021-88507190

اطلاعات جامع روادید یا ویزا

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 15 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هنگامی که حرف از سفرهای خارجی به میان می آید، بدون شک دیدنی های جذاب و احتمالاً هزینه های بسیار زیاد به ذهن همه خطور کند، ولیکن دریافت ویزا و اجازه ورود به آنجا مهمترین بخش این سفر خواهد بود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هنگامی که حرف از سفرهای خارجی به میان می آید، بدون شک دیدنی های جذاب و احتمالاً هزینه های بسیار زیاد به ذهن همه خطور کند، ولیکن دریافت ویزا و اجازه ورود به آنجا مهمترین بخش این سفر خواهد بود. چرا که شما ابتدا باید اجازه ورود به جایی را باید داشته باشید و بعد به آن منطقه سفر کنید و به فکر هزینه ها و دیدنی های آنجا باشید. 
    ویزا یا روادید یکی از مهمترین ملزوماتی است که قبل از سفرهای خارجی خود باید برای تهیه اش اقدام شود. به واقع، ویزا سندی است که توسط نمایندگان قانونی دولت هر کشور همانند سفارتخانه و یا کنسولگری برای شهروندان سایر کشورها صادر می شود و بر طبق آن درخواست اتباع خارجی برای ورود، اقامت یا گذر در سفارت آن کشور به تایید رسیده است. ناگفته نماند که افسران مهاجرت می توانند به دلایل مختلف تقاضای افراد درخواست کننده را رد کنند. همچنین صدور روادید از طرف کنسولگری یا سفارتخانه ها مشروط به ارائه مدرک و پرداخت وجه به منظور بررسی درخواست متقاضی می باشد.

    مدارک مشترک برای درخواست روادید یا ویزا

    سفارتخانه ها بنا به قوانین داخلی خود، مدارک متفاوتی را از متقاضیان جهت صدور ویزا درخواست می کنند، ولیکن تعدادی از این مدارک نسبتاً برای همه کشورها مشترک می باشد. این مدارک عبارتند از:
    گذرنامه دارای اعتبار حداقل 6 ماه، تکمیل فرم تقاضا، مدارک مالی (پرینت گردش حساب مالی)، عکس، مدارک شغلی (جواز کسب، گواهی اشتغال به تحصیل و ...)، بلیط هواپیما رفت و برگشت، واچر هتل و بیمه مسافرتی.

    اطلاعات جامع روادید یا ویزا

    انواع ویزا مطابق با نوع سفر

    در کشورهای مختلف برای ویزاها طبقه بندی های متفاوتی وجود دارد؛ اما به صورت کلی ویزاها بر اساس هدف سفر می توان به گروه های ذیل تقسیم کرد:
    ویزای ترانزیت:
    دارندگان این ویزا می توانند از کشور میانجی برای رسیدن به کشور هدف خود، عبور کنند. این ویزا دارای اعتبار محدودی از چند ساعت الی 10 روز می باشد. این ویزا معمولاً توسط خدمه ناوگان حمل و نقل (کشتی، هواپیما و ...) رانندگان، قایق های ماهیگیری و ... استفاده می شود.
    ویزای توریستی:
    ویزای توریستی یکی از متداول ترین روش ها و پر متقاضا ترین انواع ویزا است که برای مدت محدودی به منظور گردش در کشور مقصد صادر می شود. این نوع ویزا برای سفرهای زیارتی، کار در تعطیلات، تجارتی یا بازرگانی، پزشکی یا درمانی، بازدید از آشنایان و دوستان توسط دعوتنامه انجام شود، مورد استفاده قرار می گیرد. 
    ویزای بلند مدت:
    این ویزا مدت اعتبار بیشتری نسبت به ویزای توریستی دارد ولیکن ویزای اقامت دائم به شمار نمی رود که انواع مختلفی دارد از جمله: ویزای تحصیلی، ویزای کار موقت، ویزای اقامت. 
    ویزای مهاجرت: 
    این ویزا ویژه کسانی است که با هدف تغییر محل زندگی قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند. ازدواج با شهروند آن کشور نیز زیر مجموعه ویزای مهاجرتی می باشد.
    ویزای رسمی:
    ویزای رسمی یا همان ویزای دیپلماتیک ویژه مقام های رسمی و کسانی می باشد که برای انجام ماموریت های دیپلماتیک عازم کشورهای خارجی می شوند. 

    هزینه ویزا

    هر کشوری برای روادید یا ویزای کشور خود، مبلغی در نظر گرفته است که افرادی که متقاضی و خواهان ویزا هستند می بایست که آن مبلغ را بپردازند. این هزینه و مبلغ برای کشورهای مختلف، متفاوت است. مبالغ ویزا برای کشورهای متفاوت عبارتند از: 

    اطلاعات جامع روادید یا ویزا

    جهت اطلاعات بیشتر از تورهای گردشگری می توانید به وبسایت آژانس مهرپرواز مراجعه نمایید و یا از طریق شماره های تماس با همکاران ما در آژانس مهرپرواز اطلاعات لازم خود را تکمیل نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW