021-88507190

آب و هوای دبی در نوروز

گردشگری مهرپرواز 28 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ایام تعطیلات دبی به یکی از مقصدهای گردشگری بسیاری از ایرانی‌ها تبدیل می‌شود. آب و هوای دبی در عید نوروز و سایر ایام را در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در ایام تعطیلات دبی به یکی از مقصدهای گردشگری بسیاری از ایرانی‌ها تبدیل می‌شود. به طوری که بسیاری ترجیح می‌دهند در روزهایی که آب و هوای بسیاری از مناطق کشور هنوز در سرمای زمستان مانده است، به یک شهر گرمسیر مسافرت کنند. حال اگر این شهر از یک کشور خارجی با جاذبه‌های گردشگری متعدد هم باشد که مطمئنا طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. دبی تقریبا همه چیز را برای تور نوروز مهیا می‌کند تا از سفر خود در تعطیلات لذت ببرید. اما آب و هوای دبی در روزهای اول بهار چگونه است؟ آیا هوا گرم و شرجی است یا خنک و ملایم است؟ اگر قصد دارید در نوروز به این شهر سفر کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    قسمت مدرن شهر دبی

    قسمت مدرن شهر دبی

    میانگین دمای هوای دبی در کل سال

    به طور کلی این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری است که روزگاری بخش زیادی از آن بیابان بود. در بسیاری از روزهای سال، دارای رطوبت زیاد و دمای بالاست. اما خوشبختانه در زمستان هوا معتدل و مرطوب است. بنابراین اگر قصد شرکت در تور دبی نوروز 1403 را دارید، باید بگوییم در این ایام هوا خنک است و می‌توانید از پارک‌های آبی و سواحل زیبای این شهر لذت ببرید.

    در فصل تابستان هوای این شهر بسیار گرم است و بادهای تابستانی از آب‌های خلیج فارس و مستقیما از دریا به سمت شهر می‌وزد. در این ایام به دلیل گرم بودن شهر، تعداد مسافران اندک است و می‌توانید با هزینه کمتری هتل بگیرید. اما در ایام نوروز به دلیل افزایش جمعیت گردشگر در روزهای خوش آب و هوای دبی، هزینه سفر افزایش می‌یابد.

    به طور کلی در تمام کل سال، آفتاب به شدت بر سرزمین دبی می‌تابد و آسمان آبی و شفاف است. بیشتر روزهای بارانی این شهر از دسامبر تا مارس است. در آوریل که مصادف با فروردین است، احتمال بارش باران در این شهر کمتر است. بارورسازی ابرها یکی از راه‌های بارش در دبی است که آن را در ماه‌هایی که حجم گردشگران کمتر می‌شود، انجام می‌دهند.

    دمای هوای شهر دبی براساس ماه‌ها تغییر می‌کند و برخلاف ایران که فصل تعیین کننده دمای هواست، باید طبق ماه مارس و آوریل باشد.

    دمای هوای دبی در کل ماه‌های سال

    با وجودی که بسیاری از مردم علاقه زیادی به شرکت در تور دبی در اوایل بهار را دارند، اما برخی دیگر هم در سایر روزهای سال به این شهر سفر می‌کنند. به طور کلی بالاترین و کمترین دما در هر یک از ماه‌های این شهر عبارت است از:

    ماه حداکثر دما (سانتیگراد) حداقل دما (سانتیگراد)
    ژانویه 31 21
    فوریه 26 16
    مارس 28 19
    آوریل 33 22
    می 33 22
    ژوئن 40 28
    جولای 41 31
    اوت 41 31
    سپتامبر 39 29
    اکتبر 36 25
    نوامبر 31 21
    دسامبر 26 17

    دبی به طور کلی یک شهر گرم محسوب می‌شود که در مواردی دمای هوای آن حتی در 55 درجه سانتیگراد هم به ثبت رسیده است. در سردترین روزهای زمستان دمای این شهر 2 درجه سانتیگراد بوده است.

    دبی در شب

    دبی در شب

    آب و هوای شهر دبی در نوروز

    به محض پایان فصل زمستان، مردم این شهر شاهد افزایش مداوم دما هستند. بنابراین اگر با آژانس مهرپرواز به این شهر رفته‌اید، می‌توانید محل اقامت خود را در نزدیکی دریا انتخاب کنید و از قدم زدن شبانه در کنار ساحل لذت ببرید. هر چند در برخی از روزهای ابتدای بهار در این شهر بارندگی وجود دارد، اما بسیار نادر است و می‌توانید انتظار دمای بین 18 تا 38 درجه سانتیگراد را داشته باشید.

    در روزهای نوروز، بادهای شدیدی می‌وزد و در برخی از نقاط شهر ممکن با طوفان شن و گرد و غبار همراه شود. با این حال جای نگرانی نیست، چون شما می‌توانید به بهترین نقطه شهر بروید و اقامت داشته باشید. همچنین در این روزها، می‌توانید از مکان‌های گردشگری سرپوشیده دبی (آکواریوم، پارک آبی، پارک برفی، پیست اسکی و ...) دیدن کنید.

    جالب بدانید با وجودی که در روزهای اول بهار می‌توانید در سطح شهر بگردید و لباس تابستانی بپوشید و از گرمای هوای سر ظهر فرار کنید، اما در پیست اسکی و پارک برفی دبی هم می‌توانید یک زمستان سرد و برفی را تجربه کنید. فراموش نکنید بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به دبی است.

    پارک برفی دبی

    پارک برفی دبی

    تابستان در دبی

    اگر می‌خواهید هزینه سفر شما در دبی کمتر شود، می‌توانید فصل تابستان را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر انتخاب کنید. در ایام نوروز تعداد مسافرانی که وارد دبی می‌شوند، زیاد است و ممکن است قادر به رزرو یکی از بهترین اقامتگاه‌های این شهر نباشید. اما در تابستان این شانس را دارید تا با پول کمتر، در یکی از هتل‌های لوکس دبی اقامت داشته باشید.

    اگرچه در تابستان هوای این شهر گرم است، اما غیرقابل تحمل نیست. در برخی از روزهای سال (جولای و آگوست) برابر با مرداد ماه برخی از روزها دمای هوا به 40 تا 45 درجه هم می‌رسد و ممکن است رطوبت هوا 90 درصد افزایش یابد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای رزرو هتل به سراغ اتاق‌هایی بروید که حتما دارای سیستم تهویه مطبوع باشند.

    از آنجا که در این شهر بارش زیادی وجود ندارد، دما تقریبا همیشه ثابت است. اما در طول شب خنک‌تر می‌شود و می‌توانید در دمای 30 درجه از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید. حتی اگر در ایام نوروز هم به این شهر سفر کرده باشید، می‌توانید در زمان شب به بازار بروید و یا از مکان‌های توریستی دیدن کنید.

    آگوست گرمترین ماه سال در دبی است که قدم زدن شبانه در کنار ساحل را برایتان حسابی دلچسب می‌کند.

    پاییز در دبی

    همین که وارد ماه سپتامبر (شهریور) می‌شوید، دمای هوای شهر دبی رو به کاهش می‌رود و کم کم نشانه‌ای از پاییز را نشان می‌دهد. اگر قصد دارید در پاییز به این شهر سفر کنید، اواخر سپتامبر را انتخاب کنید که از میزان و شدت گرمای تابستان کاسته شده است. در ماه نوامبر دمای هوا تقریبا بین 28 تا 38 درجه سانتیگراد متغیر است.

    نمایی از ساحل دبی و برج العرب

    نمایی از ساحل دبی و برج العرب

    چه زمانی به دبی سفر کنیم؟

    نوروز بهترین ایام سال برای سفر به دبی است. نه تنها ایرانی‌های زیادی علاقمند هستند در این ایام به دبی سفر کنند، بلکه از سراسر دنیا نیز گردشگرانی وجود دارند که با توجه به متعدل بودن هوا در همین ایام وارد شهر دبی می‌شوند. مارس آخرین ماه سال است که با اسفند و فروردین مصادف می‌شود و هوای بعد از ظهر این شهر تا 28 درجه سانتیگراد گرم می‌شود. سپس در طول شب به 17 درجه سانتیگراد می‌رسد. با پوشیدن یک لباس گرم مثل سوییشرت نازک یا ژاکت هم می‌توانید در کنار سواحل این شهر قدم بزنید یا به مرکز خرید بروید.

    با گذشتن از ایام نوروز به تدریج دمای هوای این شهر نیز روند صعودی می‌گیرد و محدوده دما به 37 درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

    اگر قصد سفر به دبی در ایام نوروز را دارید، فراموش نکنید باید از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا، عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار استفاده کنید.

    آب و هوای دبی در هر یک از ماه‌های بهار به این صورت است:

    ماه مارس

    • حداکثر میانگین درجه حرارت: +28 درجه سانتیگراد
    • حداقل میانگین درجه حرارت: +17 درجه سانتیگراد
    • دمای آب: +23 درجه سانتیگراد
    • طول روز: 10.5 ساعت
    • روزهای بارانی: تقریبا یک روز
    • بارندگی: 14.5 میلی متر

    ماه آوریل

    • حداکثر میانگین درجه حرارت: +32 درجه سانتیگراد
    • حداقل میانگین درجه حرارت: +19 درجه سانتیگراد
    • دمای آب: +25 درجه سانتیگراد
    • طول روز: 11.5 ساعت
    • روزهای بارانی: ندارد

    ماه می

    • حداکثر میانگین درجه حرارت: +36 درجه سانتی گراد
    • حداقل میانگین درجه حرارت: +23 درجه سانتیگراد
    • دمای آب: +29 درجه سانتیگراد
    • طول روز: 13 ساعت
    • روزهای بارانی: ندارد

    شما می توانید از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز، متنوع ترین پکیج های گردشگری را به مقاصد مختلف تهیه کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW