به نوعی بهترین رستوران ازمیر برای خوردن ماهی کبابی به حساب می آید.

    ماهی کبابی ازمیر

    کاتمر ازمیر
    کاتمر نوعی خمیر کره ای است که با پنیر، جعفری یا گوشت چرخ کرده پر می شود و طعم بسیار لذیذی دارد. در کشور ترکیه کامترهای اورلا بسیار مشهور است. اورلا یکی از شهرهای نزدیک به ازمیر و یکی از جاذبه های گردشگری ازمیر است که حدودا به اندازه نیم ساعت رانندگی با ازمیر فاصله دارد و کاتمرهای بسیار خوشمزه ای در رستوران های آن طبخ می شود. به شما توصیه می کنیم که اگر در زمان اقامتتان در ازمیر زمان کافی داشتید و هوس امتحان کردن کاتمر به سرتان زد، حتما از اورلا دیدن کنید و یک کاتمر خوشمزه در رستوران اگنین لاله کاتمرسیسی میل کنید.

    کاتمر ازمیر

    اختاپوس کبابی
    رستوران ماورا یکی از بهترین رستوران های ازمیر برای سرو غذاهای دریایی است. خاص ترین غذای این رستوران، اختاپوس کبابی است که البته شاید خوردن آن برای ذائقه ما ایرانیان کمی سخت باشد! به هر حال اگر دوست داشتید که یک طعم جدید را امتحان کنید، می توانید از منوی این رستوران در ازمیر یک اختاپوس کبابی سفارش دهید!

    اختاپوس کبابی

    شامبالی
    شامبالی یک شیرینی خوشمزه است که از آرد سمولینا، ماست و شکر درست می شود و در شکر و بادام غلتانده می شود. یک قنادی به نام مشور هیسارونو شامبالیسیسی در ازمیر وجود دارد که از سال 1942 تا کنون این شیرینی های خوشمزه را با خامه به فروش می رساند. توصیه ما به شما این است که حتما در مدت زمان اقامتتان در تور ترکیه و شهر ازمیر این شیرینی های خوشمزه را امتحان کنید.
    نان خامه ای ازمیر
    نان خامه ای یکی از شیرینی هایی است که بین ما ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی است. اما طعم همه شیرینی خامه ای های زندگیتان را فراموش کنید و شیرینی خامه ای قنادی ریحان پاستانسی را در ازمیر امتحان کنید. در این قنادی نان خامه ای های بسیار خوشمزه ای درست می شود که روی آن ها سس شکلات هم دارد و طعم و مزه بی نظیری دارند. 

    نان خامه ای ازمیر

    لور تاتلیسی
    در ازمیر قنادی ها و شیرینی فروشی های بسیار خوبی وجود دارد. یکی از این قنادی ها قنادی شورتان پاستانسی است که به خاطر یک نوع شیرینی به نام لور تاتلیسی شهرت بسیار زیادی در ازمیر پیدا کرده است. لور تاتلیسی یک نوع شیرینی است که با نوعی پنیر به نام پنیر لور درست می شود و در تهیه آن یک نوع شربت شیرین نیز استفاده می شود و به همین دلیل حالت مرطوبی دارد.
    گوشت کبابی ازمیر
    اگر از غذاهای دریایی خیلی خوشتان نمی آید، بهتر است که گوشت کبابی های خوشمزه ازمیر را امتحان کنید. برای خوردن یک گوشت کبابی بی نظیر در ازمیر می توانید به رستوران تاواجی رسپ اوستا بروید. در این رستوران انواع کباب ها، بره کبابی و چنجه های بسیار لذیذ طبخ می شود که حتما باید در مدت زمان اقامتتان در ازمیر حداقل یکی از آن ها را امتحان کنید.پیشنهاد ما به شما تور لحظه آخری ازمیر است. برای رزرو تور ارزان ازمیر می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    گوشت کبابی ازمیر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW