021-88507190

فاصله وان تا استانبول و دیگر شهرهای ترکیه

گردشگری مهرپرواز 06 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر می‌خواهید در بازه مشخصی از وان ترکیه و شهرهای دیگر آن دیدن کنید، بهتر است بدانید فاصله وان تا استانبول یا دیگر شهرها چقدر است و این مسافت باید چگونه طی شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    وان یکی از شهرهای پرطرفدار ترکیه است که قدمت طولانی دارد. همین قدمت طولانی باعث شده تا به یک شهر تاریخی تبدیل شود و مسافران زیادی برای بازدید از آن به ترکیه سفر کنند. بیشتر این مسافران بعد اینکه از وان دیدن کردند، تصمیم می‌گیرند به شهرهای دیگر ترکیه هم بروند یا اینکه قصد می‌کنند از شهرهای دیگر به سمت وان حرکت کنند؛ در ادامه قصد داریم اطلاعاتی را درباره فاصله وان تا استانبول و دیگر شهرهای ترکیه در اختیار شما قرار دهیم تا به راحتی بتوانید مقصد خود را انتخاب کنید.

    فاصله وان تا استانبول چقدر است؟

    یکی از مقاصد جذاب تور ترکیه، شهر وان است. بیشتر مسافران خارجی از این شهر به استانبول می‌روند یا برعکس، بنابراین بهتر است از فاصله وان تا استانبول آگاه باشیم. شما هم از طریق هواپیما و هم از طریق جاده می‌توانید بین این دو شهر در حرکت باشید. فاصله وان تا استانبول با هواپیما نزدیک ۲ ساعت است. اگر به دنبال سریع‌ترین و آسان‌ترین راه هستید، هواپیما بهترین گزینه است. 

    برای پرواز از استانبول تا وان باید به فرودگاه فریت ملن بروید. روزانه حدودا 6 پرواز از ساعت 9:15 صبح تا 5:45 برای این مقصد وجود دارد‌ و هزینه آن حدودا ۶۰ تا ۷۰ دلار است. البته اگر می‌خواهید با اتوبوس از این شهر به وان بروید، مسافت زیادی را طی خواهید کرد و بیشتر از ۲۲ ساعت در راه خواهید بود. هر روز 10 اتوبوس از 10:30 صبح تا 4:45 آماده حرکت به سمت وان هستند.

    علاوه بر این مورد، یک راه سوم هم وجود دارد و آن استفاده از قطار بین این دو شهر است. فاصله وان تا استانبول با قطار حدودا ۱۲۶۱ کیلومتر است و اینکه چند ساعت طول می‌کشد تا به آنجا برسید، به نوع قطار شما بستگی دارد. قطار شما ممکن است سریع‌السیر باشد و زود برسد یا اینکه معمولی باشد و شما زمان بیشتری را در راه بگذرانید.

    فاصله وان تا استانبول روی نقشه گوگل

    فاصله وان تا آنکارا 

    برای رفتن از وان تا آنکارا هم شما می‌توانید از هواپیما یا اتوبوس کمک بگیرید. فاصله این دو شهر ۱۳۰۰ کلیومتر است و با هواپیما حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد، اما با اتوبوس باید ساعات بیشتری در راه باشید. فاصله وان تا آنکارا به وسیله اتوبوس یا ماشین سواری بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت است که زمان زیادی محسوب می‌شود.

    همچنین قطار مستقیمی بین این دو شهر وجود ندارد و برای اینکه با قطار بخواهید به این دو شهر مسافرت کنید، باید به شهر دیگری بروید. در بین تمام گزینه‌ها سفر هوایی بهترین مورد است، البته اگر قصد دارید یک سفر لوکس و آسان را تجربه کنید!

    فاصله وان تا ترابزون

    ترابزون یکی از شهرهای گردشگرپسند ترکیه است که تا وان ۶۹۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر بخواهید این مسافت را با خودرو شخصی طی کنید، حدود ۹ ساعت طول می‌کشد. با اتوبوس نیز حدود ۱۳ ساعت در راه خواهید بود. بنابراین آسان‌ترین و بهترین راه استفاده از خطوط هوایی است؛ با هواپیما تنها در عرض یک ساعت به مقصد می‌رسید. البته فراموش نکنید که هزینه سفر هوایی گران‌تر از موارد دیگر است.

    فاصله وان تا آنتالیا

    از آنجایی که وان و آنتالیا شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقاط ترکیه محسوب می‌شوند، بنابراین بسیار از هم دورند و این یعنی رانندگی در فاصله دو شهر کار بسیار سختی خواهد بود. اگر قصد سفر زمینی دارید باید حدودا ۲۰ ساعت در راه باشید و بسیار خسته‌ خواهید شد. اگر بودجه کافی دارید و دغدغه هزینه را ندارید، راه‌حل این مشکل استفاده از هواپیما است. با استفاده از خطوط هوایی می‌توانید در ۲ ساعت این مسیر طولانی را طی کنید. 

    فاصله وان تا آنتالیا روی نقشه گوگل

    فاصله وان تا ازمیر

    فاصله دو شهر ازمیر و وان بسیار زیاد است و ۱۱۲۲ کیلومتر باهم فاصله دارند. بنابراین با اتوبوس باید حدودا ۲۵ ساعت در راه باشید؛ سفر زمینی برای جابجایی بین این دو شهر با اینکه مقرون به صرفه است، اما می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. اگر می‌خواهید بیشتر هزینه کنید و آسان‌تر و راحت‌تر این مسافت را طی کنید، توصیه می‌کنیم از سفر هوایی استفاده کنید، زیرا برای سفر از وان به ازمیر پرواز مستقیم وجود دارد.

    فاصله وان تا کوشی آداسی

    کوشی آداسی از جمله شهرهای ترکیه است که فاصله زیادی با وان دارد. این دو شهر حدودا ۱۸۳۳ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و از هم دور هستند. یکی از بدترین انتخاب‌ها برای رفت و آمد بین وان و کوشی آداسی استفاده از اتوبوس است، زیرا بیش از ۲۵ ساعت در راه خواهید بود. بنابراین اگر قصد دارید از وان به کوشی آداسی بروید، بهتر است سفر گران‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر را انتخاب کنید و با پرواز به کوش آداسی بروید. 

    فاصله وان تا تبریز روی نقشه گوگل

    فاصله وان تا مرسین 

    مرسین در جنوب ترکیه قرار دارد و یک شهر ساحلی با آب و هوای معتدل است. این شهر نسبت به شهرهای دیگر خیلی از وان دور نیست و ۹۶۳ کیلومتر از آنجا فاصله دارد. این مسافت را می‌توان به راحتی با وسیله نقلیه از راه زمینی طی کرد و در مسیر نیز از زیبایی‌ها لذت برد. فاصله این دو شهر با ماشین سواری حدودا ۱۰ ساعت و با اتوبوس ۱۲ ساعت است که نسبت به موارد دیگری که نام بردیم، فاصله کمتری است. اگر هم بخواهید با هواپیما سفر کنید تنها ۱ ساعت در راه خواهید بود.

    فاصله وان از ایران

    تا به اینجا با فاصله وان تا استانبول و دیگر شهرهای ترکیه آشنا شدیم؛ حالا به سراغ فاصله آن با ایران می‌رویم. فاصله وان از شهرهای مختلف ایران متفاوت است. این مقصد گردشگری در نزدیکی برخی شهرهای مرزی ما قرار دارد. نکته قابل توجه این است که فاصله وان تا ایران در بیشتر موارد از فاصله وان تا شهرهای ترکیه کمتر است. به عنوان مثال، این شهر در ۹۸۵ کیلومتری تهران قرار دارد و برای رفتن به آنجا می‌توان از ماشین شخصی، اتوبوس یا هواپیما استفاده کرد. از طریق پرواز هوایی حدودا ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا این مسافت را طی کنید.

    نکته قابل توجه این است که فاصله وان تا مرز رازی در ایران فقط ۱۳۵ کیلومتر است و خیلی زود می‌توانید این مسافت را طی کنید. این مکان بین این دو کشور، تنها مرزی است که راه ریلی و جاده‌ای دارد. همچنین فاصله وان تا ارومیه هم زیاد نیست و از طریق جاده‌، تنها به ۳ ساعت زمان نیاز دارید.

    شما ترجیح می‌دهید فاصله وان تا استانبول را چگونه طی کنید؟

    در این مطلب درباره فاصله وان تا استانبول و دیگر شهرهای ترکیه صحبت کردیم و فاصله این شهر را تا ایران هم گفتیم. لازم به ذکر است که آگاهی از فاصله مبدا و مقصد و آشنایی با روش‌های مسافرت بین این شهرها، می‌تواند به برنامه‌ریزی درست‌تر کمک کند؛ بنابراین به راحتی از کنار این موضوع عبور نکنید. البته، می‌توانید با تور ترکیه به این شهر سفر کنید. در صورتی که تور ترکیبی وان و شهرهای دیگر را خریداری کنید، مسئولیت جابجایی بین شهری به عهده آژانس ارائه‌دهنده تور خواهد بود. بنابراین دیگر لازم نیست که نگران حمل و نقل بین شهری از وان تا استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه باشید.

     

    سوالات متداول

    1. فاصله وان تا استانبول به صورت هوایی و زمینی چقدر است؟

    فاصله وان تا استانبول با هواپیما نزدیک ۲ ساعت است. اگر به دنبال سریع‌ترین و آسان‌ترین راه هستید، هواپیما بهترین گزینه است. روزانه حدودا 6 پرواز از ساعت 9:15 صبح تا 5:45 برای این مقصد وجود دارد‌ و هزینه آن حدودا ۶۰ تا ۷۰ دلار است. البته اگر می‌خواهید با اتوبوس از این شهر به وان بروید، مسافت زیادی را طی خواهید کرد و بیشتر از ۲۲ ساعت در راه خواهید بود. هر روز 10 اتوبوس از 10:30 صبح تا 4:45 آماده حرکت به سمت وان هستند.

    2. فاصله وان از ایران چقدر است؟

    فاصله وان تا ایران در بیشتر موارد از فاصله وان تا شهرهای ترکیه کمتر است. به عنوان مثال، این شهر در ۹۸۵ کیلومتری تهران قرار دارد و برای رفتن به آنجا می‌توان از ماشین شخصی، اتوبوس یا هواپیما استفاده کرد. از طریق پرواز هوایی حدودا ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا این مسافت را طی کنید. نکته قابل توجه این است که فاصله وان تا مرز رازی در ایران فقط ۱۳۵ کیلومتر است و خیلی زود می‌توانید این مسافت را طی کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW