021-88507190

شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مکانی است که ساختمان به طرز چشمگیری با بقیه شهرهای مدرن متفاوت است. قدمت شهر قدیمی به قرن ششم برمی گردد و به شما درک درستی از فرهنگ فرهنگی جذاب زرتشتیان ، صفویان و روس ها در این منطقه می دهد. بازدید از شهر قدیمی یکی از مهمترین کارهایی است که می توان در آن انجام داد. در باکو و در زیر سه چیز وجود دارد که نباید هنگام سفر در باکو ، آذربایجان تماشا کنید.

از کاخ قرون وسطی در باکو بازدید کنید

کاخ شیروانشاه در بالاترین سطح شهر قدیمی در بالای دریای خزر ، در یکی از پرجمعیت ترین مناطق واقع شده است. بسته به میزان تناسب اندام شما تا کاخ قرون وسطایی از ورودی اصلی شهر قدیمی به نام دروازه های شمخی ، پیاده روی حدود 10 دقیقه طول می کشد. هزینه بلیط ورودی 10 AZN قیمت دارد.
ساختمانهای مجموعه در سه حیاط که 5.6 متر بالاتر از یکدیگر و در طبقات مختلف ساخته شده اند ، جمع شده اند. از آنجا که این کاخ در زمین های ناهموار ساخته شده است ، از نظر معماری طراحی خاصی ندارد. متأسفانه، پس از حمله روسیه در 10 فوریه 1828 ، کاخ شیروانشاه به مقر ارتش روسیه تبدیل شد و سایر سازه های کاخ سوخته و آسیب دیدند. متأسفانه ، تمام ابزارهای طلایی ، تخت و موزاییک سقفی از کاخ به سرقت رفته است. مجموعه کاخ شیروانشاه قبل از رای گیری مقامات جمهوری شوروی در سال 1960 برای شناسایی کاخ به عنوان یک بنای تاریخی مهم ، در سال 1954 به یک ذخیرهگاه تاریخی و معماری دولتی تبدیل شد.

از بالای برج برج میانه شهر قدیمی را ببینید

برج دوشیزه یک برج استوانه ای عظیم است که در سواحل دریای خزر ساخته شده است. دوشیزه باکو اکنون یکی از اصلی ترین نمادهای باکو است که نباید هنگام بازدید از شهر آن را از دست داد. قطر برج در طبقه اول 5/16 متر و ضخامت (عرض) دیوارهای طبقه اول به 5 متر چشمگیر می رسد.

قسمت داخلی برج به 8 طبقه تقسیم شده و هر طبقه از سنگ اره ساخته شده و با سقف گنبدی شکل پوشانده شده است. در وسط این سقف های سنگی سوراخ های مدور وجود دارد و سوراخ ها به طور عمدی در راستای خط عمودی قرار گرفته اند. بنابراین ، اگر از سوراخ مدور در وسط سقف طبقه VIII نگاه کنید ، می توانید کف طبقه اول را ببینید.

تنها ورودی قلعه یک درگاه قوسی در ضلع غربی است که 2 متر بالاتر از سطح قبلی و 1.10 متر عرض دارد. ارتفاع طبقه اول برج 3 متر و ارتفاع طبقات دیگر به طور متوسط ​​2.5 متر است. ارتباط بین طبقات توسط پله های ساخته شده در داخل دیوار جنوب شرقی قلعه حفظ می شود. جالب اینجاست که اتصال بین طبقه اول و طبقه دوم فقط از طریق نردبان یا طناب متصل از طریق یک سوراخ دایره ای شکل در سقف امکان پذیر است.

همچنین لازم به ذکر است که دروازه قلعه ، در گذشته ، از چند طبقه تشکیل شده بود. این بقایای ساختمانی در سقف قوس دار درگاه که تا عرض دیواره قلعه (5 متر) است ، گواه است. علاوه بر این ، چندین چاه در گذشته در ورودی وجود داشت. اگر از برج دوشیزه بالا بروید یکی از بهترین مناظر پانوراما از شهر قدیمی باکو را مشاهده خواهید کرد.

نمایی از شهر قدیمی باکو

رستوران های سنتی شهر قدیمی

شکی نیست که İcharishar بیشترین بازدید را در آذربایجان برای مسافران و مردم محلی دارد. در هر گوشه ، شما می توانید رستوران های سنتی ، کباب پخت ، پخت نان تندر و بسیاری دیگر از غذاهای سنتی آذربایجان را ببینید.
بیشتر غذاهای سنتی آذربایجان از گوشت بره یا گوشت گاو تهیه می شود. هنوز هم نمی توانید در شهر قدیم رستوران وگان پیدا کنید ، با این حال برخی از آنها در منطقه مرکز شهر واقع شده اند. اگر در منطقه هستید ، باید شاه پلوف معروف را امتحان کنید. غذای پلو از قرن پانزدهم در شرق پادشاه وعده های غذایی نامیده می شود. این غذا از با ارزش ترین غذاها بود. مردم شرقی در عروسی ها ، هنگام تعطیلات بزرگ وقتی عزیزترین مهمان ها می آیند ، ماهی پلو می گذارند. ترک ترک باکو بدون امتحان کردن شاخص ترین ظرف ، شاه پلوف ، تقریباً جنایت آمیز خواهد بود.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW