021-88507190

برج ساعت ازمیر

برج ساعت ازمیر

بازدید از برج ساعت تاریخی ازمیر 

برج ساعت در مرکز شهر نمادی از ازمیر است که در میدان کوناک واقع شده است. این بنا توسط معمار فرانسوی لووانتین ساخته شده و در سال 1901 ساخته شده است. این برج دارای سنگ تراشی های زیبایی می باشد و دارای ارتفاع 25 می باشد. این برج دارای 4 چشمه زیبا در 4 گوشه و 4 ساعت است.

تاریخچه برج ساعت ازمیر 

برج ساعت زیبا ازمیر دارای ویژگی های معماری عثمانی است که به عنوان نماد ازمیر شناخته می شود درست مثل مروارید، میدان کوناک را زینت می دهد.
برج ساعت به مناسبت 25 سالگی سلطان عبدالحمید دوم تاج و تخت سلطنت در سال 1901 توسط Grand Vizier سعید پاشا ساخته شد. این ساختمان 25 متر ارتفاع با چهار چشمه در اطراف پایه مدور آن دارد.
این برج هدیه ای از امپراتور آلمانی کایزر ویلهلم دوم به سلطان عبدالحمید دوم امپراتوری عثمانی به عنوان سمبل دوستی شخصی آنها بود. مهمترین ویژگی برج این است که ساعت ساخت آن از زمان ساخت آن متوقف نشده است.

برج ساعت سمبل قدیمی شهر ازمیر 

برج ساعت، یکی از نقاط دیدنی شهر، معماری بی نظیر خود بینندگان را مجذوب خود می کند. این برج با مشخصات بسیار زیبای خود، گردشگران  ازمیر را مجذوب خود می کند. برج نشانه ای برای ازمیر است. نحوه قرار گرفتن در یک پایه محکم است و باریک بودن آن نشان از عظمت غیرقابل تخریب ازمیر دارد. رفتار زیبای مردم ازمیر در بین کار خوب آن پنهان است. چنانچه مسافر تور ازمیر هستید از این برج دیدن نمایید.

برج ساعت ازمیر

برج ساعت ازمیر در کدام منطقه قرار دارد

این برج در انتهای جنوبی خیابان آتاتورک در نزدیکی میدان کوناک واقع شده است. گردشگران زیادی برای دیدن این برج تاریخی به این منطقه می روند. نمونه این برج ساعت در شهر های دیگر ترکیه نظیر استانبول و آنتالیا یافت می شود.

جاذبه های نزدیک برج ساعت تاریخی ازمیر 

برج ساعت در یکی از مناطق محبوب و مرکزی ازمیر واقع شده است. شما می توانید پس از بازدید از این برج از بناهای دیگری نظیر :

  • مسجد کوناک
  • موزه هنر دانشگاه فرهنگی ازمیر
  • بازار کمرالتی

و... می توانید بازدید کنید.

بازدید از برج ساعت ازمیر 

برای بازدید از برج ساعت شما می توانید با انواع وسیله نقلیه نظیر، مترو، اتوبوس و تاکسی به این بنای تاریخی برسید. سالانه گردشگران زیادی از این برج دیدن می کنند پیشنهاد ما به شما برای بازدید از برج شب می باشد. با تاریک شدن هوا چراغ های برج روشن می شود و نور پردازی زیبایی در آن به نمایش گذاشته می شود که زیبایی آن را چند برابر می کند. مهرپرواز پکیج های ویژه ای برای تورهای نوروزی ازمیر در نظر دارد، شما میتوانید سفر شگفت انگیزی را در تورهای نوروزی برای خود رقم بزنید.

برج ساعت تاریخی ازمیر  

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW