021-88507190

مراکز خرید ازمیر

گردشگری مهرپرواز 10 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر قصد خرید برندهای لوکس غربی و یا محصولات باکیفیت ترک را دارید، بازدید از بازارهای ازمیر را از دست ندهید. در این مطلب با بهترین مراکز خرید ازمیر آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ازمیر هم مثل هر شهر دیگری در ترکیه، شهر خوبی برای خرید است. در این شهر می‌توانید انواع و اقسام لباس‌، کیف و کفش و کالاهای مختلف از برندهای معروف دنیا را خریداری کنید. خوشبختانه باید بگوییم که چه به دنبال خرید از برندهای لوکس و غربی باشید و چه دلتان بخواهد از برندهای باکیفیت ترک خرید کنید، در هر صورت از بازدید از بازارها و مراکز خرید ازمیر ناامید نخواهید شد و با دستانی پر این شهر را ترک خواهید کرد. اگر قصد خرید برندهای بین‌المللی را دارید، به مراکز خرید محله برنوا بروید و اگر دلتان می‌خواهد که خرید ارزانی داشته باشید، راهی بازارهای محلی ازمیر شوید. با ما همراه باشید تا با بهترین بازارهای ازمیر و بهترین مراکز خرید آن آشنا شوید و بتوانید تجربه بهتری از خرید در این شهر تاریخی داشته باشید.

    بازار کمرالتی؛ تاریخی ترین مرکز خرید ازمیر

    بازار کمرالتی یک بازار تاریخی در ازمیر است که حال و هوای بسیار سرزنده و جالبی دارد. این بازار برای خرید اجناس ارزان و سوغاتی، مکان بی‌نظیری است. در این بازار می‌توانید انتظار خرید لباس و زیورآلات با قیمتی مناسب را داشته باشید؛ البته به شرطی که چانه زدن و تخفیف گرفتن را بلد باشید و به خوبی از مهارت‌های خود برای تخفیف گرفتن استفاده کنید.

    به شما توصیه می‌کنیم که بازدیدتان از بازار کمرالتی را از میدان کوناک آغاز کنید. سپس از خیابان آنافارتالار پایین بیایید و یک‌به‌یک از فروشگاه‌های بازار کمرالتی دیدن کنید. جالب است بدانید که در کیزلاراگاسی هان، که بخشی از بازار کمرالتی است، انواع و اقسام صنایع دستی سنتی مانند سفال و قالیچه‌های دستبافت به فروش می‌رسد؛ حتی می‌توان گفت که این بخش از بازار کمرالتی شبیه به ورژن کوچکتر بازار بزرگ استانبول است و با حال‌وهوای آن تفاوتی ندارد.

    بازار کمرالتی از مراکز خرید ازمیر

    تصویری از مرکز خرید کمرالتی

    منطقه آلسانجاک؛ از شیک ترین بازارهای ازمیر

    اگر حوصله شلوغی مراکز خرید ازمیر را ندارید، بهتر است به خیابان‌های منطقه آلسانجاک بروید و از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های آن دیدن کنید. فروشگاه‌های این منطقه برای خرید لباس‌های شیک مناسب است و انواع و اقسام لباس‌های مد روز دنیا در بوتیک‌های آن پیدا می‌شود.

    انواع برندهای غربی مثل مانگو و زارا در منطقه آلسانجاک شعبه دارند و معمولا تا دیروقت هم باز هستند. نکته جالب دیگر در مورد خرید از این منطقه این است که در فروشگاه‌های آن به‌روزترین مدل‌های لباس عروس فروخته می‌شود. پس اگر به‌زودی قصد ازدواج دارید، حتما در سفر به ازمیر از منطقه آلسانجاک هم دیدن کنید.

    مرکز خرید پارک بورنووا؛ بهترین مکان برای خرید و تفریح

    مرکز خرید فروم بورنووا و مرکز خرید پارک بورنووا دو تا از بزرگترین مراکز خرید ازمیر هستند که در منطقه بورنووا واقع شده‌اند. پارک بورنووا بزرگترین مرکز خرید اوت لت ازمیر تلقی می شود که در آن لباس‌های ارزان و تخفیف‌خورده به فروش می‌رسد. این مرکز خرید شامل یک سالن سینما، یک سالن بولینگ و یک مرکز تفریحی است و از این نظر، جزء مکان‌های تفریحی ازمیر نیز به شمار می‌رود.

    جالب است بدانید که در مرکز خرید پارک بورنووا انواع و اقسام برندهای بین‌المللی و ترکیه پوشاک شعبه دارند و خوشبختانه قیمت آن‌ها پایین‌تر از حد معمول است. همچنین، هر چهارشنبه و یکشنبه بازارهای محلی در این منطقه از ازمیر برپا شده و انواع لباس، سبزیجات، لباس، ظروف و صنایع دستی با قیمتی مناسب به خریداران عرضه می‌شود.

    مرکز خرید پارک بورنووا ازمیر

    تصویری از مرکز خرید پارک بورنووا

    مرکز خرید فروم برنووا؛ از زیباترین مراکز خرید ازمیر

    مرکز خرید فروم برنوا ازمیر یک مرکز خرید بزرگ و جذاب است که هم فضاهای سرپوشیده و هم روباز دارد. این مرکز خرید به شکل یک محله طراحی و ساخته شده و خیابان هایی دارد که می‌توانید با قدم زدن در آن‌ها از فروشگاه‌های مختلف و همچنین کافه‌ها و رستوران های ازمیر دیدن کنید. با این اوصاف، بازدید از مرکز خرید فروم برنوا، تفریحی جالب هم محسوب می‌شود.

    خوبی این مرکز خرید به این است که در آن همه نوع برندی پیدا می‌شود و شما می‌توانید با بازدید از آن از برندهای معروفی مثل زارا و پولو خرید کنید. اگرچه این مرکز خرید بیشتر به فروش لباس اختصاص دارد، اما وسایل دیگری از جمله وسایل الکترونیکی نیز در آن موجود است.

    مرکز خرید فروم برنووا از مراکز خرید معروف ازمیر

    عکسی از مرکز خرید فروم برنووا 

    مرکز خرید آگورا؛ بزرگترین مرکز خرید ازمیر

    مرکز خرید آگورا با داشتن 29،400 مترمربع فضای سرپوشیده و 89،000 مترمربع فضای روباز، بزرگترین مرکز خرید ازمیر به حساب می‌آید و همه چیز از لباس گرفته تا اکسسوری لباس، وسایل آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی، پارچه و منسوجات، کتاب، وسایل الکترونیکی و اسباب‌بازی در آن به فروش می‌رسد. با این حساب، می‌توانیم بگوییم که محال است به دنبال خرید کالایی خاص باشید و آن را در این مرکز خرید وسیع پیدا نکنید.

    جالب است بدانید در مرکز خرید آگورا 178 فروشگاه وجود دارد که هر کدامشان به یک برند بین‌المللی یا ترکیه‌ای تعلق دارند. همچنین رستوران‌های زیادی نیز در این مرکز دیده می‌شود که انواع غذاهای ازمیر و بین‌الملل را سرو می‌کنند. گذشته از این‌ها، یک مرکز تفریحی بزرگ هم برای کودکان تعبیه شده تا بتوانند اوقات مفرحی را سپری کنند.

    مرکز خرید کوناک پیر؛ از قدیمی ترین مراکز خرید ازمیر

    مرکز خرید کوناک پیر یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید ازمیر است و از این نظر، در میان مکان‌های گردشگری ازمیر جایگاه ویژه‌ای دارد. البته این مرکز خرید از اول به این شکل نبوده و در گذشته حکم بازار ماهی‌فروشی را داشته است. اما الان در آن انواع و اقسام لباس، کتاب، کافه و رستوران وجود دارد و دیگر خبری از ماهی‌فروشان محلی در آن نیست. شما می‌توانید در سفر به ازمیر از این مرکز خرید هم بازدید کنید؛ اما پیش از آن، مقاله راهنمای سفر به ازمیر را بخوانید تا بتوانید برنامه‌ریزی خوبی برای تماشای این شهر تاریخی داشته باشید.

    بازار بزرگ ازمیر؛ معروفترین منطقه خرید ازمیر ترکیه

    بدون شک معروف ترین منطقه خرید در ازمیر خیابان کارشیاکا است که از مناطق قدیمی و تاریخی ازمیر به شمار می‌رود. این منطقه در کنار طبیعتی زیبا و جذاب، واحدهای تجاری، فروشگاه‌های بزرگ و رستوران‌های مختلفی را در خود جای داده است. کارشیاکا یا کارسی بازار ازمیر در ساحل شمالی خلیج ازمیر واقع شده که توسط مناطق کوناک، بورنووا و بایراکلی احاطه می‌‌شود.

    شما می‌توانید کالاهای موردنیاز خود را از برندهای معروف دنیا در مراکز خرید بازار بزرگ بیابید؛ اما نکتۀ جالب اینجاست که چهارشنبه بازار معروف ازمیر به نام بازار بُستانلی نیز در این منطقه برگزار می‌شود که محصولات نساجی باکیفیت، لبنیات و سبزیجات تازه و هر محصول دیگری را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال مراکز خرید ارزان ازمیر هستید، حتما از منطقه کارشیاکا و بازار بزرگ ازمیر دیدن کنید.

    بازار بزرگ ازمیر از معروفترین مراکز خرید در ازمیر

    تصویری از بازار بزرگ ازمیر

    مرکز خرید اپتیموم اوت لت؛ نزدیکترین مرکز خرید ازمیر به فرودگاه

    واژۀ Outlet که در نام اغلب مراکز خرید به کار می‌رود، به معنی بازار فروش است. مرکز خرید Optimum Outlet یکی از معروف‌ترین مال‌های زنجیره‌ای ترکیه است که در اغلب شهرهای این کشور شعبه دارد. پاساژ اپتیموم اوت لت ازمیر نیز بزرگ‌ترین مرکز خرید در منطقۀ دریای اژه به شمار می‌رود که در فاصلۀ بسیار کمی از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر واقع شده است. شما می‌توانید در 3 طبقۀ این مرکز خرید قدم بزنید، کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنید و در فودکورت آن غذا بخورید.

    اوپتیموم اوت لت از یک زمین بازی برای کودکان و فضای مناسبی برای نشستن و استراحت‌کردن نیز برخوردار است. همچنین به میدان جمهوریت، آسانسور تاریخی و برج ساعت ازمیر نیز دسترسی آسانی دارد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از جاهای دیدنی ازمیر دیدن کنید و سپس برای خرید سوغات به این مرکز خرید بروید.

    اوت لت سلوی؛ زیباترین مرکز خرید ازمیر

    یکی دیگر از مراکز خرید ازمیر که از فودکورت، سوپرمارکت و رستوران معروفی به نام یوسف کوفته‌چی برخوردار است، مرکز خرید Selway Outlet AVM است. این مرکز در حاشیه غربی ازمیر واقع شده و چشم‌انداز زیبایی به دریای اژه دارد. از جذابیت‌های بنای این بازار برای گردشگران این است که از دو بنای مجزا در دو سمت بزرگراه تشکیل شده که به‌وسیلۀ یک پل به هم وصل شده‌اند. با مراجعه به مرکز خرید اوت‌لت سلوی ازمیر می‌توانید از فروشگاه‌های همیشه‌تخفیف آن خرید کنید و در هر فصلی از سال، با چمدانی پر به کشور خود بازگردید. فقط فراموش نکنید که قبل از خرید، از موزه باستان‌شناسی، میدان کناک و آسانسور ازمیر هم دیدن کنید.

    اوت لت سلوی از بهترین مراکز خرید ازمیر

    عکسی از اوت لت سلوی

    سفر به ازمیر و تجربه خرید برندهای جهانی

    در این مطلب با معروفترین، بزرگترین و بهترین مراکز خرید ازمیر آشنا شدیم. حال دیگر خواهید دانست که هنگام خرید تور ازمیر از کدام یک از بازارهای ازمیر خرید کنید و به تماشای کدام مرکز تفریحی و تجاری این شهر تاریخی بروید.

    آیا شما تجربه سفر به ازمیر را دارید؟ به کدام مرکز خرید آن سر زده‌اید؟ از چه برندهایی خرید کرده‌اید؟ حتما از تجربیات خود برایمان بنویسید.

    سوالات متداول:

    1. ارزانترین مراکز خرید ازمیر کدامند؟

    بازار بزرگ ازمیر و بازارهای محلی منطقه بورنووا از بهترین مراکز خرید این شهر برای خریدی اقتصادی هستند.

    2. بهترین مرکز خرید ازمیر برای تفریح کودکان کدام است؟

    مراکز خرید فروم بورنووا و پارک بورنووا شامل امکانات تفریحی متعددی هستند که می‌تواند کودکان شما را سرگرم کند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW