021-88507190

لارناکا قبرس

لارناکا قبرس
استان لارناکا یکی از استان های قبرس به شمار می رود و شهر لارناکا نیز در این استان قرار گرفته است. این شهر، در سواحل زیبای مدیترانه ساخته شده است که این امر باعث شده تا آب و هوای بسیار خوبی داشته باشد. این شهر زیبا با آب و هوای عالی و جاذبه های گوناگون گردشگری مقصد عالی جهت استراحت و تفریح و توریستی برای مسافران خارجی به شمار می رود. گرمای بسیار زیاد تابستان در لارناکا، نتوانسته مانع حجوم گردشگران و توریست ها در این شهر شود. 
کسانی که برای اولین بار به این شهر می آیند و یا حتی کسانی که برای چندمین بار به این منطقه سفر می کنند، هرباره غرق در طبیعت بی نظیر و آرامش و نیز فلامینگوهایی می شوند که در لا به لای درختان سواحل فوق العاده، می چرخند و قدم می زنند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که مهمان نوازی و رفتار بسیار خوب مردم قبرس نیز در جذب توریست بی تأثیر نبوده است. 
در زمان های دور و گذشته، لارنا را به نام کیشون (Kition) و سیتیوم (Citium) نیز می شناختند که البته سیتیوم همان کیشون است البته در زبان لاتین. در انجیل کلمه کیتیم (Kittim) به کار رفته، به این علت بعضی ها سیتیوم را مشتق این واژه می دانند. در انجیل، کیتیم با قبرس، یونانی، یهودی و رومی مترادف شده است. 
زبان مردم قبرس دو زبان یونانی و ترکی می باشد که در لارناکا نیز این دو، زبان های رسمی به شمار می روند. مردم لارناکا و قبرس، از یورو به عنوان پول رایج استفاده می کنند. زمان لارناکا به دلیل موقعیت جغرافیایی، یک ساعت و نیم از تهران جلوتر می باشد. 
از سال 1975 تا به امروز، اقتصاد لارناکا رشد چشمگیری داشته است. این رشد به دلیل توجه بیشتر و خاص تر به بنادر و به تبع مبادلات تجاری بیشتر و وسیع تر بوده است. با افتتاح و بهره برداری از فرودگاه بین المللی لارناکا، سفر گردشگران به این شهر بسیار آسان تر شد و از این رو صنعت گردشگری نیز رشد بسیاری پیدا کرد. جدا از صنعت گردشگری، پالایشگاه های نفتی نیز در اقتصاد، تأثیر مثبتی داشته اند. لارناکا در صنعت کشاورزی هم فعالیت چشمگیری دارد که این امر نیز در اقتصاد شهر کمک شایانی می کند. با تمام این اوصاف و با توجه به تمامی این امور، در حال حاضر، بیشتر درآمد لارناکا از صنعت گردشگری و توریستی تأمین می شود. 
لارناکا از نظر بهداشتی نیز موقعیت تقریباً مناسبی دارد، به طور مثال خدمات اورژانس رایگان به گردشگران. چنانچه در تور ارزان قیمت قبرس، دچار سانحه و تصادف شوید، فوراً به بیمارستان دولتی انتقال داده می شوید. خدمات درمانی در لارناکا، هزینه بسیاری دارد، ولیکن بیمه هایی که به متقاضیان ارائه می شوند، این هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. قابل ذکر است که بیشترین مشکل جدی که برای گردشگران در لارناکا پیش می آید، گرمازدگی است که توصیه می شود همیشه آب همراهتان داشته باشید. 
لارناکا، شهری ساحلی است که از نظر آب و هوایی بسیار شبیه به شهرهای جنوبی ترکیه می باشد که دارای آب و هوای مدیترانه ایست. شهر لارناکا، نیمه خشک می باشد و میزان بارش باران در آن به صورت سالانه کم و ناچیز است و به این دلیل است که تابستان های این شهر، بسیار گرم و سوزان است. فصل بهار در شهر لارناکا معتدل  است و البته شرجی، و هوا سریع به گرمی می رود و تابستان شروع می شود. تابستان های لارناکا، همانطور که گفتیم، گرم و خشک است و ظهر دمای هوا به 41 درجه سانتیگراد می رسد. پاییز، از نظر گردشگری بهترین فصل برای سفر به لارناکا می باشد، چرا که آفتاب سوزان، قدرت خود را از دست می دهد و باد و نسیم خنک و دلنشین شروع به وزیدن می کنند. زمستان در لارناکا خشک می باشد. این شهر در زمستان به ندرت سفیدپوش می شود، ولیکن هراز چند گاهی بارش باران را مشاهده می کنید. در این فصل زیبا به دلیل اینکه آب شورتر از فصول دیگر می شود، می توانیم فلامینگوهای بیشتری را مشاهده نماییم. 
قبرس شهرهای گوناگونی دارد، ولیکن یکی از زیباترین و بهترین آنها لارناکا می باشد. زیبایی های مثال زدنی و بی نظیر و عالی این شهر شگفت آور مقصدی بسیار عالی برای تفریح و گردش و استراحت پدید آورده اند.
برای رزرو تور قبرس و یا اطلاعات بیشتر از قبرس شمالی می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW