021-88507190

همه چیز درباره غارهای داملاتاش و دیم در تور آلانیا

گردشگری م.مقیمی 01 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره غارهای داملاتاش و دیم در تور آلانیا

    آلانیا شهر بسیار زیبایی است که گذشته از جاذبه های گردشگری جالب و دیدنی که دارد، دو غار بسیار زیبا و شگفت انگیز را هم در خود جای داده است. این دو غار که با نام غارهای داملاتاش و دیم شناخته می شوند، فضای بسیار جالبی دارند و واقعا ارزش این را دارند که شما بخشی از زمان اقامت تان در تور آلانیا را به بازدید از آن ها اختصاص دهید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با غارهای داملاتاش و دیم آلانیا آشنا کنیم و بیشتر از حال و هوای آن ها تعریف کنیم.

    غار داملاتاش آلانیا

    غار داملاتاش در مرکز شهر آلانیا واقع شده است و دقیقا در غرب قلعه تاریخی آلانیا قرار گرفته است. غار داملاتاش را در سال 1948 میلادی کشف کرده اند و به نظر می رسد که محلی برای حفاری سنگ هایی بوده است که از آن ها برای ساخت بندر استفاده می شده است. در ورودی غار داملاتاش آلانیا، یک گذرگاه وجود دارد که 50 متر طول و 15 متر چهنا دارد که اگر آن را طی کنید، به یک اتاق با سقف بلند می رسید و از آنجا می توانید به انتهای غار بروید.
    غار داملاتاش فقط به خاطر زیبایی بی اندازه اش نیست که مشهور شده است، بلکه نیمی از محبوب بودن خود را مدیون هوایی است که در آن جریان دارد و می گویند برای بیماری آسم مفید است! خیلی از بیماران آسم از سراسر جهان به آلانیا سفر می کنند تا در یک دوره درمانی 21 روزه قرار بگیرند و از هوای داخل غار داملاتاش در جهت درمان بیماری آسم استفاده کنند. 
    دمای فضای داخلی غار داملاتاش در سراسر سال یکسان است و همیشه 22 درجه سانتیگراد است و رطوبت 95 درصدی دارد. نکته جالب درباره هوای داخل غار داملاتاش این است که از 71 درصد نیتروژن و 20.5 درصد اکسیژن تشکیل شده است و کربن دی اکسید بسیار جزئی دارد و یک درصد هم مواد یونی رادیواکتیو در آن وجود دارد. 
    در نهایت از مفید بودن غار داملاتاش برای موارد پزشکی که بگذریم، می بینیم که این غار هم زیباست و هم دسترسی بسیار خوبی دارد و با وجود همه این ها، مشخص است که غار داملاتاش به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا  شناخته می شود. لازم به ذکر است که ورودی غار داملاتاش 6 لیره است و شما می توانید در بین ساعات 9 صبح تا 7 بعد از ظهر از آن بازدید داشته باشید.


    غار داملاتاش آلانیا

    غار دیم آلانیا

    غار دیم آلانیا در فاصله 11 کیلومتری مرکز شهر آلانیا واقع شده است و در کوهستان های اطراف آلانیا قرار گرفته است. ارتفاع غار دیم آلانیا از سطح دریا، 232 متر است و درست در دامنه غربی کوه جبل راس که 1691 متر ارتفاع دارد، قرار گرفته است. غار دیم در سال 1986 میلادی توسط کارشناسان و غارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است. اما شواهد مبنی بر این هستند که روستاییان اطراف غار دیم آلانیا، از قبل تر از این حرف ها از وجود این غار مطلع بوده اند و حتی یک سری از شکارچیان و چوپانان از بخش هایی از غار دیم آلانیا به عنوان سرپناه استفاده می کرده اند.
    طول غار دیم آلانیا به 360 متر می رسد و ارتفاع و پهنای آن هم چیزی حدود 10 تا 15 متر است. در قسمت انتهایی غار دیم آلانیا، یک دریاچه کوچک وجود دارد که مساحتش به 200 متر مربع می رسد و به این دلیل این دریاچه تشکیل شده است که زیر دریاچه، سنگ غیر قابل نفوذی وجود دارد و به همین دلیل است که آب در این دریاچه جمع شده است و از صخره زیر آن عبور نکرده است. 
    غار دیم دومین غار بزرگ ترکیه است که بازدید از آن برای عموم آزاد است. نکته مهمی که برای بازدید از غار دیم آلانیا وجود دارد، این است که جاده آن کوهستانی است و بهتر است که شما با همراهی با یک تور گردشگری این مسیر را طی کنید تا دچار دردسر نشوید و به راحتی به غار دیم آلانیا دسترسی پیدا کنید. با همه این اوصاف، توصیه ما به شما این است که حتما در تور آلانیا از هر دو غار داملاتاش و دیم دیدن کنید. برای رزرو تور ارزان آلانیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    غار دیم آلانیا

    غار دیم آلانیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW