021-88507190

همه چیز در مورد شهر درختان در چین

گردشگری م.مقیمی 16 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
گر برایتان جالب شده که جریان ساخت شهر درختان در چین چیست و قرار است که چه ویژگی هایی داشته باشد و چه ظاهری داشته باشد، با ما همراه باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر درختان در چین
    چین همیشه از آن کشورهایی بوده است که در مباحث مختلف شهری پیشرو بوده است. همیشه از نظر جذابیت اماکن دیدنی، اماکن تفریحی، امکانات رفاهی و همین طور امکانات تفریحی حرف های زیادی برای گفتن داشته است. این بار هم بار دیگر با شروع طراحی و ساخت یک منطقه جذاب در چین، بار دیگر نام این کشور بر سر زبان ها افتاده است. منطقه ای که از آن حرف می زنیم، شهر درختان نام گرفته است و همان طور که از نامش بر می آید، قرار است شهری باشد که درست مثل جنگل پر از درخت است و هوایش مثل جنگل تازه و پر از اکسیژن است. اگر برایتان جالب شده که جریان ساخت شهر درختان در چین چیست و قرار است که چه ویژگی هایی داشته باشد و چه ظاهری داشته باشد، با ما همراه باشید.

    شهر درختان در چین

    داستان طراحی و ساخت شهر درختان در چین از کجا شروع شد؟
    همه شما می دانید که داشتن فضای سرسبز شهری برای خیلی از افراد آرزویی بوده است و در خیلی از شهرها و کشورهای دنیا تحقق نیافته است. این روزها کار به جایی رسیده است که از هر متر مربعی در شهر برای ساختن یک ساختمان و برج استفاده می شود و فضای سبز شهرها کمتر و کمتر شده است. در جریان طراحی و ساخت شهر درختان در چین، سوال اینجا بود که در یک جای محدود چگونه می توان شهری را طراحی کرد که فضای سبز بیشتری داشته باشد؟ در اینجا بود که ایده ساخت شهر درختان در چین شکل گرفت و جالبیش این بود که طراحان چینی متفاوت از همیشه فکر کردند که به جای قرار دادن فضای سبز در سطح افقی، شهر را به صورت عمودی بسازند و پارک های سرسبز در را در طبقات شهر عمودی بسازند!

    داستان طراحی و ساخت شهر درختان در چین از کجا شروع شد

    در شهر درختان در چین چه فضاهایی در نظر گرفته شده است؟
    ساخت و ساز در شهر درختان در چین که از جاذبه های گردشگری چین نیز محسوب خواهد شد، شروع شده است و قرار است که در آن اداره ها، خانه ها، هتل ها، بیمارستان ها و مدرسه هایی ساخته شود که همه شان با درختان و گیاهان سرسبز پوشیده شده باشند. شهر درختان در چین با نام شهر جنگلی لیوژو نیز شناخته می شود و محل قرارگیریش هم در جنوب چین است. قرار است که این شهر جنگلی در چین به کم شدن بحران آلودگی هوا در چین کمک کند. شاخ و برگ درختان این شهر جنگلی قرار است که 57 تن از آلودگی های هوابرد را به خودشان جذب کنند و حدود 900 تن اکسیژن را در طول سال تولید کنند. شهر درختان در چین که توسط یک معمار ایتالیایی به نام استیفانو بوئری (Stefano Boeri) طراحی شده است، قرا است که در مجموع 40،000 درخت را درخود جای دهد و بیشتر از 1 میلیون گیاه در 100 گونه مختلف در آن کاشته شود. این شهر جنگلی در چین قرار است که محل زندگی جمعیتی حدود 30،000 نفر باشد و فضاهای سرسبز کل ساختمان های آن را احاطه کنند.

    در شهر درختان در چین چه فضاهایی در نظر گرفته شده است

    شهر درختان در چین چه ویژگی های دیگری دارد؟
    البته طراحی و ساخت شهر درختان در چین فقط محدود به استفاده از گیاهان و درختان در طبقات این شهر عمودی نمی شود. بلکه قرار است که ساختمان های آن با استفاده از انرژی ژئوترمال (انرژی وابسته به حرارت مرکزی زمین) خنک شوند و انرژی مصرفیشان هم توسط پانل های انرژی خورشیدی که روی سقفشان نصب می شود، به دست بیاید. گفته می شود که هر ساله تا 10،000 تن دی اکسید کربن هوا در این شهر جذب درختان خواهد شد. از طرفی این شهر فقط محل سکونتی برای انسان ها به حساب نمی آید و قرار است که زیستگاه پرندگان، حشرات و پستانداران کوچک هم باشد. جالب است که بدانید تخمین زده شده است که کار ساخت شهر درختان در چین در سال 2020 به اتمام می رسد.همان طور که دیدید شهر درختان در چین ویژگی های مثبت زیادی دارد که باعث بهبود شرایط زیست محیطی چین می شوند. به نظر می رسد که طراحی و ساخت چنین شهری باعث ارتفای وضعیت طراحی های شهری آینده در کشورهای دیگر دنیا هم بشود و طرح آن الهام بخش طراحان شهری کشورهای مختلف دنیا برای طراحی مجموعه های مسکونی جدید باشد. در پایان لازم به ذکر است که اگر شما هم تمایل به سفر به کشور چین دارید، می توانید برای رزرو تور چین با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    شهر درختان در چین چه ویژگی های دیگری دارد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW