021-88507190

پل مارکوپولو چین

پل مارکوپولو چین
نام اصلی پل مارکوپولو ، لوگو (Lugou) است که بعد از عبور مارکوپولو از روی آن در سفر به چین ، نامش تغییر کرد . داستان تاریخی این پل ، علاوه بر استقامتی که دارد ، دلیل محبوبیت آن است . قدمت ساخت این سازه به قرن یازده میلادی و به دست سلسله شیزونگ در چین باز می گردد . با وجود اینکه با گذشت سال ها این پل بر اثر بالا آمدن آب رودخانه و یا سیل آسیب هایی دید ، اما در قرن های 14 و 16 میلادی مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت . پل مارکوپولو حدودا در 15 کیلومتری پکن ساخته شده است و وصل کننده دو ساحل رودخانه ینگ دین می باشد . این پل مقاوم و سر سخت دارای 260 متر طول و 11 قوس در زیر خود می باشد . این پل زیبا پهنای مناسبی دارد برای افرادی که تمایل به پیاده روی کنند و یا حتی آنهایی که مایل به دوچرخه سواری هستند ، به دلایلی که بیان شد ، این پل یکی از مکان های دیدنی چین به شمار می روند .
روی پل مارکوپولو ، 485 شیر میبینید که هیچکدام شبیه دیگری نمی باشند . این شیر ها در دوره های متفاوت و سلسله های مختلف در این پل گذاشته شده اند ، که به اعتقاد و باور مردم محلی ، برای حفاظت از پل در اینجا قرار گرفته اند . در نگاه اول به نظر میرسد که تمامی آنها یه شکل هستند ، اما اگر کمی نزدیک تر شوید ، خواهید دید که تمام آنها مختلف هستند . با دقت نظر بیشتر متوجه می شوید که در برخی از آنها شیرهای دیگری در زیر پنجه ها ، پشت سر و یا زیر شکم آنها نیز وجود دارند . شیر های پیر و قدیمی که قرن هاست به نظاره گذر زمان نشسته اند ، طبق افسانه هایی آنها شب ها به حرکت در می آیند .
در انتهای این پل بنایی با چهار ستون به ارتفاع حدود 5 متری قرار دارد که روی آنها از سلسله های مختلف چین حکاکی و نیز خوش نویسی هایی وجود دارد که می توانید آنها را به راحتی مشاهده کنید . شما می توانید برای اطلاع از تورهای ارزان قیمت چین ، می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیازتان را بیابید .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW