021-88507190

گیرنه قبرس شمالی

گیرنه قبرس شمالی
شهر گیرنه، جزو برجسته ترین و مهمترین مناطق توریستی در سواحل شمالی قبرس می باشد که 1600 سال پیش از میلاد مسیح بنا شده است. گیرنه یکی از بهترین و فوق العاده ترین شهرهای قبرس شمالی می باشد که همچنان همانند دوران عثمانی، بندرگاه باقی مانده است. قلعه گیرنه که مشرف به بندرگاه بزرگ می باشد، توانسته منظره ای بی نظیر را به گردشگران تور قبرس شمالی ارائه دهد. در اطراف اسکله، کوچه های پر پیچ و خم بسیاری وجود دارند که سرتاسر پوشیده شده اند از خانه های ویران چوبی. می توانید هنگام غروب آفتاب به کافه های روبه روی بندر بروید و در منظره ای تماشایی و خیره کننده غرق شوید و عصرانه ای لذیذ نوش جان کنید. 
گیرنه مرکز فرهنگی و اقتصادی و همچنین پایتخت قبرس شمالی می باشد. در گیرنه هر ساله فستیوال فرهنگ و هنر برگزار می شود، از این رو هر سال صدها شرکت کننده هنرمند از داخل و خارج قبرس، در آن شرکت می کنند. بندر زیبا و چشمگیر با ساحلی بی نظیر و دیدنی و همچنین با 22000 نفر جمعیت، یکی از جاذبه های دیدنی قبرس شمالی می باشد. از تفریحات شگفت و انگیز این منطقه که شاید به ندرت جای دیگری آنها را بتوانید تجربه کنید، می توان به قایق سواری، قدم زدن در کنار ساحل، بالا رفتن از قله عسلی رنگ بیزانس و تماشای قایق های ماهیگیری درون آب و نیز گشت و گذار در خلیج اشاره کرد. برای قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر و تماشای دقیق تر و بهتر سازه های قدیمی، بهترین زمان، صبح بسیار زود است، قبل از اینکه دستفروش ها و دوره گردها بیایند. در بندرگاه هلالی شکل گیرنه، رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری وجود دارند که در تابستان ها پذیرای مهمانان و گردشگران بسیاری می باشد. برعکس بخش غربی سواحل طلایی آن که بسیار پیشرفت داشته و مدرن شده است، قسمت شرقی سعی کرده تا طبیعت خود را حفظ نماید و آن را به صورت بکر نگهداری کند. افراد علاقمند به ورزش های آبی به خصوص غواصی، در این منطقه می توانند بسیار خوش گذارانی کنند و از اوقات خود هنگام ورزش نهایت لذت را ببرند. اینکه در چه سطح مهارتی هستید اصلاً مهم نیست، چرا که در این مکان شما را آموزش می دهند و یا به صورت تفریحی به غواصی می برند و شما می توانید مارماهی ها، لاک پشت ها، انواع ماهی تن و اختاپوس ها را از نزدیک مشاهده نمایید. در این منطقه می توانید سوار بر قایق ها با موزیک گشتی بزنید و شنا کنید و ناهار لذیذ نوش جان کنید و موج سواری با پاراشوت را تجربه کنید. در ماه های جولای و آگوست، نیز می توانید لاک پشت های بسیار بزرگ و سبز رنگی را که به ساحل می آید را از نزدیک مشاهده نمایید، البته دیدن این لاک پشت ها در یک تور و زیر نظر جامعه محافظت از لاک پشت ها انجام می پذیرد. 
بندر بی نظیر و فریبنده گیرنه، با دارا بودن کوه های سرسبز و نیز جنگل های انبوه و به تبع آب و هوای مطلوب، نسبت به دیگر مناطق قبرس، گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. چنانچه مسافر قبرس هستید، حداقل یک روز را برای گشت و گذار و دیدن این شهر کم نظیر در دنیا، وقت بگذارید.
گیرنه، یکی از بهترین و محبوب ترین مناطق در قبرس شمالی محسوب می شود که به جز قلعه گیرنه و بندرگاه دیدنی خود، جاذبه های توریستی بسیاری در کوچه های پیچ در پیچ و باریک خود جای داده است. گورستان عثمانی، کلیسای کریسوپولیتیسا، کلیسای آنگلیکان، موزه هنری کوچک، کافر پاشا کامی، بازارهای بی نظیر و موزه فرهنگی از دیگر دیدنی های تاریخی و فرهنگی گیرنه محسوب می شوند. 
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW