021-88507190

شهر باستانی کوریون در قبرس شمالی

شهر باستانی کوریون در قبرس شمالی

تپه کوریون در فاصله 18 کیلومتری ساحل لیماسول و همچنین در 4 کیلومتری روستای اپیسکوپی (Episkopi) در لیماسول قرار گرفته است. اطلاعات و شواهد ابتدایی نشان از آن دارد که دوران زندگی در این منطقه مربوط به زمان 3900سال الی 5500سال قبل از میلاد مسیح و یا به اصطلاح مربوط به دوران "نوسنگی" بوده است. این در حالی است که کشفیات تازه تر و دقیق تر از بقایای این شهر و آگورا و دیگر سازه ها و بازماندگان، نشان از آن دارد که دوران زندگی در این منطقه مربوط به اواسط و یا حتی اواخر دوره برنز بوده است. در کتب قدیمی آمده که شهر باستانی کوریون توسط آرگیوز (Argives) در قرن 12 قبل از میلاد مسیح تأسیس شده است. این شکل گیری تمدن و آمدن انسان ها به این مکان، شاید به دلیل تمدن میسنی بوده باشد که باعث شده است، جمعیت به شرق روانه شوند. 
حفاری اصولی و حرفه ای در این شهر باستانی از سال 1933 به دست موزه "پنسیلوانیا" بر روی بقایای شهر آغاز شد و تا زمان جنگ جهانی هم ادامه پیدا کرد. در طول جنگ حفاری و کشف در این شهر باستانی، متوقف شد و بعد از تمام شدن جنگ، از سر گرفته شد. حفاری در شهر کوریون به دست موزه تا سال 1954 ادامه پیدا کرد. پس از آن در سال های 1974 الی 1979 یک سازمان آمریکایی مطالعه و حفاری در این منطقه را آغاز می کند. همزمان با سازمان آمریکایی یعنی حدوداً از 1975 الی 1998، یکی از متولیان کشف و نگهداری از آثار باستانی قبرس، نیز شروع به جستجو و کشفیات در شهر باستانی کوریون می نماید. آنها در کنار هم توانستند خانه گلادیاتورها، آگورا، قصر سلطنتی و کلیسای کوچکی در کنار استادیوم را حفاری کنند و از زیر خاک بیرون بکشند. قابل ذکر است که این سازمان علاوه بر وظیفه ای که برای حفاری کشفیات داشته، وقت و تمرکز بسیار خاصی بر روی مدیریت، حفظ و تبلیغ و توسعه آثار باستانی شهر کوریون نیز داشته است که در رابطه با توسعه و حفظ این شهر باستانی بسیار زیبا و با قدمت، قدم های خوب و موثری برداشته است.
مهمترین آثار تاریخی که در شهر باستانی هستند، عبارتند از:
آگورا، در ابتدای قرن سوم بعد از میلاد مسیح، بنا شده است و برخی از قسمت های آن در اوایل دوره مسیحیت به بنا، افزوده شد اند. آگورا توسط ایوان هایی که دارای ستون های مرمری بوده اند، از دو طرف محاصره شده است. حمام عمومی شهر و نیز آب انباری که آب شهر را تامین می کرده است هم در قسمت شمال غربی آگورا قرار گرفته اند.
خانه آشیل، تنها بخش این منطقه است که در انتهایی ترین قسمت شمال غربی کوریون نزدیک به جاده قدیم لیماسول- پافوس واقع شده است. این خانه ویلایی که در نیمه اول قرن چهارم بعد از میلاد مسیح درست شده است، دارای اتاق های بسیاری است و کفپوش تمام بخش ها از موزائیک می باشد. جذاب ترین و بهترین قسمت این خانه، موزائیک هایی است که "داستان محبوب آشیل" از دید هومر در کتاب "ادیسه" را به تصویر می کشد. 
خانه گلادیاتور، در نیمه دوم قرن سوم بعد از میلاد مسیح تأسیس شده است و در قسمت شرقی خانه آشیل قرار گرفته است. این خانه دارای یک حیاط مرکزی با 4راهرو و تعدادی اتاق می باشد که همگی به حیاط مرکزی راه دارند. موزائیک کاری کف خانه به خصوص در قسمت شرقی و جنوبی آن، بسیار دیدنی است و به طرز بسیار خاصی کار شده اند. 
آمفی تئاتر، که در قرن دوم قبل از میلاد مسیح بنا شده است، طی اتفاقاتی که برای این بنا پیش آمده بسیار عوض شده است و تحت تأثیر این اتفاقات تغییراتی داشته است و آن چیزی که امروزه مشاهده می کنیم، به قرن دوم و سوم بعد از میلاد مسیح بازمی گردد. 
حمام و اتاق ها، مجموعه ای از حمام های عمومی و اتاق ها در جنوب شرقی کوریون ساخته شده اند. این مجموعه که دارای تعداد بسیاری اتاق و حمام و نیز دو حیاط می باشد، اقامتگاه یکی از ثروتمندان این منطقه بوده است که در اواخر قرن چهارم و ابتدای قرن پنجم میلادی ساخته شده است. 
هزینه ورود به شهر باستانی کوریون برابر 4.5 یورو
در این شهر قدیمی برای افراد معلول امکاناتی فراهم آمده است که به راحتی بتوانند از تمام تقاط شهر بتوانند دیدن نمایند. 
برای رفاه حال مسافران و گردشگران تور قبرس شمالی، پارکینگ و نیز اتاق های استراحت تعبیه شده است. 
ساعت کار شهر کوریون: در روزهای سرد و گرم سال، ساعت کار این منطقه متعیر خواهد بود، به عبارتی دو فصل گردشگری دارد. ساعت کاری در فصل های سرد سال: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 05:15 الی 17:15 و نیز در فصل های گرم سال  دوشنبه تا یکشنبه 08:15 الی 19:45 می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر از شرایط و قیمت ها می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز در ارتباط باشید.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW