021-88507190

مجسمه بودای غول پیکر لشان چین

مجسمه بودای غول پیکر لشان چین

بازدید از مجسمه بودای غول پیکر لشان چین

مجسمه بودای غول پیکر لشان چین، یکی از دیدنی های چین می باشد که در سی چوان، یکی از شهرهای دیدنی چین قرار دارد. مجسمه غول پیکر بودای لشان، بزرگترین بودای ساخته شده سنگی در جهان می باشد. مجسمه بوداي لشان مجسمه اي است در هيئت می تریا، پابرهنه با گوش هايي آويزان، موهايي آراسته به صورت مارپيچ و گيس مانند، قفسه سينه اي برآمده و در معرض نمايش و دستاني که روي زانو ها قرار دارند. در زير پاي اين مجسمه يک رودخانه عبور مي کند. در سنت بودايي، می تریا شخص بوداي آينده می باشد که براي راهنمايي و موعظه ظهور می کند.
ريشه اصلي اين کلمه سانسکريت بوده و به معناي دوستي است. در قرن های چهارم تا هفتم میلادی پرستش می تریا بين پيروان بودا متداول بود و تصاوير مختلفي از او همه جا موجود بوده است. در بين آن تصاوير بوداي لشان ، ديدني ترين آنها می باشد.
اگر مسافر یکی از تور چین هستید، پیشنهاد می کنیم از مجسمه غول پيکر بوداي لشان که یکی از برترین جاذبه ها در چین است حتما دیدن نمایید، از لحاظ شهرت هم پاي مجسمه هاي ايستاده بودا در بامیان افغانستان است که همه آنها به عنوان ميراث فرهنگي بشري حفظ و نگهداري مي شوند. ارتفاع دو مجسمه بوداي بامیان در افغانستان در حالت ايستاده 38 و 53 متر است که از لحاظ ارتفاع دومين و سومين مجسمه های سنگی بودا در دنيا هستند.

مجسمه بودای غول پیکر لشان چین

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW