021-88507190

جاذبه های توریستی چین

جاذبه های توریستی چین

چین
چین با نام رسمی جمهوری خلق چین ، کشوری در شرق آسیا می باشد . چین با داشتن 1.3 میلیارد سکنه ، پرجمعیت ترین کشور دنیاست . این کشور با داشتن 9.6 میلیون متر مربع ، دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب های داخلی) است .
تمدن چین باستان یکی از کهن ترین تمدن های تاریخ است که در سواحل حاصلخیز رود زرد ، که در دشت شمال چین جاریست ، شکوفا شد . نظام سیاسی چین ، بیش از 6 هزار سال مبتنی بر سلطنت مطلقه موروثی بود .

ریشه نام چین
چین از نام «چین شی هوانگ» اولین پادشاه دودمان چین که برای اولین بار مناطق کشور چین امروزی را متحد کرد ، گرفته شده است و بر خلاف تصور فارسی زبان ها ، یک واژه فارسی نیست .

تاریخ چین
تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که انسان های اولیه از 2.24 میلیون تا 250 هزار سال پیش در چین سکونت داشته اند . در غاری در نزدیکی پکن , فسیل هایی از انسان ها مربوط به 680 تا 780 هزار سال پیش کشف شده است که این فسیل ها مربوط به مرد پکنی هستند که ار گونه انسان راست قامت بوده و توانایی ساخت آتش را داشته اند . در این غار نیز بقایایی از انسان خردمند (گونه ما) نیز کشف شده است که قدمت آن به 11 تا 18 هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسد . برخی از محققان معتقند که شکل اولیه ای از نوشتار از حدود 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح در چین وجود داشته است .

اقتصاد در چین
چین در سال 2013 دومین اقتصاد بزرگ دنیا بعد از ایالت متحده آمریکا بوده است . بهره وری بالا در تولید ، نیروی کار ارزان و زیر ساخت های نسبتا مناسب ، عواملی هستند که چین را به تولید کننده پیشرو دنیا تبدیل کرده اند . اما اقتصاد چین از نظر مصرف انرژی بهره وری بسیار کمی دارد . این کشور در سال 2010 بزرگترین مصرف کننده انرژی دنیا شد ، در حالی که بیش از 70 درصد انرژی خود را از ذغال سنگ تامین می کرد . در سال 2013 چین جای آمریکا را در صدر فهرست واردکنندگان نفت خام گرفت . رشد اقتصادی سریع و صنعتی سازی این کشور ، به محیط زیست این منطقه نیز آسیب زده است . از اوایل سال 2010 به بعد رشد اقتصادی چین شروع به کاهش کرده است و از تقاضاهای بین المللی برای صادرات چین کاسته شده است که این موضوع تلاطماتی را در اقتصاد جهان به وجود آورده است .

جغرافیای چین
مساحت جمهوری چین حدود 9.6 میلیون کیلومتر مربع است که بعد از روسیه ، دومین کشور پهناور جهان از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آبهای داخلی) می باشد . از نظر مساحت کل کشور نیز ، سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا به شمار می رود . چین با داشتن 22.117 کیلومتر مربع مرز زمینی ، طولانی ترین خط مرزی را در بین تمام کشور های دنیا دارد . این کشور از شرق و جنوب با دریای چین شرقی ، خلیج کره ، دریای زرد و دیگر آبهای آزاد احاطه شده است و با 14 کشور هم مرز است .
فصل های خشک و فصل های مرطوب همراه با باران موسمی شرایط آب و هوایی غالب در بیشتر نقاط چین است که اختلاف دمای قابل توجه بین تابستان و زمستان را در پی دارد . در زمستان بادهای شمالی سرد و خشک می وزد و بادهای جنوبی از سواحل دریا در نقاط جنوبی تر گرم و مرطوب است . طوفان های موسمی در امتداد سواحل جنوبی و شرقی ، سیل های مخرب ، سونامی ، زلزله ، رانش زمین و خشکسالی از بلایای طبیعی منطقه چین هستند .

قومیت در چین
هان ها ، قوم غالب کشور هستند که بر اساس سرشماری سال 2010 حدود 91.5 درصد جمعیت چین را تشکیل می دهد . هان ها در تمام استان های چین به جز ایالت های غربی تبت و سین کیانگ اکثریت دارند . ژوانگ با 1.3 % ، منچو با 0/86% ، اویغور با 0/86% که بیشتر در سین کیانگ زندگی می کنند ، هویی ها که هان های مسلمان هستند با 0/79% ، یی با 0.65% ، توجیا با 0/62% ، مغول با 0/47% و تبتی با 0/44% پرجمعیت ترین اقلیت های قومی چین هستند .

دین در چین
چین در طول تاریخ تحت تاثیر مذاهب فکری مختلفی بوده است . به صورت تاریخی سه مکتب اصلی این کشور : کنفوسیوس گرایی ، بودایی و تائویی بوده اند که هر یک تاثیر به سزایی در شکل گیری فرهنگ چینی گذاشته اند . در سنت های مذهبی و بومی عناصری از هر سه آنها دیده می شود .

زبان در چین
زبان رسمی چین گویش استاندارد زبان ماندارین است . حدود 70% مردم چین به گویش های مختلف زبان ماندارین صحبت می کنند . گویش استاندارد این زبان که برگرفته از گویش پکنی است ، زبان ارتباطی گروه های مختلف زبانی در سراسر چین است . 229 زبان زنده دیگر نیز در چین تکلم می شود که اغلب آنها به گروه زبان های چینی از خانواده چینی - تبتی تعلق دارند . زبان های وو (شانگهایی) ، یوئه (کانتونی و تاشیانی) ، مین (شامل هوکین) ، شیانگ و هاکا از جمله مهمترین زبان های این گروه هستند .

جاذبه های توریستی چین
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW