021-88507190

شهر باستانی سالامیس قبرس شمالی

شهر باستانی سالامیس قبرس شمالی
شهر باستانی سالامیس، جزو شهرهای قدیمی و باستانی قبرس می باشد که تا فاماگوستا 6 کیلومتر فاصله دارد. در این شهر قدیمی می توانید با تاریخ جزیره قبرس آشنایی دقیق تری پیدا کنید. این شهر زیبا، تقریباً 31 قرن قدمت دارد. آثار برجای مانده از دوران گذشته و دوران باستان در شهر سالامیس، بسیار مورد توجه گردشگران تور قبرس شمالی قرار گرفته است. طبق تحقیقات باستان شناسان درباره سالامیس، این شهر از قدیمی ترین نقاط در قبرس شمالی است که گردشگران با قدم زدن در آن می توانند ذره ای از تاریخ پر فراز و نشیب قبرس را مشاهده نمایند. همچنین گردشگران و توریست ها می توانند در این شهر زیبا، با خرابه های تاریخی و قدیمی عکس های یادگاری زیبایی بگیرند تا خاطراتی از سفر خود به این مکان تاریخی و شگفت انگیزی را برای خود به یادگار ببرند. شهر باستانی سالامیس، یکی از بهترین و برجسته ترین جاذبه های توریستی قبرس شمالی است که برای مردمان محلی، همانند تخت جمشید در ایران می باشد. 
تاریخ بنای سالامیس مربوط به 1100 سال قبل از میلاد مسیح می باشد و در نزدیکی سواحل فوق العاده کارپاس واقع شده است. طبق نظر بعضی از مورخان، اولین ساکنان سالامیس، انکومی ها بوده اند که بعد از زلزله سال 1075 از انکومی به سالامیس کوچ کردند و آنجا را برای زندگی انتخاب نمودند. شهر تاریخی سالامیس در قدیم جزئی از امپراطوری های مصر، آسور، روم باستان و ایران بوده است و با گذشت قرن های بسیار زیاد همچنان آثاری از آنها باقی مانده است تا گردشگران بتوانند از نزدیک ببینند و لمس کنند. 
سالامیس بعد از زلزله ها در قرن های یک و چهار بعد از میلاد مسیح، فرو ریخت و بعد از آن، کنستانتین دوم که امپراطور بیزانتین بود، آن را از نو ساخت و بازسازی انجام داد و کنستانتیا نام نهاد. بعد از آن بر اثر حملات متعدد و زلزله های دیگر در قرن هشتم بعد از میلاد مسیح، به طور کلی نابود شد و مردم ساکن آنجا به شهر "آرسینو" که امروزه با نام فاماگوستا شناخته می شود، کوچ کردند و در فاماگوستا ساکن شدند. 
خرابه های معبد، آمفی تئاتر، ساختمان های مدنی و خانه ها، موزائیک های شگفت انگیز و معبد زئوس همگی از بهترین جاذبه های شهر باستانی سالامیس می باشند که معمولاً گردشگران و توریست های بسیاری فراموش می کنند که از آنها دیدن نمایند. در میان و مرکزیت ویرانه های این شهر مجسمه های بدون سر هلنی بسیار بزرگ که به دست مسیحیان متعصب شکسته شده اند، به زیبایی قابل رویت هستند. 
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW