021-88507190

مترو مسکو روسیه

مترو مسکو روسیه
مترو مسکو شامل سامانه قطار های شهری ، کلان شهر مسکو می باشد . مترو مسکو با داشتن 14 خط ، 206 ایستگاه و نیز طی راهی 346.2 کیلومتر و با ظرفیت 5314 واگن یکی از کهنه ترین سامانه های قطار های شهری در جهان است . مترو مسکو یکی از زیبا ترین مترو های دنیا می باشد که دارای ساختار ریلی بسیار جذاب و هوشمندانه ایست به صورتی که در نقشه ایستگاه های مترو مسکو حلقه ای وجود دارد که شمار زیادی از ایستگاه ها را به هم متصل می کند و باعث آزاد شدن ترافیک در ساعات پیک ترافیک و بهبود بخشیدن به سرعت جابه جایی می گردد . این مترو شگفت انگیز به جهت زیبایی بسیاری که در معماری خود دارد ، به یک مکان دیدنی مسکو مبدل شده است .
مترو کلان‌شهر مسکو در ۱۵ ماه می سال ۱۹۳۵ تاسیس شد و یکی از کهنه ترین و باشکوه ترین شبکه‌ های زیرزمینی در جهان است . ایستگاه ‌های بزرگ این مترو که با ذهنیت ستایش از دولت کمونیست ، حاکم وقت تأسیس شده بود ، با مجسمه‌ های مرمری ، دیوارهای موزائیک ، شیشه ‌های رنگین تزیین شده‌ اند . یکی از نکات بسیار جالب این است که این سامانه همیشه در حال رشد کردن و توسعه یافتن بوده به طوری که در زمان جنگ جهانی نیز در حال توسعه بوده و تا عصر حاضر و در آخرین تحولات احداث خط حلقه مرکزی در سال ۲۰۱۶ بوده‌ است . سال ۱۹۳۵ ، هنگامی که مترو مسکو راه ‌اندازی شد ، این سیستم زیرزمینی فقط ۱۱ ایستگاه داشت و ۲۸۵ هزار نفر را به مقصد های خود می ‌رساند . اما امروزه ، سامانه مترو مسکو شامل ۲۰۶ ایستگاه است و روزانه ۹ میلیون نفر از آن استفاده می ‌کنند . معماری ایستگاه ‌های مترو مسکو این روزها شامل ترکیبی از تاریخ گذشته این کشور و معماری مدرن است . با توجه به نزدیک شدن جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار خواهد شد ، در چند سال گذشته سیستم مترو مسکو شاهد سرمایه‌گذاری ‌های فراوانی برای توسعه و بهبود سرویس مترو بوده‌ است . این روزها بیشتر ایستگاه‌ های مترو مسکو اینترنت دارند و استفاده از زبان انگلیسی در تابلو ها و اعلانات رو به افزایش است .
سامانه مترو مسکو که جایگاه نمادینی در روسیه به دست آورده است ، در سال‌ های گذشته به محل محبوبی برای گردشگر ها هم تبدیل شده‌است ، تا جایی که مکان‌ های ویژه ای که منظره خوبی دارند با عنوان «محل سلفی گرفتن» برای گردشگر های تور مسکو مشخص و ساخته شده‌ است .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW