021-88507190

نقطه صفر شهر مسکو روسیه

نقطه صفر شهر مسکو روسیه

بازدید از نقطه صفر شهر مسکو روسیه

نقطه صفر شهر مسکو جایی است که تمام مسافت ها از آن محاسبه می شوند. این نقطه در زمان امپراطوری روسیه در شهر سنت پترزبورگ که پایتخت سابق این کشور بوده است، قرار داشت. مسکو پایتخت کشور روسیه، شهری بزرگ است که مساحتی به وسعت 2511 کیلومتر مربع را در بر داشته و بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد. نقطه صفر امروزه در شهر مسکو که پایتخت روسیه است قرار گرفته است. این نقطه امروزه تبدیل به یکی از دیدنی های مسکو شده است که گردشگان زیادی در سفر با تور زوسیه از آن دیدن می کنند. البته فقط 20 سال از زمان رسمی شده آن گذشته است و یک جاذبه توریستی تازه و جدید محسوب می شود. نقطه صفر مسکو از یک صفحه برنزی تشکیل شده است. بر اساس شواهد، این نشان مربوط به سال 1985 بوده است و به دلیل بحث هایی که بر سر قرار گرفتن در کدام نقطه کشور، در گیر و دار اتفاقات تاریخی آن زمان مفقود شد. این نشان سر انجام در یک انبار در سال 1995 پیدا شد و به عنوان مکانی پر افتخار در شهر مسکو نصب شد و امروزه گردشگران بسیاری می توانند از آن بازدید کنند. 

نقطه صفر شهر مسکو روسیه

منظور از نقطه ی صفر مسکو چیست 

این اصطلاح در تمامی نقاط جهان به عنوان تعیین مسافت استفاده می شود و تنها شامل شهر مسکو نمی باشد. از این نقطه برای محاسبه فاصله ها استفاده می شود. برخی از این نقاط دارای شهرت خاصی می باشند. یکی از معروف ترین این نقاط در شهر مسکو قرار دارد که مبنای سنجش بسیاری از مقاصد در شهر مسکو می باشد. این نقطه ی صفر امروزه به یکی از جاذبه های توریستی تبدیل شده است. 

نقطه ی صفر مسکو در کجا قرار دارد

این نقطه ی صفر مشهور، بین میدان سرخ مسکو و میدان مانژ قرار دارد و شما به راحتی می توانید از آن در سفر با تور روسیه بازدید کنید. 

جاذبه های گردشگری نزدیک به نقطه ی صفر مسکو 

شهر مسکو واقع در کشور روسیه یکی از شهر های توریستی و گردشگری می باشد که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. این شهر مملو از جاذبه های دیدنی و جذاب می باشد. نزدیک ترین جاذبه های دیدنی به نقطه ی صفر مسکو می توان به :

  • مجسمه ی مادر میهن (The Motherland Calls)
  • کاخ کرملین مسکو (Grand Kremlin Palace)
  • کلیسای جامع سنت باسیل (Pokrovsky Cathedral)

اشاره کرد. 

نقطه صفر شهر مسکو روسیه

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW