021-88507190

برای سفر نوروزی آنتالیا، استانبول یا ازمیر کدامیک؟

گردشگری مهرپرواز 21 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهرهای استانبول، ازمیر و آنتالیا از جمله مقاصد محبوب ایرانیان هستند که هر کدام هر ساله در نوروز مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند که در این مطلب به مقایسه آن ها پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    یکی از بهترین مقاصد سفرهای نوروزی بین ایرانیان، ترکیه است. شهرهای مختلفی در ترکیه وجود دارند که هر کدام به واسطه جذابیت‌های خاص، هر ساله مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند. اما تا چه اندازه با شهرهای مختلف ترکیه آشنایی دارید؟ شهرهای استانبول، ازمیر و آنتالیا از جمله مقاصد محبوب ایرانیان هستند که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راجع به این سه شهر بیشتر صحبت کرده و ویژگی‌های هر کدام را بر شماریم با خواندن این مقاله می‌توانید انتخاب کنید که بین تور آنتالیا، ازمیر و تور استانبول نوروز 1403 کدام برای شما مناسب‌تر خواهد بود. پس اگر قصد سفر به ترکیه در نوروز را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

    شهر استانبول ترکیه

    شهر استانبول ترکیه

    چرا به استانبول سفر کنیم؟

    استانبول بزرگترین شهر در کشور ترکیه است. این شهر اگرچه پایتخت ترکیه محسوب نمی‌شود اما یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی و البته تجاری ترکیه است. قرارگیری این شهر در مسیر تنگه بسفر و واقع شدن آن در بین قاره اروپا و آسیا، باعث شده تا موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی داشته باشد. جمعیت حدودی استانبول 15 میلیون نفر بوده و تقریبا 20 درصد جمعیت ترکیه در این شهر زندگی می‌کنند. از نظر جمعیت، این شهر پانزدهمین شهر جهان و پرجمعیت‌ترین شهر در قاره اروپا است. در زمستان شاهد بارش‌های مکرر و در تابستان شاهد بارندگی کم و هوای نسبتا خشکی در این شهر هستیم. اما به نظر شما چرا تور استانبول نوروز 1403 را می‌توان انتخابی جذاب و هیجان‌انگیز دانست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین جاذبه‌های گردشگری تور استانبول نوروز 1403 آشنا شوید.

    زیباترین سواحل را در استانبول بیابید

    همانطور که می‌دانید، استانبول یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است و شما می‌توانید سواحل بسیار زیبایی را در حین سفر با تور استانبول نوروز 1403 بیابید. در این سواحل غروب آفتاب زیباتر از هرجایی و آب بسیار زلال و شفاف است. در ادامه مشهورترین سواحل استانبول را نام می‌بریم تا بتوانید تفریحات آبی بی‌نظیری را تجربه کنید.

    ساحل بورک

    این ساحل از جمله معروف‌ترین سواحل ترکیه است که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. ساحل بورک برای تفریحات آبی بسیار مناسب است و دارای امکانات زیادی در این زمینه می‌باشد. اگر قصد شنا کردن را دارید، می‌توانید روی ساحل بورک حساب ویژه‌ای باز کنید. زیرا آب ساحل بسیار شفاف بوده و عمق حدودی صد متر دارد. این عمق کم، ساحل بورک را برای شنا بسیار مناسب کرده است.

    ساحل تروبلو

    این ساحل هم می‌توانید یکی از بهترین سواحلی باشد که در تور استانبول نوروز 1403 می‌توانید به آن جا بروید. رستوران‌های فوق‌العاده با غذاهای ترکی، موسیقی زنده به همراه ساحلی زیبا در تروبلو منتظر شما است.

    ساحل دالیا

    این ساحل هم بسیار پرطرفدار بوده و بسیاری از مسافران نوروزی خواهان اقامت در دالیا هستند. تفریحات دریایی به همراه ورزش‌های ساحلی مانند موج سواری و والیبال ساحلی، از جمله تفریحاتی است که شما می‌توانید در ساحل دالیا و در تور استانبول نوروز1403 تجربه کنید.

    گذری بر موزه‌هایی بی‌نظیر استانبول

    علاوه  بر تفریحات آبی هیجان‌انگیز شما می‌توانید به موزه‌ها و گالری‌های هنری هم در تور استانبول نوروز 1403 سر بزنید. از جمله موزه‌های مشهور این شهر موزه کاخ توپکاپی استانبول، موزه پرا استانبول، موزه هنرهای مدرن استانبول و موزه مادام توسو استانبول  از جمله موزه‌های مشهور این شهر هستند.

    مراکز خرید معتبر استانبول

    اگر اهل خرید هستید، قطعا استانبول برای شما شهری بسیار جذاب خواهد بود. در این شهر می‌توانید انواع مراکز خرید مدرن و سنتی را مشاهده کنید. علاوه بر این اگر به دنبال کالاهایی با برندهای معتبر هستید هم می‌توانید انواع برندهای مشهور جهانی را در پاساژ‌های این شهر بیابید.

    شلوغی زیاد استانبول

    با وجود تمام ویژگی‌های مثبتی که این شهر دارد، ترافیک آن سرسام آور است. همانطور که اشاره کردیم حدود 20 درصد جمعیت ترکیه در استانبول ساکن هستند. به همین دلیل ممکن است شلوغی و ترافیک زیادی را در شهر تجربه کنید. بنابراین اگر خیلی شلوغی شما را آزار می‌دهد تا حدی که می‌توانید جاذبه‌های استانبول را نادیده بگیرید، می‌توانید به فکر تور آنتالیا نوروز 1403 یا تور ازمیر نوروز 1403 باشید.

    چرا آنتالیا را انتخاب کنیم؟

    یکی دیگر از شهرهای مشهور ترکیه آنتالیا است. اما چرا به آنتالیا سفر کنیم؟ این شهر در بخش غربی ترکیه قرار دارد و یکی از مناسب‌ترین مقاصد برای افرادی است که به دنبال تفریحات ساحلی و طبیعت‌گردی هستند. در این شهر مناطقی مانند منطقه لارا، سیده و کمر شهرت بیشتری نسبت به سایرین دارند.

    تلکابین آلانیا در نزدیکی آنتالیا

    تلکابین آلانیا در نزدیکی آنتالیا

    آمفی تئاتر آسپندوس

    این آمفی تئاتر در قسمت شرقی آنتالیا و در بخش تاریخی به نام سریک قرار گرفته است. هنگام بازدید از آسپندوس شما با مهم‌ترین وقایع تاریخ ترکیه آشنا خواهید شد. این آمفی تئاتر به همراه مناطق کناری آن، در فهرست آثار یونسکو ثبت جهانی شده است.

    دروازه هادریان

    این دروازه با نام اوچ قاپیلار هم مشهور است. اوچ قاپیلار یا هادریان در گذشته بخشی از دیوار عظیمی بوده که سرتاسر شهر سریک را در بر گرفته بوده است. جنس دیوار از سنگ مرمر است و در بافت آن سه قوس چشم‌نواز به وجود آمده است. نام هادریان در واقع برگرفته از نام امپراطور روم به نام هادریانوس است.

    آبشار دودن

    در تور آنتالیا نوروز 1403 می‌توانید آبشارهای متعددی را ببینید. در میان این آبشارها دودن از سایرین مشهور‌تر است. این آبشار از تجمع چندین آبشار دیگر در کنار هم به وجود آمده و برای بازدید از آن باید تقریبا دوازده کیلومتر به قسمت شمال شرقی شهر بروید.

    تفریحات آنتالیا

    تفریحات آنتالیا

    پارک آبی لند آف لجندز

    همانطور که گفتیم یکی از جذابیت‌های تور آنتالیا نوروز 1403 تفریحات آبی متعددی است که می‌توانید در پارک‌های آبی این شهر داشته باشید. از جمله مشهورترین پارک‌های آبی آنتالیا شامل آکوا، ریکسوس پرمیوم، لند آف لجندز و ددمان هستند. اما در میان همه این پارک‌ها، لند آف لجندز از سایرین مشهورتر است.

    ساحل کنیالتی

    در میان سواحل متعددی که در آنتالیا وجود دارد، ساحل کنیالتی از سایرین محبوب‌تر است. این ساحل دارای فضایی رمانتیک و بسیار تمیز، رستوران‌های متعدد، مراکز تفریحی و... است.

    موزه آنتالیا

    در شهر آنتالیا می‌توانید علاوه بر سواحل زیبا و طبیعت دل‌انگیز از موزه‌های متعددی نیز بازدید کنید. موزه آنتالیا مشهورترین موزه این شهر است. وسعت این موزه بسیار زیاد بوده و حدود 13 سالن دارد. این موزه با نام موزه باستان شناسی آنتالیا نیز مشهور است.

    پارک ملی کوپرولوکانیون

    این پارک آبی یکی از بزرگترین پارک‌های آبی آنتالیا با مساحت 366 کیلومتر مربع است. سواحل زیبا به همراه جنگل‌های متعدد باعث شده تا این پارک جذابیت زیادی برای مسافران داشته باشد.

    ساحل شهر قدیمی آنتالیا

    ساحل شهر قدیمی آنتالیا

    ازمیر مقصد جذابی برای گردشگران

    پکیج تور ازمیر نوروز 1403 یکی دیگر از تورهای پرطرفدار بوده که انتخاب بسیاری از گردشگران است. ازمیر در قسمت غربی کشور ترکیه قرار داشته و از جنبه‌های مختلفی با استانبول تفاوت دارد. در ازمیر بر خلاف استانبول شما بیشتر مردم بومی ترکیه را  می‌بینید و زندگی سنتی در این شهر جریان دارد. این در حالیست که در استانبول زندگی مردم مدرن‌تر و ازدحام جمعیت نیز بیشتر است. در ازمیر سکوت و آرامش خاصی حاکم است و خبری از آن همه سر و صدا و شلوغی نیست.

    اگر می‌خواهید به ازمیر بروید، سعی کنید زمان‌بندی مناسبی را برای برنامه خود لحاظ کنید. زیرا این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی فراوانی است. در ادامه به برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر اشاره خواهیم کرد.

    شهر ازمیر ترکیه

    شهر ازمیر ترکیه

    ازمیر آگورا

    این منطقه از ازمیر، در واقع جزو آثار تاریخی به شمار می‌آید. ازمیر آگورا در زمان‌های گذشته در مهم‌ترین جاده تجاری جهان یعنی راه ابریشم قرار داشته است. از این رو منطقه مهمی به شمار می‌آمده و اکنون نیز آثار تاریخی به جای مانده از بازار باستانی این شهر وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند. جالب است بدانید که قدمت آثار به جا مانده از این آثار باستانی مربوط به دو هزار سال پیش است. یک کانال آبی نیز در بازار سنتی موجود بوده که هم اکنون نیز وجود دارد و می‌توانید از آن بازدید کنید.

    پاموکاله

    یکی از جاذبه‌های طبیعی ازمیر، پاموکاله است. این پدیده طبیعی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در تور ازمیر نوروز 1403 به آن سر بزنید. این پدیده طبیعی در واقع یک چشمه آب گرم بوده که به حالت پلکانی درآمده است. در مازندران هم پدیده طبیعی به نام باداب سورت وجود دارد که از نظر ظاهری به پاموکاله بسیار شبیه است. در پاموکاله ترکیب سنگ‌های سفید با آب جذابیت خاصی را به وجود آورده است. در قدیم پاموکاله محل استحمام بومیان این منطقه بوده اما با گذر زمان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

    بازار کمارالتی

    این بازار از جمله مشهورترین بازارهای سنتی ازمیر است. در این بازار می‌توانید انواع آبنبات‌ها و شیرینی‌های خوشمزه را بخرید و از مزه آن‌ها لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم حتما از آبنبات‌هایی که در بازار تهیه و فروخته می‌شوند، خرید کنید زیرا طعم بی‌نظیری دارند. علاوه بر این انواع زیتون‌های سبز و سیاه نیز در بازار به فروش می‌رسند که کیفیت بالایی دارند.

    روستای شیرینجه

    کوچه‌های قدیمی به همراه ساختمان‌هایی با معماری زیبا و دیدنی از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستا هستند. خانه‌های سنتی زیادی در سراسر روستا وجود دارند که می‌توانید با قدم زدن در روستا آن‌ها را ببینید. هر چه به بخش‌های بالاتر روستا نزدیک می‌شوید، زندگی سنتی‌تر شده و گویی به زمان گذشته سفر می‌کنید. در این روستا می‌توانید غذاهای محلی و نان‌های تنوری تازه نیز خریداری نمایید.

    تفریحات ساحلی

    در تور ازمیر نوروز 1403 می‌توانید از تفریحات آبی و ساحلی این شهر استفاده کنید. انواع امکانات تفریحی آبی برای مسافران در سواحل ازمیر فراهم آمده است. سواحل تمیز و آرام و به نسبت خلوت‌تر از سایر مکان‌ها از جمله جاذبه‌های ازمیر است.

    و در انتها…

    سفرهای نوروزی یکی از خاطره‌انگیز‌ترین سفرها در میان ما ایرانیان است. به همین دلیل لازم است تا در انتخاب مقصد برای سفرهای نوروزی دقت به خرج داده و مقصدی مناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. در ترکیه شهرهای زیادی برای گشت و گذار وجود دارد و هر ساله تورهای متعددی در نوروز برای ایرانیان ارائه می‌شود. اما تفاوت‌های زیادی بین شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد که باید قبل از سفر به آن جا بدانید. در این مقاله سه شهر توریستی مهم ترکیه به نام ازمیر، آنتالیا و استانبول را بررسی کرده و ویژگی‌های هر کدام را برشمردیم. با کمک این مقاله از آژانس مسافرتی مهرپرواز می‌توانید انتخاب کنید که کدام مقصد برای شما بهتر است. بنابراین اگر بین انتخاب تور استانبول نوروز 1403 یا تور آنتالیا و ازمیر برای نوروز مردد هستید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW