021-88507190

برج سرخ آلانیا

برج سرخ آلانیا

بازدید از برج سرخ آلانیا 

برج سرخ به عنوان یکی از نمونه های منحصر به فرد ساختار دفاعی مدیترانه قرون وسطی از قرن سیزدهم میلادی، به دستور علاء الدین کیقوباد اول، حاکم سلجوقی، به ابو علی رها ال کتانی که از سازندگان استاد حلب برای محافظت از بندر بود، ساخته شد. کشتی سازی در این بندر انجام می شد و برای محافظت از دریا و کشتی سازی این قلعه ساخته شد.
برج سرخ مانند امروز و گذشته با نمای بنای یادبود خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده و مورد توجه بسیاری از کتاب ها قرار گرفته است. Evliya Celebi ، یک مسافر قرن هفدهم، اظهار داشت: "یک برج هشت ضلعی مستحکم در کنار دریا قلعه آلانیا وجود دارد، این برج می تواند دو هزار (2000) نفر را در محاصره نگه دارد و جمع دوم که در اینجا زندگی می کند، چهل سرباز دارد". 

قلعه سرخ آلانیا

معماری و ساخت برج سرخ آلانیا 

این بنا به دلیل ساخت در بستر در زمین شیب دار، 33 متر در شرق اما 3 متر در ضلع غربی کوتاهتر است. در دیواره های اصلی پایین از سنگ آهک مستطیل شکل، به طور یکنواخت برش داده شده و به هم چسبیده و از شفت های کلاسیک و آجرهای قرمز در قسمت های فوقانی استفاده شده است.
در سطح دیوار شمالی سازه نوشته ای "قدردانی از خداوند" وجود دارد، كتیبه ای چهار خط كه 10 متر از سطح زمین قرار دارد، به نمایندگی از علاء الدین كیكوباد نوشته شده و ساختهای آن را به عنوان آوریل 1226 و نوشته های دیگری از دیوار جنوبی بیان كرده است. کتیبه سازنده در دیوار سمت راست ورودی، نام استاد که سازه را ساخته است مشخص شده است. در مجموع پنجاه و شش پنجره غرق در نما های برج سرخ، بیست و دو دهانه برای ریختن زمین گرم و آب و شش غرغره درون آن برای دفع و فرار غیرممکن است.
برج قرمز با نقشه هشت ضلعی خود، بر خلاف نمای بیرونی خود، یک طرح پیچیده در داخل دارد. برج سرخ دارای پنج طبقه به عنوان طبقه زیر زمین و طبقه اول، ورودی داخلی، کف باز و تراس باز است.
در تقابل با نمای بی نظیر این سازه، احتمالاً به دلیل اهداف نظامی، می توان با یک ورودی کوچک و ساده و یک راهرو باریک به طبقه همکف رسید. اطراف ستون هشت ضلعی در مرکز یک راهرو طاق پوشانده شده است. به گفته ابراهیم هکی کونیالی، اولین بار سازه در طبقه زیر زمین و طبقه اول، اتاقهای پائین ساخته شده از چوب وجود داشته است که از ابتدای طاق راهرو تا پوشش فوقانی، که توسط نگهبانان برای استراحت استفاده می شود، امتداد یافته است. در حال حاضر از طبقه همکف برای نمایشگاه استفاده می شود.
با استفاده از پله های سنگی بلند، یک مخزن بزرگ در قسمت بالای پای در مرکز طبقه 1 قرار گرفته است. حتی امروزه عملکرد، بخشی از دهانه مخزن در طبقه باز یافت می شود.
هر یک از شافت های هوا در وسط طرف های هشت ضلعی در پایه راهرو، نزدیک به مخزن قرار می گیرند. درب در شمال غربی سازه، که در کف آن به عنوان یک منطقه نمایشگاهی استفاده می شود، به دیوارهای بیرونی باز می شود. نقاشی های دیواری کشتی بزرگ را می توان در دیواره سمت راست مشاهده کرد.
در کل پانزده شافت هوا در دو ردیف در دهانه و محیط اطراف مخزن در وسط تراس باز قرار دارد. نور وارد شده از این شفت ها می تواند به طبقه اول برسد.
چنانچه مسافر تورهای آلانیا هستید از این برج تاریخی دیدن نمایید و یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

تصویری از برج سرخ آلانیا

زمان و هزینه بازید از برج سرخ آلانیا 

شما همه روز از ساعت 9 صبح تا 7 عصر از این برج می توانید بازدید نمایید. هزنیه ورودی برای هر نفر 15 لیر ترکیه می باشد. 
مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل های ساحلی آلانیا و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما عزیزان می باشد.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW