021-88507190

غار اصحاب کهف در افسس کوش آداسی

غار اصحاب کهف در افسس کوش آداسی

بازدید از غاری شگفت انگیز در کوش آداسی

اگر خود را در مجاورت افسس کوش آداسی پیدا کردید، باید ویرانه های را که در همان نزدیکی قرار دارد، پیدا کنید. این کلیسای بیزانس است، که ده ها مقبره سنگی را می توان در آن مشاهده کرد. غار یکی از مکان های مختلفی است که مربوط به افسانه گروهی از جوانان است، که درون یک غار مخفی شده و سالها بعد بیدار شدن و دیدن جهان پیرامون آن ها تغییر یافته است. این افسانه دارای دو نسخه است، مسیحی و اسلامی.

نسخه مسیحی افسانه غار کوش آداسی 

این افسانه داستان هفت جوان را روایت می کند که به هنگام تعقیب و آزار و اذیت توسط امپراتور روم، تراژان دسیوس، متهم به تعلق به جامعه مسیحی شدند. وی از 249 تا 251 ق سلطنت کرد. در این زمان، به گروهی از جوانان مسیحی فرصت داده شد كه ایمان خود را نفی كنند. آنها به جای انجام این کار، ثروت او را در بین فقرا پخش کردند و در غار کوهی پنهان شدند، و در آن جا شروع به عبادت کردند. بعداز نماز، خواب بر آنها غلبه کرد. در هنگام خواب آن ها، به دستور امپراطور ورودی غار، پلمپ شد، نسخه دیگری از این داستان ادعا می کند که دسیوس دستور زندانی کردن مردان جوان در یک غار را به عنوان مجازات، عیله اعتقادات خود صادر کرد.
سالها گذشت و مسیحیت از یک مذهب پنهان به یک آیین رسمی تبدیل شد. پس از گذشت بیش از 250 سال، در زمان پادشاهی تئودوسیوس دوم (یعنی بین 408 تا 450)، یک صاحب زمین تصمیم به تخریب دیوارهای ورودی غار گرفت، زیرا قصد داشت از آن به عنوان یک گاوداری استفاده کند. او واقعاً از دیدن هفت مرد که در داخل غار خواب بودند شگفت زده شد. آنها با این اعتقاد که فقط یک روز در خواب بودند از خواب بیدار شدند. از آنجا که از گرسنگی رنج می کشیدند، یک داوطلب را برای خرید مواد غذایی به شهر فرستادند. او باید خیلی مراقب بود که مشرکان او را دستگیر نکنند.
وقتی مرد وارد افسس شد، با حیرت بسیار متوجه شد که در بسیاری از بناها در سطح شهر صلیب وجود دارد. بزرگترین احساس ناشی از تلاش وی برای پرداخت مواد غذایی با سکه های قدیمی از زمان دسیوس بود.
از آنجایی که نسخه اولیه داستان از مجاورت افسس گرفته شده است، غار افسانه ای در دامنه کوه پیون (tr. Panayır Dağı) قرار دارد. این غار به عنوان مکان مقدس در نظر گرفته شد و شروع به جذب زائران کرد. صدها سال، مؤمنان می خواستند تا حد ممکن در کنار جوانان مقدس دفن شوند. با گذشت زمان، قبرهای بی شماری در مجاورت آن ساخته شد.
در سفر، از جاذبه های دیدنی کوش آداسی دیدن نمایید این شهر مملو از ویرانه های باستانی و سواحل بی نظیر می باشد.

نما از داخل غار اصحاب کهف افسس

نسخه اسلامی افسانه غار کوش آداسی 

نسخه اسلامی افسانه خواب هفت جوان در جهان اسلام کاملاً مشهور است، همانگونه که در قرآن در سوره 18، آیات 9 تا 26 نقل شده است. در این نسخه، تعداد دقیق افراد داخل غار گفته نمی شود زیرا فقط خدا از تعداد دقیق آن ها آگاه می باشد. براساس این نسخه از افسانه ها، این جوانان در سال 300 یا 309 خورشیدی به خواب رفتند. همچنین یک سگ نیز همراه آنان می باشد و در ورودی غار می خوابد. افرادی که از آنجا عبور می کردند سگ خواب را دیدند و می ترسیدند داخل آن را بگردند زیرا فکر می کردند اسرار غار را محافظت می کند. در این نسخه، مردان جوان "مردم غار" نامیده می شوند.
قرآن کریم مکان غار را مشخص نمی کند، بنابراین در مورد مکان آن گمانه زنی های زیادی است. به غیر از غار در نزدیکی افسس، مکان های احتمالی دیگری نیز در ترکیه و همچنین در سایر کشورها مانند اردن، تونس و حتی چین وجود دارد.

آثار کشف شده از غار اصحاب کهف 

مکانی که به عنوان غار اصحاف کهف معروف است، اکنون کلیسایی ویران شده است که در این سنگ ها حک شده است. این غار زمانی با آجرهایی پوشیده شده بود که جلوه یک ساختمان را ایجاد می کرد. در دیواره های جانبی کلیسا طاقچه هایی با طاق های بزرگ وجود دارد و در اعماق غار یک آبشار وجود دارد. کتیبه های اختصاص داده شده باز این هفت جوان، روی دیوارها یافت شده است.
سفر خود به کوش آداسی را با تورهای کوش آداسی مهرپرواز آغاز نمایید و یک تجربه بی نظیر را برای خود رقم بزنید.

عکس قدیمی از افسانه هفت جوان خواب در غار

نکات مهم برای بازدید از غار اصحاب کهف 

دور غار حصار کشیده شده است، و دروازه بیشتر اوقات قفل است. اگر خوش شانس باشید، یک نگهبان در این نزدیکی هست که می توانید دروازه را برایتان باز کند. در غیر این صورت، ممکن است سعی کنید از درون سوراخ حصار یا خزیدن زیر دروازه وارد غار شوید. در نزدیکی غار، رستوران خاصی وجود دارد که اکثرا غذاهای محلی و سنتی سرو می کند، می توانید در هنگام بازدید از غار، غذا های محلی و لذیذ این رستوران ها را میل کنید و لذت ببرید.

این غار در کجا قرار دارد 

ابتدا باید به سلچوک بروید، سپس به سمت ویرانه های شهر باستانی افسس بروید. نشانه هایی از افسس وجود دارد. این غار در دامنه کوه Panayır، در فاصله 1.5 کیلومتری از افسس واقع شده است.

ویرانه های افسس کوش آداسی
مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی میزبان شما در بهترین هتل های کوش آداسی می باشد با ما بهترین ها را تجربه کنید.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW