021-88507190

عمارت آتاتورک در ترابزون

عمارت آتاتورک در ترابزون

عمارت زیبا آتاتورک در ترابزون

عمارت آتاتورک به عنوان یک عمارت تابستانی در یک باغ زیبا در حاشیه Soğuksu مسلط به ترابزون در اوایل قرن 19 ساخته شد. این ساختمان چهار طبقه با تأثیرات دوره رنسانس از سنگ و با تزیینات و منحنی های زیبا ساخته شده است. گل های رنگارنگ موجود در باغ که با معماری زیبا و منظره ای احاطه شده است، ساختار زیبایی را به این عمارت بخشیده است. این عمارت زیبا در سال 1903 ساخته و به عنوان هدیه از طرف مردم ترابزون به آتاتورک تقدیم شد. 

تاریخچه کوشک آتاتورک در ترابزون

این عمارت نمادی در شهر ترابزون می باشد که در جنوب غربی شهر واقع شده است. این بنا توسط یک معمار یونانی ساخته شده. در زمان اشغال روس ها در سال 1916 تا 1918 به مقر روس ها تدیل شده بود. پس از انقلاب جمهوری ترکیه توسط مصطفی کمال آتاتورک، این شهر توسط دولت جمهوری فتح شد. در 15 سپتامبر 1924 در ساعت 11:00 در محدوده سفر بزرگ میهن آتاتورک با نام سفر پاییزی به ترابزون آمد. آتاتورک مورد استقبال فراوان مردم ترابزون قرار گرفت و این عمارت زیبا از طرف مردم به آتاتورک داده شد. امروزه این عمارت به موزه تبدیل شده و میان گردشگران بسیار محبوب می باشد. شما می توانید در سفر با تور نوروزی ترابزون از این عمارت دیدن نمایید.

عمارت آتاتورک در ترابزون

گشت و گذار در ویلا آتاتورک در ترابزون

عمارت آتاتورک در ترابزون به دست یک معمار یونانی به زیبایی ساخته شده است. در باغ ویلا، استخر دوست داشتنی وجود دارد که با درختان کاج احاطه شده است و با منظره ای زیبا از دریا را به نمایش گذاشته است این بنا شبیه پنبه سفید است. با چهار طبقه، نمای داخلی و کاشی ها طراحی شده است. کاشی ها در کف استفاده می شوند و سقف ها دارای گچ بری های دیدنی می باشند. در طبقه پایین ساختمان یک حمام کوچک با سیستم گرمایش مدرن وجود دارد. در وسط طبقه اول یک سالن وجود دارد و چندین اتاق در اطراف آن چیده شده است. در ساختمان عکس هایی از ورود آتاتورک به ترابزون به نمایش گذاشته شد. در اتاق میهمان، مجموعه های صندلی آمفی تئاتر، گلدان و مجسمه های چینی در ویترین به نمایش گذاشته شدند. در اتاق های دیگر مجموعه های ناهار خوری، رادیو قدیمی، ظروف کریستال و عتیقه های آنتیک در آشپزخانه وجود دارد. در طبقه دوم یک راه پله چوبی، اتاق هایی برای نگهبان، حمام و اتاق خواب وجود دارد. در اتاق خواب پرچم ترکیه، تختخواب، یک میز مطالعه و نقشه ای که آتاتورک در آن قرار داده بود، نیز وجود دارد.

بازدید آتاتورک از عمارت زیبا ترابزون

آتاتورک برای اولین بار در سپتامبر 1924 به ترابزون سفر کرد. هنگامی که آتاتورک برای بار دوم در نوامبر 1930 به ترابزون بازگشت، در ویلا مورد استقبال مردم قرار گرفت و بسیار راضی بود. او به مدت دو شب در ساختمان ماندند و در سومین سفر خود به ترابزون در ژوئن سال 1937 برای او آماده شد. آتاتورک که تصمیم گرفته بود در 11 ژوئن تمام دارایی خود را به ملت ترکیه ببخشد در یک سخنرانی گفت: "ثروت انسان باید در شخصیت معنوی او باشد. مال و دارایی به من سنگینی می کند. احساس راحتی می کنم که اینها را به مردمم بدهم". پس از درگذشت آتاتورک، شهرداری ترابزون، این عمارت را ملی کرد و تصمیم گرفت ویلا آتاتورک را از سال 1964 به موزه تبدیل شد. اشیاء و عکس های آتاتورک در معرض نمایش هستند. تالار کوچک در سمت راست مجهز به عکس هایی از زندگی آتاتورک و بازدید از ترابزون است. در اتاق مجاور مبل ها و صندلی هایی وجود دارد که آتاتورک در آن استراحت می کند. اتاق دیگر به عنوان یک سالن ناهار خوری مبله است. در این موزه مبلمان، فرش و غیره متعلق به اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم است. 344 تابلوی نگارگری وجود دارد كه شامل نقاشی های متعلق به آتاتورك است. در طبقه سوم ویلا، یک اتاق خواب، حمام، یک اتاق نشیمن، یک سالن مطالعه به آتاتورک اختصاص دارد. این ویلا یکی از جاذبه های زیبای ترابزون می باشد. در تور ترابزون از این جاذبه های دیدنی بازدید نمایید.

نمای داخل ویلا آتاتورک

چگونه از عمارت آتاتورک در ترابزون بازدید کنیم

امروزه ویلا آتاتورک به عنوان یکی از زیباترین ویلا های ترابزون شناخته می شود. این ویلا نزدیک مرکز شهر ترابزون واقع شده است و شما به راحتی می توانید با تاکسی و اتوبوس از این عمارت بازدید نمایید. این ویلا فقط 10 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.

هزنیه و زمان ورود به ویلا آتاتورک در ترابزون

شما همه روزه در فصل های پاییز و زمستان می توانید از ساعت 8 صبح تا 17 بعداز ظهر و در فصل بهار و تابستان از ساعت8 تا 19 عروب می توانید بازدید کنید. هزنیه ورود برای هر نفر 5 تا 10 لیر ترکیه می باشد که می توانید از این عمارت زیبا بازید نمایید.

کوشک زیبا آتاتورک در ترابزون

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW